دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با عایق صوتی (فوم) اکس پی اس و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با عایق صوتی (فوم) اکس پی اس و مزایای استفاده از آن

فوم اکس پی اس یکی از انواع مدل های عایق صوتی به شمار می رود که در فضا های مختلف قابل استفاده بوده و مزایای خاص خود را دارا می باشد.


عایق صوتی اکس پی اس یا به اصطلاح فوم اکس پی اس (xps) نوعی عایق خاص با چندین کاربرد مختلف از قبیل عایق صوت، رطوبت، گرما و سرما می باشد. عایق xps از ترکیبات پلی یورتان ساخته شده و بسیار مقرون به صرفه است. فوم اکس پی اف علاوه بر قیمت مناسبی آن، استحکام چشم گیری نیز دارد و برای استفاده در فضا های مختلف گزینه ای عالی محسوب می شود. شایان ذکر است که در سال های اخیر اهمیت حفظ انرژی و صرفه جویی در مصرف آن خیلی بیشتر از گذشته مورد توجه افراد قرار گرفته است. متریالی که به بازار عرضه می شود رابطه مستقیمی با استفاده آن در ساخت و ساز دارد. مسلما حالا که نیاز به داشتن عایق ها و استفاده از آن ها خیلی بیشتر از قبل شده، پس تنوع آن ها در بازار هم بیشتر شده است. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از عایق صوتی های مهم در صنعت ساختمان سازی به نام عایق صوتی اکس پی اس می پردازیم.

7466

عایق صوتی اکس پی اس چیست؟

عایق ها انواع گوناگون و زیادی دارند اما آن چه که فوم اکس پی اس را از سایرین جدا می کند این است که این فوم عایق حرارت، رطوبت و البته صوت است و همین ویژگی سبب می شود که دامنه استفاده خیلی وسیعی داشته باشد. عایق صوتی اکس پی اس را با فرایند اکستروژن می سازند و به این ترتیب که فوم کننده ها را با پلی استایرن معمولی مخلوط می کنند. نام دیگر فوم اکس پی اس، فوم سبز است و علت این نام گذاری آن است که تجزیه پذیر می باشد، در نتیجه اثرات مخرب ندارد و نکته دیگر این که گاز هایی که برای محیط زیست خطرناک هستند در ترکیب این محصول وجود ندارند.

7467

استفاده از فوم اکس پی اس چه مزایایی دارد؟

فوم های اکس پی اس دارای قیمت خوبی می باشند و می توان به آسانی آن ها را تهیه کرد. از طرف دیگر به دلیل این که هزینه های حمل و نقل پایینی هم دارا می باشند پس در مجموع استفاده از آن ها هزینه ها را که امری مهم است کاهش می دهند.

این فوم ها از نظر مقاومت در برابر آتش استاندارد می باشند و در نتیجه موجب می شوند که امنیت بهتر و بیشتری را برای ساختمان فراهم کنند.

استفاده از این عایق صوتی موجب می شود که سر و صدا های اضافی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. زیرا عایق بسیار خوبی برای صوت می باشند.

همان طور که گفته شد فوم های اکس پی اس در دسترس هستند و می توانید به آسانی آن ها را تهیه کنید. علاوه بر این تعمیر کردن آن ها هم کاری آسان خواهد بود که به راحتی قابل انجام است.

ویژگی مهم عایق صوتی اکس پی اس این است که وزن کمی دارد. همین سبک بودن سبب می شود که استفاده از آن با امنیت بالاتری همراه باشد.

گاه برخی عایق ها در هنگام آتش گرفتن تولید گاز های سمی می کنند که بسیار خطرناک است. فوم های اکس پی اس در صورت سوختن هیچ گاز سمی تولید نمی کنند. که این هم ویژگی مهمی به حساب می آید.

باکتری ها و کپک ها به آسانی نمی توانند به این فوم ها نفوذ کنند و در واقع مقاومت فوم در مقابل این عوامل بسیار بالا است.

فوم های اکس پی اس ابعاد و اندازه های دقیقی دارند و خوشبختانه چگالی سطح آن ها یکواخت است. 
این فوم ها بسیار انعطاف پذیر بوده و در برابر جذب کردن آب هم مقاومت خیلی بالایی دارند.

7468

از فوم اکس پی اس در کجا استفاده می شود؟

این عایق صوتی به دلیل ویژگی های زیادی که دارد دارای کاربرد های بسیاری می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

زمانی که هدف تان عایق کاری کردن دیوار های دو جداره است باید یادتان باشد که فوم های اکس پی اس گزینه بسیار خوبی می باشند.

در عایق کردن کف ساختمان ها و همچنین سقفی که در بین طبقات مختلف آپارتمان ها وجود دارد از این فوم ها استفاده می شود.

این فوم ها به عنوان لایه میان ساندویچ پانل هایی که در سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرند کاربرد دارند.

برای ساختمان های پزشکی و البته محیط های صنعتی مانند انبار ها و هم چنین سوله ها استفاده از این فوم های اکس پی اس پیشنهاد خوبی خواهد بود. همچنین اگر عایق کاری کردن سرد خانه ها هدف باشد استفاده از فوم های اکس پی اس پیشنهاد می شود.

از آن جایی که می توان این فوم ها را با دقت زیادی و در مدت زمان کوتاهی اجرا کرد لذا موجب کمتر شدن زمان اتمام پروژه ها می شوند که موضوعی مهم می باشد.

استفاده از فوم اکس پی اس چه معایبی دارد؟

عیب فوم اکس پی اس در برابر مزیت ها و ویژگی های زیادی که دارد قابل اغماض و چشم پوشی است. اما بهتر است که از آن اطلاع داشته باشیم. در هنگام استفاده از پانل ذوزنقه ای از آن جایی که فوم های اکس پی اس خیلی فشرده هستند نمی توانیم آن ها را موج دار برش بزنیم.

7469

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، کاشی و ...)، کرکره های برقی، پارتیشن بندی های گوناگون، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها، شومینه های زیبا و متفاوت، پرده های مختلف و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای