دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با پوشش های مناسب برای استخر های رو باز

logo
Sakhtemoon
آشنایی با پوشش های مناسب برای استخر های رو باز

با استفاده از سقف ها و پوشش های متحرک و یا ثابت برای استخر رو باز می توان از یخ زدن آب استخر، ریختن برگ در آب آن و موارد دیگر به راحتی جلوگیری کرد.


طراحی دکوراسیون فضای باز خانه ها و باغ ها امری دشوار است زیرا برای این کار باید مسائلی مانند فصل های مختلف، شرایط جوی گوناگون، موضوعات و مشکلات دیگری را نیز در نظر گرفت و برای هر کدام از آن ها تدابیری مناسب اندیشید. از این رو باید المان های مصرفی در فضای سبز مانند استخر ها، شومینه های فضاز سبز، کفپوش مناسب (کفپوش اپوکسی)، پارتیشن بندی های مختلف، مبلمان مخصوص و موارد دیگر متناسب با آب و هوای مختلف انتخاب شوند و یا برای شان محافظ هایی مخصوص تعبیه نمود. به طور مثال میزان استفاده از استخر های رو باز موجود در فضای سبز به هنگام فرا رسیدن فصل های پاییز و زمستان نسبت به سایر فصل ها کاهش می یابد. به این علت که با ریزش برگ درخت ها، سطح آب استخر نیز پوشیده از برگ ها می گردد و در زمستان نیز ممکن است آب استخر دچار یخ زدگی گردد و عملا این سازه را غیر قابل استفاده می نماید. همچنین ممکن است شما در شهر های پرجمعیت باشید و یا اطراف خانه شما مجتمع های آپارتمانی موجود بوده و دیگران اشراف کامل به حیاط و فضای سبز شما داشته باشند و استفاده از استخر را برای شما و عزیزان تان سخت کند. به همین خاطر می توانید از انواع مختلف پوشش های استخر مناسب با سازه شما استفاده نمایید. پوشش های مذکور دارای مدل های مختلفی بوده و هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارا می باشند. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع انواع پوشش های مناسب برای استخر های رو باز و مسائل پیرامون آن ها می پردازیم.

5023

مزیت استفاده از پوشش های مختلف برای استخر رو باز

پوشش ها و سقف های مورد استفاده برای این سازه دارای مزایای مختلفی می باشند. از اصلی ترین مزیت های این پوشش ها می توان به سرپوشیده کردن استخر های رو باز اشاره نمود که امکان استفاده از این سازه را در هر زمانی با شرایط جوی مختلف فراهم می نماید. مسقف کردن این سازه از کثیف و آلوده شدن آب درون آن جلوگیری نموده و متعاقبا نیاز به تصفیه و تعویض آب کمتر می گردد.

بعضی از پوشش های استخر ها علاوه بر خصوصی سازی محیط آن، شبیه نور گیر می باشند و قادر هستند فضا و محوطه ای خاص و آرام برای سازه مذکور به وجود بیاورند. برخی دیگر از این سقف ها که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارند ضد زلزله می باشند و در پی آن نیز از بروز خطر های مختلفی نیز پیشگیری می کنند. همچنین باید دقت داشت که سقف های بیان شده از کیفیت بالایی برخودار باشند تا در برابر رویداد هایی از قبیل فرسوده شده در برابر شرایط جوی، باد های سنگین و با سرعت بالا نیز مقاوم باشند و دچار ریزش نگردند.

5025

متناسب بودن پوشش های استخر رو باز با نوع اقلیم آب و هوایی

نوع پوشش و یا سقف سازه بیان شده علاوه بر حفظ زیبایی استخر و ایجاد جلوه ای خاص برای آن، باید متناسب با شرایط جوی و منطقه جغرافیایی سازه باشد، به این علت که جنس و مدل پوشش استخر در اقلیم های گرم و سرد متفاوت می باشد. به این علت که میزان باران، برف و حتی خشکی هوا بر روی جنس سقف استخر تاثیر گذار می باشد و ممکن است صدماتی به آن وارد نماید. از این رو حتما باید این تناسب رعایت گردد تا سقف دچار صدمه نگردد و در نهایت خطراتی، سازه مذکور و افراد درون آن را تهدید ننماید.

مدل های مختلف سقف و پوشش استخر

سقف و یا پوشش مخصوص سازه مورد نظر به صورت کلی دارای دو مدل ثابت و متحرک می باشند. هر کدام از این مدل ویژگی ها مختص به خود را دارند و می توان با توجه به نیاز و نوع سازه مدل سقف را انتخاب نمود.

5027

پوشش یا سقف ثابت برای استخر

نوعی از سقف های استخر ها پوشش ثابت می باشد. این مدل پوشش همان گونه که از اسمش مشخص است ثابت می باشد و قابلیت جا به جایی ندارد. این مدل پوشش به صورت کامل و صد در صدی آب بندی می شود و نور کافی و عالی دارد به علاوه این محصول دارای طول عمر بالایی نیز می باشد. نوع ثابت بیشتر برای استخر هایی مورد استفاده قرار می گیرد که خانه ها و ساختمان های دیگر بر آن مشرف باشند و سازه مذکور از حالت اختصاصی خارج شده و راحتی مورد نظر را دیگر ندارد. سقف ثابت از ورقته هایی با جنس پلی کربنات و یا نور گیر های که حبابی هستند، ساخته می شود و بر روی سازه قرار می گیرد. پوشش ثابت با توجه به مصالح و متریال هایی که در آن به کار می رود در برابر حرارت و صدا عایق است و آرامش بیشتری را برای استخر و استفاده کننده گان از آن به ارمغان می آورد.

5029

پوشش یا سقف متحرک برای استخر

مدل دیگری از سقف استخر ها نوع متحرک می باشد. سقف متحرک برای استفاده فصلی مناسب می باشند به طور مثال برای فصل پاییز در هنگام برگ ریزی درخت ها و در فصل زمستان به دلیل یخ بستن سطح آب، استفاده از این پوشش مناسب می باشد تا مانع رخ دادن اتفاق های بیان شده گردد. اصلی ترین مزیت سقف متحرک برای این سازه ها، باز و بسته شدن راحت و ساده آن است. پوشش متحرک دارای دو مدل ریلی و کشویی می باشد. مدل های ریلی و کشویی این قابلیت را دارند که به راحتی بتوان از هوای آزاد نیز استفاده کرد و در زیر یک سقف شفاف و دلچسب آبتنی نمود. سقف های متحرک از ورق هایی با جنس پلی کربنات ساخته می شوند و می توانند فضای مورد نظر را ایزوله سازند. با استفاده از این سقف ها می توان محوطه ای عالی به همراه نور خورشید داشت. ورقه های پلی کربنات به کار رفته در این پوشش نسبت به ضربه مقاومت عالی و چشم گیری دارند به علاوه در برابر صوت و حرارت نیز عایق می باشند.

5031
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای