دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سقف کاذب گریلیوم و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سقف کاذب گریلیوم و مزایای استفاده از آن

سقف کاذب گریلیوم ظاهری دکوراتیو و شبکه ای شکل دارد که پشت آن نمایان است. این سقف هم به تنهایی و هم به صورت مکمل در کنار سایر سقف های کاذب قابل استفاده است.


یکی از انقلابی ترین و کاربردی ترین محصولات در صنعت دکوراسیون داخلی، سقف کاذب بوده است. نسل جدید این سقف ها، علاوه بر کارایی لازم، نما هایی منحصر به فرد و ساختار هایی خلاقانه و استثنایی نیز دارند. یکی از این موارد، سقف کاذب گریلیوم است. نام این سقف کاذب از ریشه انگلیسی کلمه ای به معنای مشبک مشتق شده است که با توجه به ساختار آن، انتخابی مناسبی برای در نظر گرفتن نام محصول است. به علت ساختار مشبک محصول، پشت سقف کاذب گریلیوم از بین سلول های ساختار مشبک آن قابل مشاهده است و از این رو، علاوه بر نام ذکر شده، به این نوع سقف کاذب، سقف باز نیز گفته می شود. ساختار این نوع سقف متشکل از ورقه هایی از جنس فلزات سبک و مقاومی مانند آلومینیم و یا آلیاژ های مختلف است. از سقف های کاذب گریلیومی در فضا های عمومی مانند مراکز خرید، بیمارستان ها و یا سالن های عمومی مختلف استفاده می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی سقف کاذب گریلیوم و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

6722

سقف کاذب گریلیوم چیست؟

سقف گریلیوم دارای ساختار سلولی و شبکه ای مانند است که واحد هایی مربعی و یا مستطیلی شکل دارد. این ساختار منتظم، ویژگی های منحصر به فرد و مثبتی برای این سقف کاذب فراهم می کند. نمای ایجاد شده از این سقف مدرن، ساده و در عین حال دکوراتیو و تزئینی است. سقف گریلیوم با وجود کاربرد هایی که دارد، در دسته سقف های کاذب دکوراتیو قرار می گیرد. معمولا واحد هایی در اندازه های 3*3 تا 60*60 از این محصول مشابه حالت تایل ارائه می شود که با قرار گرفتن در قاب های از پیش تعبیه شده، در نهایت سقف کاذب گریلیوم را تشکیل می دهند. قاب و یا نگه دارنده تایل ها، بر روی سازه پایه ای اصلی نصب شده و بر روی آن ها، سقف گریلیوم اجرا می شود.

6718

آشنایی با متریال سازنده سقف گریلیوم

فلزات تشکیل دهنده ساختار سقف گریلیوم ضد زنگ و خوردگی هستند و از این جهت، می توان با خیال راحت از این نوع سقف برای محیط هایی با شرایط محیطی مرطوب نیز استفاده کرد. علاوه بر این، وزن کم این فلزات سبب شده در نهایت این محصول با توجه به ساختار غیر واحد و مشبکی که دارد، وزن نهایی کمتری نیز داشته باشد.

سقف کاذب گریلیوم با توجه به ساختار شبکه مانند، مقاومت بالایی دارد و در عین حال، فضای دسترسی آسانی به پشت سقف را فراهم کرده است. در نتیجه می توان به راحتی سایر تاسیسات برقی سقفی را در کنار این محصول به کار برد. این ساختار سبب می شود که سقف کاذب مورد نظر به هیچ وجه تغییر فرم ندهد و به علت جاذبه زمین، وسط آن به سمت زمین متمایل نشود.

6719

نکات و ویژگی های سقف کاذب گریلیوم

توصیه می شود برای داشتن ظاهری زیبا تر برای محیطی که در آن سقف کاذب گریلیوم به کار رفته است، از این سقف به همراه سقف های کاذب دیگر استفاده شود و با خلاقیت و دید حرفه ای، ترکیبی مناسب بین سقف های کاذب مورد نظر ایجاد کرد. همچنین ساختار شبکه ای و سلولی این محصول، پتانسیل خوبی برای نورپردازی را دارد و با استفاده از نورپردازی های غیر متمرکز در نقاط مختلف این سقف، زیبایی آن را افزایش داد.

اگر تمایل دارید هیچ چیزی از پشت سقف کاذب در معرض دید بیننده قرار نگیرد و سطحی یکدست در پشت سقف گریلیوم باشد، توصیه می کنیم لایه ای سبک و نازک بین سقف کاذب گریلیوم و سقف زیرین قرار دهید. این لایه به خوبی ناهمگونی ها و تاسیسات کار شده در روی سقف اصلی را پوشش می دهد و مکمل خوبی برای رویه نهایی یا همان سقف گریلیوم است.

می توان نمونه های رنگی این سقف ها را بر اساس نیاز دکوراسیون و یا سلیقه شخصی انتخاب کرد و از نمای آن لذت برد. خوشبختانه نمونه های مختلفی با استفاده از روش های مختلف رنگ آمیزی از این محصول ایجاد شده است که پاسخگوی نیاز ها و تقاضا های موجود برای این سقف کاذب هستند.

ساختار این محصول امکان دسترسی آسان به تاسیسات پشت سقف را فراهم می کند و برای انجام بازبینی و یا تعمیر های احتمالی در آینده، بر خلاف دیگر سقف های کاذب، آسیبی به سقف وارد نمی شود. این ویژگی هزینه های آتی برای تعمیرات و یا بازبینی را به حداقل می رساند و به نوعی این محصول را به سرمایه گذاری هوشمندانه ای تبدیل می کند.

ساختار مشبک این محصول به خوبی صدا های داخلی و محیطی را تعدیل و از این طریق، به کاهش صدای داخلی فضا و آکوستیک کردن آن کمک می کند. از این رو اگر قصد دارید استاندارد محیط را از جنبه آکوستیک بودن تامین کنید، سقف های گریلیوم گزینه و انتخاب مناسبی خواهند بود. علاوه بر این، این ساختار منتظم، زمینه خوبی برای ایجاد نورپردازی زاویه دار است و نمایی منحصر به فرد و متفاوت برای دکوراسیون و محیط مورد نظر به همراه دارد.

6720

چگونی رفع آسیب دیدگی سقف کاذب گریلیوم

در صورت بروز هرگونه خرابی در ساختار این محصول، می توان به راحتی پره های آسیب دیده را از ساختار در آورد و نمونه های جدید را جایگزین کرد. مجزا بودن واحد های نصب شده بر روی قاب های پایه ای، این ویژگی را به وجود آورده اند که نصب و تعویض هر واحد کار گذاشته شده کاملا مستقل از سایر واحد های سقف گریلیوم باشد. این ساختار مدولار هزینه تعمیر و بازسازی های احتمالی برای سقف را به حداقل می رساند و باعث می شود در هزینه های ایجاد شده صرفه جویی شود. ساختار بیان شده برای تعمیر و تعویض نیاز به مهارت بسیار بالایی ندارد و توسط کادر اجرایی عادی نیز قابل تعویض و جایگذاری مجدد نیز هست. مقاومت و استحکام فلزات به کار رفته در سقف، تمیز سازی آسان و بدون دردسری به همراه دارد و می توان به دور از هر گونه نگرانی، این تیغه ها را از آلودگی های احتمالی تمیز کرد.

6721

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل انواع کفپوش ها، پرده های گوناگون (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و...)، پله گرد ها، پارتیشن بندی های گوناگون و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

6717
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای