دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کاغذ دیواری نورانی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کاغذ دیواری نورانی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری نورانی نسل جدیدی از دیوارپوش ها می باشد. این کاغذ دیواری ها علاوه بر پوشاندن سطح دیوار، جذابیت خاصی به دیوارها نیز می بخشند.


دیوارپوش ها و کاغذهای دیواری، همیشه حرف جدیدی در دنیای دکوراسیون داخلی دارند. استفاده از متریال متفاوت، طراحی های منحصر به فرد و در آخرین مرحله، ترکیب دیوارپوش با تکنولوژی، گواهی بر این قضیه است. جدیدترین و متفاوت ترین نسل دیوارپوش و کاغذ دیواری، کاغذ دیواری نورانی است. کاغذ دیواری نورانی ترکیبی از ورقه های عادی دیوارپوش کاغذی با لامپ های کوچک LED است. ترکیب منحصر به فرد لامپ های ریز نورانی و کاغذ دیواری، برای شما دیوارپوشی جذاب و نورپردازی داخلی بسیار ملایم، چشم نواز و منحصر به فردی را ایجاد می کند که جلوه ای کمتر از یک اثر هنری منحصر به فرد ندارد. نتیجه نهایی می تواند نقطه عطف دکوراسیون اتاق مورد نظر شما باشد به گونه ای که هر بیننده ای را به خود جذب کند. در ادامه مقاله به موضوع جذاب کاغذ دیواری نورانی و مسائل مربوط به آن می پردازیم. در صورتی که به موضوعات دیگری از قبیل پله گرد ها، انواع سقف کاذب، شومینه های مدرن و موارد دیگر علاقه مند هستید، می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر مقالات آن استفاده نمایید.

4545

همانطور که گفته شد، در ساختار این کاغذ دیواری از لامپ های LED استفاده می شود ضخامت لامپ های به کار رفته در کاغذ دیواری بسیار نازک و در حد ضخامت کاغذ است و به همین علت، ترکیب نهایی بسیار یکدست، متوازن و یکپارچه می باشد. رنگ لامپ های LED به کار رفته در کاغذ دیواری نورانی، در دو رنگ پرکاربرد سفید و زرد تعبیه می شوند. موضوع بیان شده به این معنا نیست که تنوع رنگی لامپ های به کار رفته محدود است. بلکه طیف رنگی قابل قبولی از لامپ های LED این محصول وجود دارد که می توان آن ها را در کاغذ دیواری نورانی به کار برد. ولتاژ این لامپ ها بسیار پایین و در حدود 3 الی 5 وات است و در هنگام روشن بودن، حرارت بسیار کم و قابل چشم پوشی ایجاد می کنند.

طول عمر نسبتا بالا و قابل قبول این لامپ های LED ویژگی مثبت دیگر این کاغذ دیواری است و به عبارت دیگر لامپ های مذکور حدود شش سال در صورت استفاده 24 ساعته عمر می کنند. این ویژگی ها در نهایت، تکنولوژی به کار رفته در دیوارپوش را به گزینه ای دوست دار محیط زیست و بی خطر تبدیل می کند. علاوه بر این، به علت خطای بصری ایجاد شده، تم برجسته ای به طرح روی کاغذ دیواری و در نهایت دیوار مورد نظر شما می دهد.

4550

به علت خاص بودن جلوه نهایی کاغذ دیواری LED دار، بهتر است آن را بر روی یک دیوار خاص و کانونی با بیشترین سطح صاف و نما اجرا کرد تا جلوه بیشتری داشته باشد. البته بنا بر سلیقه شخصی می توان طرح های خلوت از این کاغذ دیواری را بر روی تمامی دیوار های اتاق مورد نظرتان نصب کنید.
نکته منحصر به فرد دیگر در مورد کاغذ دیواری نورانی، امکان سفارش دادن آن بر اساس طرح، اندازه و رنگ دلخواه خود کاغذ دیواری، رنگ و چیدمان دلخواه لامپ های LED است. از این طریق می توان طرح مورد علاقه تان را در لاکچری ترین شکل ممکن، بر روی دیوارتان داشته باشید و از جلوه آن لذت ببرید. طرح های سفارش داده شده در کنار به کار گیری لامپ های LED، نتیجه نهایی خارق العاده ای را ایجاد می کند که راه را برای ایجاد خلاقیت های بصری و طرح های خلاقانه باز می کند.

با وجود امکان سفارش دادن طرح دلخواه برای کاغذ دیواری نورانی، نمونه های از پیش طراحی شده موجود در مراکز ارائه دهنده این کاغذ دیواری دارای مدل ها و طرح های بسیار متنوعی هستند، به طوری که قطعا چندین مدل آن مورد پسند هر بیننده ای قرار می گیرد. طرح های موجود مناسب طیف گسترده ای از سلیقه ها وسبک های دکوراسیون داخلی از مدرن تا کلاسیک و سنتی است و می توان آن را در هر اتاقی با هر کاربردی مورد استفاده قرار داد و ترکیبی منحصر به فرد و بسیار خاص را ایجاد کرد.

4549

کاغذ دیواری نورانی نیازی به زیرسازی متفاوت نسبت به دیگر نمونه های عادی ندارد و بر روی هر دیوار عادی که دارای پریز برق باشد، توسط نصاب حرفه ای قابل اجرا و نصب است. علاوه بر موارد ذکر شده، این کاغذ دیواری ها برای افرادی که با آن تعامل دارند، کاملا بی خطر هستند و خطر برق گرفتگی ندارند. نمونه  قابل شستشوی آن نیز موجود می باشد که در نهایت کاغذ دیواری نورانی را برای هر فضایی با هر کاربردی مناسب می کند.

نسل جدیدتر این نوع دیوار پوش های نورانی، متشکل از ماده شیمیایی OLED است که می تواند انرژی مورد نیاز خود را از پانل های نوری و یا باتری های لیتیومی دریافت کند. نکته تمایز این نمونه با مورد قبلی این است که با استفاده از این ماده شیمیایی، می توان طرح دلخواه را بر روی دیوارپوش و کاغذ دیواری معمولی و موجود بر روی دیوار طراحی کرد و پس از فرایند طراحی، این طرح ها قسمت های نورانی نتیجه کار را تشکیل می دهند. به عبارت دیگر، این نسل در ساختار خود لامپ LED ندارد و از این ماده شیمیایی به عنوان عنصر نور دهنده استفاده می کند. این نسل جدید حدود 50 هزار ساعت عمر دارد و تمام ویژگی های مثبت نمونه قبلی مانند دوست دار محیط زیست بودن، بی خطر بودن و موارد دیگر را نیز دارا می باشد. شایان ذکر است که شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از انواع کاغذ دیواری ها و سایر دیوارپوش های موجود دیدن فرمایید و در صورت نیاز از نمایندگی های معتبر فروش این محصولات مشاوره بگیرید. امید است که مطالب موجود در مقاله برای شما جذاب بوده و رضایت خاطر شما را فراهم کرده باشد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای