دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های خاص و جذاب برای جزیره آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
ایده های خاص و جذاب برای جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه در واقع پیشخوانی مجزا است که مدل های مختلفی دارد و می توان از آن به عنوان کابینتی برای نگه داری وسایل و یا میز غذا خوری استفاده کرد.


امروزه همه با المانی به نام جزیره آشپزخانه آشنایی داریم، این حجم و به نوعی پیشخوان مجزا، مستقل از بقیه ساختار کابینت های موجود در آشپزخانه است. محل قرار گیری این قطعه درست در وسط آشپزخانه می باشد و کاربرد های بسیار متنوع و مفیدی دارد. جزیره های آشپزخانه عضو ثابت آشپزخانه هایی با دکوراسیون داخلی مدرن هستند و در عین حال توانسته اند به خوبی جایگاه خود را در دکوراسیون های کلاسیک نیز باز کنند. جزیره های آشپزخانه علاوه بر کاربرد مشابه با پیشخوان و امکان قرار دادن صندلی به دور آن، فضایی مجزا و کافی برای نگه داری وسایل آشپزخانه را فراهم می کنند. روی سطح جزیره این قابلیت را دارد که مواردی مانند گاز رومیزی و سینک ظرفشویی بر روی آن قرار بگیرد. کاربردهای متنوع و وسیع جزیره این امکان را فراهم کرده است که مدل های مختلف و خیره کننده ای از آن ارائه شود. این مدل ها می توانند از متریال های مختلفی باشند و یا طراحی های انتزاعی و کاربردهایی اختصاصی داشته باشند. دراین مقاله وبسایت ساختمون با ما همراه باشید و ایده های جالب و منحصر به فرد برای جزیره آشپزخانه را مشاهده کنید.

5818

جزیره ای با نورپردازی مخفی

اگر جزیره آشپزخانه تان مدرن و به فرم مینیمال است، می توانید به راحتی و با اضافه کردن نورپردازی مخفی ال ای دی، نمایی منحصر به فرد به وجود بیاورید. نورپردازی مخفی این امکان را می دهد که جزیره به صورت عنصری محوری در معرض دید قرار گیرد و نورپردازی متفاوتی را در فضای داخل آشپزخانه ایجاد کند.

جزیره آشپزخانه مربعی

اگر فضای آشپزخانه تان به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از جزیره های بزرگ تر و به فرم مربعی استفاده کنید. این جزیره ها به شما امکان ایجاد فضایی صمیمی تر و در عین حال فضایی با وسعت بیشتر برای کار روزمره را فراهم می کنند.

ترکیب میز و جزیره

در صورت محدود بودن حجم جزیره و نیاز به مساحت بیشتر برای فضای سطح آن، می توانید رویه جزیره را بر روی بدنه و پایه ای مشابه پایه میز سوار کنید.

جزیره ترکیبی

جزیره مورد استفاده شما می تواند از جنس متریال های مختلفی مثل سنگ و چوب باشد. این تفاوت رنگ و بافت و ارتفاع ایجاد شده، به خوبی می تواند به تقسیم بندی های کاربردی برای سطح جزیره کمک کند و بخش هایی با کاربرد و فضای مجزا ایجاد نماید.

5819

جزیره آشپزخانه متحرک

اگر فضای کمی در آشپزخانه دارید و نیاز دارید این فضا چند کاربردی باشد، می توانید نمونه های چرخ دار و کم حجم جزیره را امتحان کنید. این مدل ها می توانند به خوبی نقش وسیله ای متحرک و چند کاربردی را برای شما ایفا کنند و در صورت لزوم، در موقعیت مطلوب شما قرار بگیرند.

جزیره آشپزخانه تی (T) شکل

این مدل جزیره علاوه بر فضا سازی و قسمت بندی موثر فضای آشپزخانه، به شما میزی در امتداد جزیره و خارج از فضای ایجاد شده می دهد. سطح یکدست این سبک جزیره علاوه بر ایجاد دو کاربرد مجزا، از شلوغ شدن بیش از حد محیط جلوگیری می کند.

استفاده از وسایل بازیافتی برای جزیره آشپزخانه

جزیره شما می تواند از وسایل بازیافتی نیز تشکیل شده باشد. نتیجه نهایی بسته به نوع سلیقه شما می تواند جزیره ای مناسب فضای سنتی، مدرن و یا کلاسیک باشد.

جزیره ال (L) شکل

این نوع جزیره بیشترین سطح فضا سازی و تعیین حدود را در آشپزخانه پدید می آورد. فرم این نوع جزیره به خوبی دو وجه فضای مورد نظر را تشکیل می دهد و دور آن، از صندلی هایی استفاده می شود که می تواند به جزیره کاربرد پیشخوان بودن نیز اضافه نماید.

5820

جزیره ای منحصر به فرد با فرم های انتزاعی

این سبک جزیره، به فضای آشپزخانه شما فرمی منحصر به فرد می دهد و معمولا با طراحی های حرفه ای و بهینه، بیشترین فضای ذخیره سازی مفید را در کنار ظاهری منحصر به فرد ارائه می دهد.

جزیره آشپزخانه ساده و شیک

سبک مینیمال و بسیار ساده این جزیره ها می تواند به خوبی تم ساده و به دور از آلایشی را برای شما فراهم کند. این سبک جزیره ها معمولا فاقد بدنه هستند و نقش پیشخوان را ایفا می کنند.

جزیره آشپزخانه تماما سنگ

امروزه متریال های بسیار جالبی در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از این موارد، سنگ های مصنوعی و صنعتی می باشد. متریال مذکور این امکان را فراهم کرده است که جزیره هایی تماما سنگی با حفظ انحنای لازم در لبه کار، طراحی و ارائه شود.

جزیره آشپزخانه با ظاهری خارق العاده

در طراحی های داخلی، هیچ چیز بعید نیست. برای نمونه می توان به جزیره ای منحصر به فرد که بر روی یک آکواریوم خانگی زیبا و نورپردازی شده طراحی شده اشاره نمود، که این وسیله را به اثری خیره کننده و هنری تبدیل کرده است.

5821

جزیره آشپزخانه درخشان

این نوع جزیره با ساختار و تاسیسات نوردهی داخلی خود، برای شما نورپردازی خیره کننده ای در فضای نیمه روشن آشپزخانه رقم می زند و جلوه ای بسیار منحصر به فرد ایجاد می کند.

جزیره آشپزخانه آنتیک

سبک جزیره تان می تواند الهام گرفته شده از کنسول های کلاسیک با برش ها و دستگیره های مشابه آن در بخش بدنه باشد. اضافه کردن رویه ای از جنس سنگ های کلاسیک نظیر مرمر، این نمای کلاسیک را تکمیل می کند.

و این جزیره ادامه دارد!

جزیره آشپزخانه شما می تواند بخشی از یک مجموعه چند هویتی باشد. در این سبک ادامه و امتداد جزیره می تواند به موقعیتی برای قرار دادن ابرهای یک مبل نشیمن و در نهایت فضایی بسیار زیبا و صمیمی برای نشستن تبدیل شده گردد. این مدل جزیره بیشترین یکدستی و انطباق بین فضای داخل و بیرون آشپزخانه را فراهم می کند.

شایان ذکر است که ساختمون وبسایتی تبلیغاتی در زمینه صنعت ساختمان سازی می باشد که در آن محصولاتی مثل پله گرد ها، کرکره برقی، انواع پرده ها، کفپوش های مختلف، شومینه و موارد دیگر وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر امکانات و مزایای آن نیز بهرمند گردید.

5822
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای