دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سقف کاذب کناف و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سقف کاذب کناف و مزایای استفاده از آن

سقف کاذب کناف یکی از انواع مدل های سقف کاذب است که زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارد و برای فضا های مختلف قابل استفاده می باشد.


یکی از انواع سقف های کاذب پر طرفدار که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، سقف کاذب کناف است. در معماری جدید سقف های کاذب کاربرد زیادی دارند زیرا علاوه بر این که موجب پوشاندن تاسیسات می شوند، ویژگی های دیگری نظیر مدت زمان اجرای کم، اکوستیک بودن و ضد حریق بودن را دارند. سقف کاذب کناف قابل استفاده در قسمت های مختلف هر ساختمان مثل اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و ... می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این سقف کاذب کناف و ویژگی های آن پرداخته ایم.

7455

سقف کاذب کناف چیست؟

کناف در حقیقت نام یک شرکت آلمانی است که در صنعت ساختمان سازی فعالیت می کند. به دلیل استفاده از سقف کاذب این شرکت در کشور ما رفته رفته کناف به جای این که به عنوان برند شناخته شود، به نوعی سقف کاذب شناخته می شود. درصد زیادی از متریال تشکیل دهنده کناف، گچ می باشد. اما کناف در واقع دارای روکشی هم می باشد که بتواند آن را در برابر ضربه ها مقاوم کند. اما برای ساختن سقف کاذب کناف که یکی از انواع مختلف سقف کاذب می باشد می توان از پانل هایی گچی و حتی غیر گچی استفاده کرد. اما پنل های گچی را در بازار به عنوان کناف می شناسند. سقف کاذب کناف می تواند ثابت و یا متحرک باشد. سقف کاذب متحرک در حقیقت از سقف آویزان می شود و در یک فاصله مشخصی قرار می گیرد. به همین دلیل است که به آن متحرک گفته می شود. سرعت نصب کردن آویزه های سقف زیاد است. سقف کاذب کناف ثابت هم، همان طور که از نامش برمی آید به صورت ثابت روی سقف قرار می گیرد. سقف های کاذب کناف ثابت به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از سقف کاذب کناف ثابت یکپارچه و سقف کاذب کناف طرح دار یا مشبک که در ادامه به معرفی هر کدام از این دو مدل می پردازیم.

7456

سقف کاذب کناف یکپارچه

برای ساختن آن ها تایل های گچی را به زمینه فولادی که قرار دارد پیچ می کنیم. این تایل ها می توانند به صورت معمولی باشند یا از انواعی که در برابر رطوبت و حریق مقاوم می باشند. این سقف ها در مدل های ساده و دکوراتیو می باشند. اگرچه پانل های گچی که دارای اندازه و ابعاد متفاوت می باشند سقف را تشکیل می دهند اما چون به طور کامل سقف را می پوشاند، سقف یکپارچه نشان داده می شود.

سقف کاذب کناف طرح دار یا مشبک

تایل های سقفی، قسمت های تشکیل دهنده سقف کاذب کناف مشبک می باشند. وظیفه نگه داری این تایل ها بر عهده یک سازه بخصوص می باشد. همان سازه برای انتقال بار از سقف کاذب به اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. این تایل ها هم می توانند معدنی، گچی و یا فلزی باشند. انواع معدنی صوت را به خوبی جذب می کنند، اما در عوض تایل های گچی صوت را جذب نخواهند کرد. متریال مورد استفاده برای تایل های فلزی هم آلومینیوم می باشد.

7457

استفاده از سقف کاذب کنافی چه مزیت هایی دارد؟

معمولا تاسیسات را در پشت سقف قرار می دهند که استفاده از این نوع سقف های کاذب موجب می شود دسترسی به آن ها به آسانی امکان پذیر باشد.

سقف کاذب کناف را می توان در مدت زمان کوتاهی و به آسانی اجرا و پیاده کرد.

اگر در انتخاب تایل های سقف دقت کنید و آن ها را به درستی انتخاب کنید می توانید فضایی آکوستیک و البته ضد آتش داشته باشید.

تعمیر کردن سقف های اصلی مستلزم صرف هزینه های خیلی زیادی است در حالی که تعمیر این نوع سقف ها به هزینه خیلی پایین تری احتیاج خواهد داشت.

زیبایی یکی از المان های مهم و تاثیر گذار در ساختمان سازی و معماری نوین است. با کمک این نوع سقف های کاذب می توانید دکوراسیون خیلی زیبایی را روی سقف خانه پیاده کنید.

شرایط اقلیمی در مکان های مختلف با یکدیگر متفاوت است. خوبی این سقف کاذب این است که مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما و حتی رطوبت ناشی از محیط از خود نشان می دهد.

این نوع سقف کاذب دارای وزن کمی می باشد که در مقابل سایر سقف های کاذب ویژگی مهمی به حساب می آید.

چون این سقف های کاذب انعطاف پذیری خوبی دارند پس می توانید طرح های مختلف را با استفاده از آن ها اجرا کنید و محدودیتی نخواهید داشت.

7458

استفاده از سقف کاذب کنافی چه معایبی دارد؟

حتما بایستی نوع تایل های مورد استفاده را به درستی و با دقت زیادی انتخاب کرد زیرا این نوع سقف کاذب مقاومت پایین تری نسبت به انواع قدیمی تر در برابر آتش و زلزله دارد.

اگر در جایی که سقف کاذب کنافی را اجرا می کنید سقف بلند نباشد موجب می شود که فضای آن جا کوچک تر از اندازه معمول خود نشان داده بشود. لذا برای چنین شرایطی مناسب نخواهد بود.

حتما بایستی به صورت پیوسته و مداوم به این سقف ها سرکشی و آن ها را تمیز کاری کرد زیرا امکان خراب شدن آن ها و هم چنین تجمع حشرات وجود دارد.

7460

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، لمینت، کاشی و ...)، پارتیشن بندی های گوناگون، پنجره های دوجداره و سه جداره، پله گرد ها، شومینه های مدرن و زیبا، کرکره های برقی، پرده های گوناگون، ساندویچ پنل و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای