دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با پارتیشن بندی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

پارتیشن بندی دارای مدل های متنوع و خاصی است. این محصول علاوه بر جداسازی قسمت های مختلف یک فضا،نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی دارد.


یکی از مواردی که امروزه بیش از پیش در دکوراسیون داخلی رواج پیدا کرده است، استفاده از پارتیشن برای فضاهای مختلف است. تمایل به تنوع و تغییرات محسوس در فضاسازی، نیاز به تغییرات مجزاسازی متداوم در محیط های اداری و مسکونی، عدم امکان صرف هزینه برای تغییرات در معماری داخلی فضا، همه و همه موجب افزایش محبوبیت و کاربرد پارتیشن‌ها در دکوراسیون داخلی شده است. استفاده از پارتیشن بندی برای جداسازی و تفکیک فضا، به مراتب هزینه و دردسر کمتری نسبت به تغییر معماری داخلی دارد و نیازمند کمترین تغییر در دکوراسیون داخلی خواهد بود. از دیگر مواردی که می تواند در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی داشته باشد؛ می توان به شومینه های مدرن، پرده زبرا، انواع کفپوش ها و موارد دیگر اشاره کرد. به علاوه شما می توانید با مراجعه به مقالات دیگر وبسایت ساختمون اطلاعاتی کم نظیر برای داشتن دکوراسیونی زیباتر با هزینه مناسب بدست بیاورید.

پارتیشن ها یکی از کاربردی ترین موارد و سازه ها در دکوراسیون داخلی برای جداسازی و فضاسازی کاذب محیط های مختلف داخلی و خارجی محسوب می شوند. کاربرد این محصول محدود به فضای خاصی نیست و از فضاهای بزرگ تا کوچک، دارای دکوراسیون مدرن و سنتی، مسکونی، صنعتی و اداری و هر مورد مشابه دیگری را دربر می گیرد. هدف اصلی و ابتدایی به کارگیری پارتیشن ها، جداسازی و تقسیم بندی فضای موجود است که از این طریق موقعیت هایی مجزا پدید می آورد، اما امروزه نقش دکوراتیو و تزیینی آن نیز رو به افزایش است.

4417

پارتیشن ها دامنه گسترده ای از متریال مورد استفاده را در بر می گیرند که هر یک ویژگی، نما، طرح و فرم منحصر به فردی دارند. از پرکاربردترین متریال و موادی که برای ساخت آن ها به کار می روند میتوان به کنف، شیشه ای با فریم استیل، چوب، پی وی سی، ام دی اف، پارچه های خاص و ... اشاره کرد. از بین موارد بالا پارتیشن های شیشه ای مات و براق، ام دی اف و پی وی سی دارای بیشترین محبوبیت هستند.

پارتیشن ها امروزه ویژگی های متنوعی مانند شیشه ای تک یا دو جداره، قابل شستشو بودن، ضد حریق، ضد آب بودن، عایق صدا بودن و آگوستیک بودن را دارند. از نقاط مثبت این محصول این است که می تواند امنیت محیط و افراد در تعامل با محیط را افزایش دهد و از این رو تقریبا برای هر محیطی با هر نوع تنوع کاربری مناسب است. همین ویژگی خاصیت  پارتیشن را در کنار ویژگی تفکیک کنندگی آن، بالا می برد.

علاوه بر این؛ طرح ها، رنگ ها و شکل های بسیار متنوع و خیره کننده پارتیشن ها، می تواند به تنهایی زیبایی منحصر به فردی به فضا ببخشند. طرح ها و مدل‌های پارتیشن می تواند طرح های هندسی منظم، طرح های انتزاعی، نقش های ملایم روی شیشه، فرم های سه بعدی و برجسته و بسیاری موارد دیگر حتی طرحی خاص به درخواست مشتری باشد.

4410

انواع پارتیشن از نظر قابلیت تغییر موقعیت

پارتیشن ها به دو دسته کلی متحرک و ثابت تقسیم می شوند.
پارتیشن های متحرک را می توان به راحتی در موقعیت جدیدی قرار داد و از این رو، بیشترین انعطاف پذیری از فضاسازی را به ارمغان می آورد. این سبک از پارتیشن‌، معمولا سبک تر از نمونه ثابت است و حمل و انتقال آن را برای افراد راحت تر می کند. این سبک از پارتیشن ها می توانند یک تکه و یا بنا بر کاربرد، به فرم های کرکره ای، کشویی و تاشو نیز باشند. این ویژگی امکان تفکیک و حذف فضاسازی محیط را به حداکثر می رساند. پارتیشن های ثابت وزن بیشتری دارند و همانطور که از نام آن مشخص است،  برای تقسیم بندی ثابت فضا و عدم تغییردهی آن مورد استفاده قرار می گیرند.

4413

پارتیشن ها در کجا مورد استفاده قرار می گیرند؟

کاربرد آن ها محدود به فضای خاصی نیست و از اداره تا فضاهای مختلف محیط های مسکونی را در بر می گیرد.
پارتیشن های مورد استفاده در محیط های اداری بیشتر نقش جدا کننده دارند و به علت تم فضای موجود، در محیطی که کارمندان در آن قرار دارند، از نمونه های ساده آن استفاده می شود و نمونه های آگوستیک آن بیشترین کاربرد را در این فضاها دارند.

در فضاهای غیر کاری اداره ها مانند لابی، اتاق های مذاکره و ... ، طرح های پارتیشن های به کار رفته تنوع بیشتری پیدا کرده و فرم های غیر رسمی تری به خود می گیرند. پارتیشن های این محیط ها درصد تفکیک سازی مختلفی دارند و می توانند کاملا نقش جدا کننده داشته باشند و یا اینکه با یک فضاسازی ملایم، بیشتر نقش نما دهی داشته باشند. این نوع کاربرد در محیط هایی مانند سالن های زیبایی و لابی های مراکز مختلف نیز قابل مشاهده است.

شاید بتوان بیشترین میزان تنوع فرم و طرح و کاربرد پارتیشن ها را در فضاهای مسکونی مشاهده کرد. پارتیشن بندی فضاهای خانگی کاربرد بیشتر از یک فضاسازی ساده است. نوع خانگی این محصول باید در کنار کاربرد عادی مورد انتظار، متناسب با سبک موجود بوده، زیبایی مورد نظر را ایجاد، کاربردهای جانبی مورد انتظار را برآورده و در نهایت تعادل بصری را در دکوراسیون محیط مورد نظر حفظ کنند.

4416

در محیط های مسکونی محصول مورد نظر می تواند فضای مناسبی برای قفسه بندی شدن و نگه داری گلدان های متنوع، کتاب، مجسمه و ... نیز باشد. پارتیشن سازی فضاهای خانگی می تواند یک ردیف مرتفع از گیاهان و فلاورباکس ها، تنها چوب هایی مانند بامبو، قطعات چوبی با چینش خاص، سطوح برش خورده از جنس و متریال متنوع، شیشه های مات و یا شفاف با و یا بدون طرح و نقش و هر نمونه دیگر و ترکیبی از موارد ذکر شده باشد.

از پارتیشن ها برای جداسازی اتاق نشیمن از پذیرایی و یا اتاق غذاخوری، فضای ورودی از بخش های دیگر اتاق، بخش بندی اتاق به بخش های کار و استراحت ، مطالعه، خواب و موارد بسیار متنوع دیگر استفاده می شود.

پارتیشن بندی فضا محدود به اتاق ها نیست. حمام و سرویس های بهداشتی نیز می توانند محل مناسبی برای پارتیشن بندی باشند. محبوب ترین نوع محصول مورد نظر برای این فضاها، نوع شیشه ای آن است که جنس شیشه های آن از نوع نشکن و سکوریت است. این نوع پارتیشن بندی علاوه بر فضاسازی و حفظ حریم هر بخش، نمای محیط مورد نظر را محدود نمی کند و از لحاظ بصری فضا را کوچک نشان نمی دهد.
در انتخاب این محصول باید به تفکیک سازی مورد نظر، ویژگی های مورد انتظار مانند قابل شستشو بودن، آگوستیک بودن و ...، میزان محرمیت مورد انتظار، متحرک و ثابت بودن آن، میزان عبور نور از آن نیز توجه کرد. مشورت با افراد ارائه دهنده قبل از تصمیم گیری نهایی می تواند کمک زیادی در انتخاب مناسب محصول مورد نظر داشته باشد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
مریم تحویلدار ۳-۷-۹۸ ساعت ۲۱:۱۳

سلام ادرس و تلفن را نیاز دارم جهت سفارش پارتیشن در شیراز
با سپاس
موبایل من ۰۹۱۷۳۰۱۵۴۴۷

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای