دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با پوشش گیاهی مناسب برای اطراف استخر های خانگی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با پوشش گیاهی مناسب برای اطراف استخر های خانگی

استخر خانگی، المانی پر طرفدار در فضای سبز خانه ها است که می توان برای زیبا تر کردن این سازه، در اطراف آن از گیاهان مختلف استفاده کرد.


استخر خانگی در محوطه باز خانه های مسکونی، از گزینه هایی است که فضایی متفاوت و منحصر به فرد ایجاد می کند. نمای زیبای این المان در کنار کاربردی که دارد، می تواند برای شما لحظاتی زیبا و آرامش بخش  در کنار عزیزان تان را رقم بزند. علاوه بر این موارد، برای داشتن فضایی دلچسب تر و همچنین ایجاد حریم خصوصی برای در دید نبودن استخر، از پوشش های گیاهی مختلفی برای دور استخر خانگی استفاده می شود. گیاهان بکار رفته در دور استخر می توانند صرفا جنبه زیبایی داشته باشند و یا اینکه در نقش حائل، فضایی خصوصی به وجود بیاورند. انتخاب گیاه مناسب برای دور استخر اهمیت زیادی دارد، چرا که باید جنبه های مختلفی را در بر داشته باشد. برای مثال امکان رشد و ماندن در شرایط کنار استخر، ریزان نبودن برگ آن ها، سرسبز بدون در اکثر فصول و عدم آسیب رسانی، از ویژگی هایی هستند که توصیه می شود گیاه انتخابی شما آن ها را داشته باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون گزینه های محبوب و متناسب برای پوشش گیاهی دور استخر را مشاهده می کنید که می توانند راهنمای خوبی برای انتخاب نهایی شما باشند. همچنین اگر به موضوعاتی مثل انواع پارتیشن بندی ها، مدل های مختلف شومینه ها و مزایای آن ها، آشنایی با کرکره برقی و موارد مصرفی آن و موارد دیگر علاقه مند هستید، می توانید به سایر مقالات و مطالب وبسایت ساختمون مراجعه کرده و از آن ها استفاده نمایید.

5767

علف های تزئینی برای اطراف استخر

علف های تزئینی تنوع بالایی دارند و نمای زیبایی به اطراف استخر شما می دهند. دوام این نوع گیاه به نسبت کم است ولی تنوع خوبی دارد. از انواع علف های تزیینی می توان به علف ریش پری، علف دم روباهی و علف نی اشاره کرد. بهتر است برای انتخاب گزینه مناسب، به مواردی مانند تناسب محیط رشد گیاه با اقلیم موجود، میزان نگه داری و مدت زمان سرسبز بودن گیاه توجه کنید.

در صورت تمایل به استفاده از نمونه های دیگر، به سمی بودن و یا نبودن و همچنین امکان ایجاد آلرژی آن ها برای افراد خانواده توجه داشته باشید. با مشورت از ارائه دهندگان این گیاهان، می توانید نمونه مناسب با شرایط تان را انتخاب نمایید و خریداری کنید.

استخری زیبا با گیاهان رونده و پیچک مانند

این گیاهان رشد بالایی دارند و می توانند در زمان بسیار کمی، پوشش مناسبی ایجاد کنند. بهترین راه برای هدایت و جهت دهی رشد این گیاهان، استفاده از فنس، نرده و دیواره هایی برای رشد و هدایت آن ها به روی سطح این کار است.

از این سبک گیاهان می توان به گل ساعتی، یاسمین و انواع پیچک ها اشاره کرد. در صورتی که زمان و امکانات کافی را دارید، می توانید با استفاده از فنس کشی و قاب سازی مناسب، از این گیاهان رونده نیم سقفی برای خودتان فراهم کنید و از خنکای مجاورت در کنار آن ها لذت ببرید.

استخری جذاب تر با بوته های شمشاد داخل گلدان و یا کاشته شده

این گیاهان همیشه سبز، از نظر پوشش دهی اطراف و ایجاد محدوده خصوصی بسیار خوب عمل می کنند. رشد همه جانبه این گیاه به خوبی تمام حدود مورد نظر را پوشش دهی می کند.

5768

گیاهان مصنوعی محافظ استخر

گیاهان مصنوعی مانند شمشاد مصنوعی، راحت ترین گزینه برای ایجاد فض اسازی در دور استخر می باشند. جنس این محصول از پلی اتیلین می باشد و در برابر تابش نور و تغییر رنگ مقاوم است.

نخل فینیکس، ایده ای مدیترانه ای برای اطراف استخر

این گیاه گرمسیری نمایی مدیترانه ای را برای شما ایجاد می کند و انحنای زیبای برگ های آن، می تواند به ایجاد محرمانگی در فضا کمک زیادی کند. می توانید این گیاه را به راحتی و در گلدان هایی با ابعاد مناسب در دور استخر تان به کار ببرید.

بامبو، پوششی متفاوت و کاربردی برای استخر

بامبو از دسته گیاهان همیشه سبز است و رشد بالای آن، این گیاه را به گزینه مناسبی برای ایجاد پوشش سبز در کمترین زمان ممکن برای اطراف استخر می کند. فرم رو به بالا و بدون انحنای بامبو، به فضای دور استخر شما فرمی مدرن و منظم می دهد. در صورت انتخاب بامبو برای اطراف استخر، سعی کنید نمونه هایی با رشد متوسط تری را بر گزینید تا در نگه داری آن ها دچار مشکل نشوید.

5769

درخت هایی برای اطراف استخر

معمولا استفاده از درخت برای اطراف این المان زیاد کاربردی نیست. علت این امر نیز امکان ریزش برگ های درخت بر روی سطح آب استخر و همچنین پوشش دهی کم آن به علت ارتفاع بالای برگ ها است. در هر صورت اگر قصد استفاده از درخت برای اطراف استخر را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نمونه هایی کم ارتفاع و حجیم با ریزش کم برگ های آن ها است.

زیبا سازی اطراف استخر با کاکتوس های متنوع

این گزینه می تواند نمایی منحصر به فرد برای دور استخر خانگی شما ایجاد کند. کاکتوس ها با تنوع بالای طرح و فرم، می توانند نمایی جالب ایجاد کنند و از سمت دیگر، به کمترین میزان نگه داری نیاز دارند. پیشنهاد می شود از گزینه های کم تیغ آن استفاده کنید. نمونه های گل دار نیز نمایی متفاوت به وجود می آورند.

استخری منحصر به فرد با گیاهان معطر داخل گلدان

گیاهانی مانند شب بو و انواع دیگر گیاهان معطر گلدانی، از گزینه های مناسبی هستند که می توانید آن ها را دور تا دور لبه های استخر بچینید و از عطر و بوی آن ها لذت ببرید. استفاده از گلدان گل این امکان را به شما می دهد که بتوانید چیدمان گل ها را طبق سلیقه خودتان عوض کنید و در فصول سرد، گلدان ها را به محل مناسب و دور از یخ زدگی انتقال دهید.

5770
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای