دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک مدرن و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک مدرن و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن زیبای بی همتایی دارد که در آن الگو و پترن هایی با خطوط مستقیم، اکسسوری و المان هایی دکوراتیو جایگاه ویژه ای دارند.


انتخاب سبک مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی تا اندازه زیادی به سلیقه فرد و البته به بودجه مورد نظر بستگی دارد. درست است که این روز ها خیلی از افراد به اشیا و دکور ها و طرح های قدیمی علاقه مند شده اند ولی به همین نسبت الگو های ساده و مدن اروپایی و آمریکایی و در یک کلام دکوراسیون مدرن هم مورد توجه درصد زیادی از افراد قرار گرفته است. افرادی که تمایل به داشتن خانه هایی ساده و بدون زرق و برق اضافی دارند معمولا با اشتیاق این سبک را برای معماری و دکوراسیون داخلی خانه شان انتخاب می کنند. اگر شما از طرفداران سبک دکوراسیون مدرن هستید که هیچ اگر نه قول می دهیم با گرفتن اطلاعات بیش تر درباره آن نظر شما نسبت به آن عوض خواهد شد و حتما از طرفداران پر و پا قرص اش خواهید شد. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی این سبک و تاثیری که روی فضای داخلی خانه دارد پرداخته ایم.

6356

تاریخچه پیدایش سبک مدرن

سبک مدرن از اواسط قرن بیستم مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفت و تا امروز هم به عنوان یکی از سبک هایی که در مرکز توجه قرار دارد از آن یاد می شود. پس منظور از این نام مدرن این نیست که به تازگی باب شده است. در این سبک دکوراسیون معمولا از مواد و متریال طبیعی برای ایجاد طرح های خاص و منحصر به فرد استفاده می شود.

رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن

یکی از المان هایی که فضا را تحت تاثیر قرار می دهد و در نگاه اول روی نظر بینندگان تاثیر گذار است رنگ آمیزی دیوار ها و اثاثیه منزل است. دنیای رنگ ها دنیای جالبی است و هر رنگی می تواند حالات روانی خاصی را برای بینندگان ایجاد کند. روانشناسی رنگ ها خودش به اندازه یک کتاب مطلب دارد. به همین دلایل انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون مدرن هم به اندازه کافی مهم است. رنگ هایی که معمولا در این نوع دکوراسیون داخلی انتخاب می شوند رنگ هایی خنثی هستند و می توان برای دیوار ها و یا حتی مبلمان نیز از آن رنگ ها استفاده نمود. از رنگ های متریال طبیعی مثل رنگ چوب هم می توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید این پیشنهاد رنگ به این معنی نیست که اگر انتخاب شما یک رنگ زنده و گرم باشد دیگر با دکوراسیون مدرن هم خوانی ندارد. ولی اگر تصمیم گرفتید از این رنگ های گرم هم استفاده کنید اصل سادگی را فراموش نکنید.

6357

نورپردازی در طراحی داخلی به سبک مدرن

بازی با تاثیر نور ها می تواند فضای خانه را زیر و رو کند. البته اگر نورپردازی درست و به جا انتخاب شود. در این سبک طراحی دکوراسیون، نورپردازی از المان های مهم و اساسی به حساب می آید. استفاده از تاکید نور ها یکی دیگر از روش هایی است که در دکوراسیون مدرن بسیار مورد توجه است. برای نورپردازی مناسب علاوه بر استفاده لامپ ها و نورهای مصنوعی زیبا، بایستی استفاده از نور طبیعی به کمک پنجره های بزرگ را هم در نظر داشته باشید. به همین دلیل است در معماری مدرن پنجره های بزرگ و قدی زیاد ساخته می شود. آینه ها هم می توانند به شما برای نورپردازی مدرن و خلاقانه کمک زیادی کنند. وجود چند آینه در اندازه های مختلف که متناسب با فضای خالی دیوار ها انتخاب شده اند را در جلوه بیش تر خانه دست کم نگیرید.

وسایل تزیینی که در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن طراحی شده اند

هنرمندانی که از طرفداران این سبک هستند آثار هنری زیادی خلق کرده اند که می توان از انواع آن ها به مجسمه ها و تابلوهای نقاشی گرفته تا دیگر آثار هنری اشاره کرد. حتما از این اشیا و وسایل برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. در همه مراحل طراحی اصل سادگی را گوشه ای از ذهن تان داشته باشید و به خود یادآوری کنید.

6358

نقش مبل ها در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

در طراحی مدرن از پارچه های سبک و ساده معمولا استفاده می شود. پس برای مبل های تان هم سعی کنید این اصل را رعایت کنید و به دنبال پارچه هایی ضخیم و یا طرح های شلوغ نروید. در انتخاب پارچه پرده ها هم باید از این اصل پیروی کنید هر چند اگر بتوانید از آویختن پرده خودداری کنید و شیشه های قدی بلند که شما را با منظره بیرون خانه مواجه می کند نپوشانید، یعنی خیلی خوب از این سبک دکوراسیون داخلی پیروی کرده اید.

در طراحی خانه به سبک مدرن اصول زیاد و متنوعی وجود دارد. اگر برای تان امکان پذیر باشد می توانید حتی با تغییرات معماری خانه هم تا اندازه زیادی خانه را متحول کنید. ولی نگران نباشید. همین تغییرات اشیا و وسایل هم تاثیر خودش را خواهد داشت. به طور کلی اگر این سبک را برای دکوراسیون داخلی جدید خانه انتخاب کردید از شلوغی و قرار دادن وسایل اضافی خودداری کنید. خالی بودن قسمتی از خانه به منزله این نیست که شما وسیله ای برای قرار دادن در آن جا نداشته اید. پس یادتان باشد وسایل را با دقت و وسواس بیش تر انتخاب کنید. پیاده کردن این طراحی خانه را دل باز تر و شیک تر نشان خواهد داد.

6360

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پارتیشن بندی ها، متریال های نمای ساختمانی، پنجره دوجداره upvc، درب های مختلف، پله گرد ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6359
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای