دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انتخاب کولر گازی و سیستم تهویه مطبوع

logo
Sakhtemoon
انتخاب کولر گازی و سیستم تهویه مطبوع

وبسایت ایرانگان در زمینه تبلیغات و نیازمندی های مختلف فعالیت می کند و می توان برای مشاهده انواع سیستم های تهویه و کولر گازی به این وبسایت مراجعه نمود.


اگر دیگر نمی‌توانید گرمای تابستان را بدون کولر گازی تحمل کنید و یا تحمل لرزیدن در زمستان را ندارید، وقت آن رسیده تا یک سیستم تهویه هوای مناسب برای خانه بخرید. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی چندین سیستم تهویه مناسب و مزایای استفاده از آن ها می پردازیم که می توانید برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر به وبسایت ایرانگان مراجعه نمایید.

6103
اگر می‌خواهید فقط چند اتاق را خنک کنید و یا هوای تمام خانه را بصورت یکپارچه عوض کنید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.
1- سیستم تهویه هوای اسپلیت
سیستم‌های اسپلیت برای موارد زیر کارآیی فوق‌العاده‌ای دارند.
  • گرمایش و سرمایش اتاق‌های خانه
  • فضاهای فشرده و بسته
سیستم تهویه هوای اسپلیت برای فضاها و محیط‌های انفرادی و مجزا درون خانه طراحی شده است. برای مثال ممکن است فقط بخواهید از تهیه هوا در اتاق نوزاد یا اتاق نشیمن که اغلب اوقات خود را در آنجا می‌گذرانید، استفاده کنید و یا شاید بخواهید فقط اتاق خواب خود را برای شب‌های گرم آماده کند. در اینصورت می‌توانید از اسپلیت استفاده کنید. این سیستم دارای کمپرسوری است که خارج از خانه نصب می‌شود و یک دستگاه که هوای خنک را در داخل خانه پخش می‌کند. این دستگاه می‌تواند یا روی دیوار نصب شود و یا بصورت ایستاده روی زمین قرار بگیرد.
مزایای سیستم اسپلیت
  • سیستم کولر گازی یا اسپلیت از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است زیرا تنها یک دستگاه خریداری و نصب میکنید و این دستگاه در مقایسه با دیگر سیستم‌های تهویه انرژی خیلی کمتری استفاده می‌کند.
  • مزیت دوم نیز این است که امکان انتخاب دارید که این دستگاه را در کدام یک از اتاق‌های خانه نصب کنید.
2- تهویه هوای چند اسپلیتی
این نوع کولرگازی‌ برای موارد زیر عالی هستند.
  • گرمایش و سرمایش 1 تا 5 اتاق
  • خانه‌هایی که دارای فضای اندکی برای سیستم تهویه هوا هستند.
  • وقتی بخواهید دمای هر اتاق را بصورت مجزا تنظیم کنید.
در هر خانواده یا حتی میان یک زوج همیشه یک نفر هست که دوست دارد دمای اتاق مثل یخ سرد باشد و در مقابل کسانی هستند که فقط با کمی خنکی موافق هستند. سیستم چند اسپلیت به شما این امکان را می‌دهد تا با داشتن تنها یک کمپرسور خارجی از چند سیستم تهویه هوا بهره ببرید. می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که این سیستم در کدام یک از اتاق‌ها نصب شود و برای هر اتاق از چه نوع دستگاهی استفاده شود.
6104

مزایای استفاده از کولر گازی

اولا اینکه این سیستم تهویه، بسیار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و با کمترین هزینه راحتی زیادی برای شما به همراه می‌آورد زیرا می‌توانید اتاق‌های خانه را دقیقا همانطور که می‌خواهید گرم یا سرد کنید.
دوم اینکه با داشتن تنها یک کمپرسور خارجی می‌توانید تا 5 دستگاه داخلی را به  آن متصل کنید و در این میان از انواع دستگاه‌ها از قبیل دیواری یا ایستاده استفاده کنید.
3- سیستم تهویه تعبیه شده درون ساختمان
این نوع سیستم‌های خنک‌کننده برای موارد زیر کارآیی دارند.
  • گرمایش و سرمایش تمام خانه
  • وقتی همزمان با راحتی خواهان ظاهری خوب هستید.
اگر می‌خواهید تمام خانه دارای دمای یکسان باشد، می‌تواند از کولر گازی‌هایی استفاده کنید که دستگاه در خارج از ساختمان قرار گرفته و دستگاهی در بخش داخلی ساختمان به‌صورت پنهان درون سقف یا زیر زمین نصب می‌گردد و این دریچه‌های قابل انعطاف، هوا را در سراسر خانه پخش می‌کنند.

مزایای استفاده از کولر گازی

اولا می‌توانید این سیستم را در خانه جدید خود و یا همان خانه قبلی خودتان نصب کنید.
دوم اینکه این سیستم کاملا مخفی است و تمامی ابزار و دستگاه‌های آن نیز درون دیوارها واقع شده‌اند و بنابراین صدای خیلی اندکی دارد.
سوم این‌که کولر گازی نه تنها باعث افزایش سبک زندگی شما شده بلکه مسلما به ارزش خانه شما می‌افزاید.
و در نهایت می‌توانید از قابلیت گرمایش و سرمایش هر اتاق بهره برده و یا به منظور افزایش بهره‌وری انرژی تنظیماتی را انجام دهید.
در نهایت در انتخاب سیستم تهویه مناسب باید با توجه به نیازهای خود  از این سه نوع اسپلیت صورت گیرد.
پس از انتخاب سیستم تهویه مناسب، به ویژه اگر سیستمی که انتخاب می‌کنید در زمره سیستم‌های یکپارچه باشد، بهتر است دمای ایده‌آل خانه خود را نیز بیابید و دستگاه را روی ان تنظیم کنید تا دمای خانه همیشه در حد اعتدال بماند. بهترین دمایی که برای فضای خانه توصیه می‌شود بین 21 تا 22 درجه سانتیگراد می‌باشد که پس از انتخاب اسپلیت مناسب، گام بعدی خواهد بود.
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای