دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انواع شیشه بالکن و کاربرد آن ها

انواع شیشه بالکن و کاربرد آن ها

logo
Sakhtemoon
انواع شیشه بالکن و کاربرد آن ها

بالکن های شیشه‌‌ای روز به روز همه‌گیرتر و متداول‌تر می‌شوند. آیا می‌دانید دلیل این اقبال عمومی به آن‌ها چیست؟ دلایلی متعددی را می‌توان برای محبوبیت این نوع بالکن ها بر شمرد، از جمله زیبایی خیره‌کننده، انعطاف در طراحی و نصب و نگهداری آسان. سایت ساختمون در این مقاله سعی دارد مجموعه‌ای از مزیت‌های شیشه بالکن­ها، انواع آن‌ها و حتی تکنولوژی‌های جدید در ارتباط با آن‌ها را معرفی کند. با ما همراه باشید.


شیشه بالکن چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

حتما دیده‌اید که بالکنِ بسیاری از ساختمان‌های مدرن شیشه‌ای است، و قطعا شما هم محو زیبایی و خلاقیت به‌کار رفته در طراحی آن‌ها شده‌اید. شیشه بالکن‌ها زیبا و متنوع هستند، ظاهری مینیمال به ساختمان می‌دهند و نور را به راحتی عبور می‌دهند. پس نه‌تنها مدرن و قشنگ هستند، بلکه روشنی و طراوت خارق‌العاده‌ای به بالکن می‌بخشند. بالکن شیشه ای به عنوان یک المان طراحی در نمای ساختمان دیده می‌شود. علاوه بر تمام این‌ها، مقاوم و مستحکم هستند و طول عمر بسیار بالایی دارند. شاید باورتان نشود ولی آن‌ها توان مقاومت در برابر بادی با سرعت سیصد کیلومتر در ساعت را دارند. لازم به ذکر است، شیشه بالکن‌ها توان مقاومت بالایی در برابر ورود گرد و غبار، سر و صدا، باران و یا هر شکل دیگری از مزاحمت‌های محیطی را دارند. از دیگر مزیت‌های آن‌ها این است که مانع ورود پرندگان، حیوانات و حشرات موذی به بالکن می‌شوند.

در هر منطقه‌ای، با هر شرایط آب و هوایی می‌توان شیشه بالکن ها را نصب کرد. حتی با توجه به شرایط خاص منطقه می‌توان مقاومت، ضخامت و طراحی آن‌ها را تغییر داد. افزون بر این، شیشه بالکن ها قابلیت نصب در هر بالکنی و با هر شکلی را دارند، با هر نمایی در هماهنگی کامل و هارمونیک با مصالح ساحتمانی دیگر هستند. انتخاب شیشه بالکن برای بالکن‌های کوچک و دلگیر، آن‌ها را بزرگ‌تر و دلفریب تر می‌کند.

شیشه بالکن قابل انعطاف است. اگر از شیشه‌های سرتاسری بازشو و شیشه‌های تاشو استفاده کنید راه حل کاملی برای مشکل بالکن آپارتمان‌ها خواهند بود. زیرا معمولا بالکن‌های نیمه بازِ متداول محدودیت استفاده در فصل‌های مختلف را دارند. اما اگر بالکن را با شیشه محافظت کنید در تمام طول سال می‌توانید از مواهب و زیبایی‌های طبیعت حظ بصری ببرید. در آب و هوای دلپذیر هم می‌توانید شیشه‌ها را باز کنید و از صدای پرندگان و استنشاق هوای بی‌نظیر لذت ببرید.

2877

انواع شیشه بالکن‌

  • شیشه‌‌های بدون قاب

این نوع شیشه‌ها به طور کامل سطح مابین دیوارها را می‌پوشاند و فقط در فواصل زیاد از اتصالات عمودی استفاده می‌شود. آن‌ها دیدی کامل و بی‌بدیل می‌دهند. فضای دنج بالکن شما را از سر و صدا، حشرات موذی، باد، باران، سرما و گرما محافظت می‌کنند. حتی با طراحی و تعبیه پنجره‌هایی می‌توان انعطاف آن‌ها را در شرایط مختلف آب و هوا افزایش داد. این شیشه‌ها می‌توانند به دیواره و یا سقف اتصال یابند، اما هیچ تخریبی در نما یا دیوارها ایجاد نمی‌کنند. قطر آن‌ها معمولا بین هشت تا ده میلی متر است. این شکل شیشه دیدی وسیع و بدون مزاحمت ایجاد می‌کند.

  • شیشه های ریلی

پنل‌های ریلی شیشه بالکن می‌توانند بدون هیچ نگهدارنده‌ عمودی نصب شوند. اگر بخواهیم با کمک ریل‌های عمودی آن‌ها را نصب کنیم، معمولا ریل را در فاصله‌های کم، تقریبا هر یک یا دو متر، قرار می‌دهیم. یا برای اتصال از گیره اتصال یا اتصال بند استفاده می‌شود. در فصل‌های بهار و تابستان می‌توان آن‌ها را به راحتی جابجا کرد و از هوا لذت برد. همچنین در زمستان، با بستن‌شان می‌توانیم از چایمان با منظره‌ بارش برف لذت ببریم.
مزیت دیگر شیشه بالکن ریلی این است که در یک طرف جمع می‌شوند، پس تمیز کردن‌شان بسیار راحت است. نصب آن‌ها، هم مانند نوع بدون قاب، روکار است و هیچ تخریبی در نمای ساختمان و یا دیوارها ایجاد نمی‌کند. تنها نکته مهم این است در بالکن باید فضای کافی برای حرکت و جمع کردن شیشه‌ها وجود داشته باشد.

2881

رنگ های مورد استفاده در شیشه های‌ بالکن

معمولا در طراحی‌ها از شیشه‌های شفاف استفاده می‌کنند. اما اگر بخواهند آن‌ها مقاوم‌تر شوند، از عنصر آهن استفاده می‌شود، به همین دلیل رنگ‌شان به سبزی می‌زند. ضخامت شیشه‌ها می‌تواند متغیر باشد. اگر بخواهیم رنگ سبز آن‌ها را خنثی کنیم از محصولی با نام low iron، که با نام‌های تجاری مختلف در بازار یافت می‌شود، استفاده می‌شود. اما آن‌ها معمولا قیمت بیشتری دارند.

 استفاده از شیشه های مات در بالکن برای حفظ حریم خصوصی نیز بسیار پرکاربرد است. گرچه در چنین حالتی نمای بیرون دیده نمی‌شود.

2885

تکنولوژی های جدید

اخیرا، در مراکز تحقیقاتی نوع جدیدی از شیشه‌ها با نام شیشه‌های «خودتمیزکن» طراحی شده‌اند. این شیشه‌ها به محض اینکه آب باران یا هر آب دیگری با آن‌ها تماس پیدا کند تمیز می‌شوند و خودشان قادرند که لکه‌ها و ردها را پاک کنند. آن‌ها در دو نوع بیوشیمیایی و یا پوشش هیدروفوب عرضه می‌شوند. این تکنولوژی هنوز به کشور ما وارد نشده است.

نکات ایمنی در هنگام نصب

در هنگام نصب شیشه‌ بالکن‌ رعایت ایمنی نکته‌ بسیار مهمی است. زیرا شکستن و خرد شدن شیشه می‌تواند بسیار آسیب‌زا و خطرناک باشد. همچنین اگر اتصالات درست نصب و محکم نشوند، می‌توانند به اندازه کافی ایمن و بازدارنده نباشند. در هنگام نصب حتما از دستکش استفاده شود و نیروی انسانی کافی برای نصب با هم همکاری کنند. به همین دلایل، وظیفه‌ نصب را حتما به یک تیم متخصص و حرفه‌ای بسپارید و به هیچ عنوان فکر نکنید که خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید.

نگهداری از بالکن های شیشه‌ای

شیشه نیاز به مراقبت نسبتا کمی دارد، فقط پاک کردن گرد و غبار در اکثر موارد کافی است. معمولا مواد اسیدی یا قلیایی تاثیری روی شیشه ندارند. بنابراین، آلودگی هوا و باران‌های اسیدی باعث خوردگی سطح شیشه نمی‌شوند. تنها مراقبتی که لازم است از بالکن‌های شیشه‌ای‌تان بکنید این است که گهگدار آ‌ن‌ها را تمیز کنید و مراقبت کنید ضربه‌ خیلی محکمی، که باعث شکستن آن‌ها ‌می‌شود، بهشان وارد نشود و از بالکن‌های زیبایتان لذت ببرید.

اگر مطالب عنوان شده مفید و جوابگوی سوالات شما بوده یا اگر سوال و نقطه نظری در مورد شیشه های بالکن دارید، با ما در میان بگذارید.

همچنین شما می توانید با جستجوی "شیشه بالکن" در سایت ساختمون با فعالان در این حوزه آشنا شوید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان: پله گرد، درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دو جداره، انواع درfهای داخلی و خارجی، پنجرهupvc، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش های بتنی، پله پیش ساخته، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت نام برد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
اصغر حسن پور ۱۹-۱۱-۹۷ ساعت ۲۰:۳۵

سلام. عصر بخیر من بالکنی دارم مستطیل شکل البته سه ضلع داره پهلوها تقریبا یک متر و قسمت جلو تقریبا 2متر هست میخواهم بالکن شیشه ای متحرک استفاده کنم ميتونين لطف کنید قیمت تقریبی بدین. متشکرم

avatar
تورج (ادمین) ۱۱-۱۲-۹۷ ساعت ۱۵:۲

سلام
ساختمون یک وبسایت تبلیغاتی در حوزه صنعت ساختمان است که تولیدکنندگان و فروشندگان اقلام ساختمانی را به مشتری معرفی می کند. بر کسب اطلاعات در مورد کالای مودر نظر خود وارد منوی مربوطه شده و با فعالان در این زمینه آشنا شوید و سوالات خود را بپرسید.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای