دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سایبان برقی و موارد استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سایبان برقی و موارد استفاده از آن

سایبان برقی نسل جدیدی از سایبان های قدیمی است که با استفاده از برق باز و بسته می شود و گزینه ای عالی برای استفاده در منازل و فضا های تجاری است.


سایبان برقی را می توان یکی از کاربردی ترین نمونه های ارتقا یافته از یک محصول رایج با سابقه طولانی دانست. سایبان های عادی سابقا به دو صورت ثابت و متحرک بودند. نمونه های ثابت را نمی شد باز و بسته کرد و نمونه های متحرک نیز باید به صورت دستی باز و بسته می شد که نیاز به صرف نیروی بدنی و گاها طاقت فرسا بود. سایبان برقی با استفاده از ساختار مکانیکی خودکار تعبیه شده در آن، به راحتی و با استفاده از ریموت کنترل، بار و بسته می شود. این ویژگی کار با این محصول را بسیار راحت کرده است و آن را برای افراد مختلف با نیروی بدنی و شرایط فیزیکی مختلف قابل استفاده می کند. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع سایبان های برقی و موارد استفاده آن ها می پردازیم.

سایبان برقی از چه قطعاتی تشکیل می شود؟

ساختار سایبان برقی و متریال های بکار رفته در آن از پارچه تا قطعات متحرک، همگی کیفیت و مقاومت بالایی دارند و از این رو، طول عمر این محصول نسبت به نمونه های عادی بیشتر است و در برابر شرایط محیطی دچار رنگ پریدگی، تغییر رنگ، زنگ زدگی و خوردگی نمی شود. از سایبان های متحرک برای مکان های عمومی نظیر رستوران ها، مغازه ها و سایر مکان های عمومی و همچنین برای فضا های خصوصی مانند پارکینگ خانه ها و حیاط منازل و باغ ها استفاده کرد. محل نصب سایبان می تواند روی دیوار بیرونی ساختمان، بالای پنجره و یا درب ورودی و در نهایت به صورت مجزا و بر روی پایه های فلزی باشد. سایبان های برقی را می توان برای مساحتی تا عرض حدودا شش متر و طول سه متر به کار برد. سایبان های برقی در ابعاد مختلفی بر اساس نیاز خریدار و فضای مد نظر ساخته و اجرا می شوند.

5951

سایبان برقی چیست و برای چه مکان هایی قابل استفاده می باشد؟

ساختار سایبان متشکل از پارچه، قطعات و یراق آلات مربوطه، موتور برقی و ریموت کنترل است. موتور سایبان در زیر سقفی که سایبان به آن متصل است، تعبیه می شود و دور از دید همگان است.
با استفاده از ریموت می توان سایبان را به اندازه دلخواه باز کرد و یا کاملا آن را بست. در صورت بروز هرگونه مشکل در ریموت، موتور سایبان و یا قطع شدن برق، می توان با استفاده از دسته زاپاس، سایبان را به صورت دستی باز و بسته کرد. البته برخی نمونه های مجهز به باتری هستند که در صورت قطعی برق، می توان هنوز از سایبان به صورت ریموت و خودکار استفاده کرد.

در صورت استفاده از چند سایبان، می توانید به راحتی و با بکار گیری تنها یک ریموت، آن ها را به صورت کنترل از راه دور، باز و بسته و شیب آن را کنترل کنید. پس از بسته شدن سایبان، این محصول رول شده و حجم بسیار کمی می گیرد و فضای زیادی را اشغال نمی کند. برد سیستم کنترل سایبان ها بالا است و می توانید حتی تا فاصله سی متری، با ریموت آن را باز و بسته کنید.

5953

ویژگی های سایبان برقی

برخی از نمونه های سایبان برقی این قابلیت را دارند که به سنسور مجهز شوند و از این رو، در هنگام تابش آفتاب و نبود باد، به صورت خودکار باز می شوند و در صورت وزش باد شدید، سایبان بسته می شود. این امر کارایی سایبان ها را بسیار بالا می برد و سبب افزایش طول عمر مفید آن ها نیز می شود. سنسور های سایبان ها به صورت مجزا به دسته های سنسور باد، نور، باران و در نهایت برف تقسیم می شود که می تون با توجه به منطقه جغرافیایی، نمونه متناسب را انتخاب و نصب کرد.

جنس پارچه بکار رفته برای سایبان های برقی، مانند نمونه های عادی، از بافت کرباس به همراه رشته های پلی استر و یا پنبه است. روی این پارچه لایه ای از وبنیل قرار می گیرد. این پارچه ها در رنگ ها و طرح های مختلف و سفارشی (برای درج لوگو) ارائه می شوند. ضد آب بودن پارچه های سایبان ها این امکان را می دهد که محوطه زیر سایبان در صورت باز بودن خیس نشود. رایج ترین پارچه ها برای چادر سایبان جنس های فلکسی، برزنتی و ترانزیتی می باشند که بر اساس نوع کاربری، نمونه مناسب در سایبان بکار برده می شوند.

ویژگی متمایز کننده دیگر سایبان های برقی، امکان اجرای سیستم های نورپردازی در آن است که باعث می شود بتوانید از فضای زیر آن حتی در صورت تاریک بودن هوا، استفاده کنید. مهم ترین برتری پارچه های سایبان برقی نسبت به نمونه های عادی، ضد اشعه ماورابنفش بودن آن ها می باشد.

5955

تشابه سایبان برقی با سایبان بازویی

نوع مکانیزم سایبان برقی مشابه سایبان بازویی است. در این نوع سایبان که به سایبان فنری نیز مشهور است، محصول متشکل از قطعاتی مفصلی از جنس آلومینیوم است که با باز شدن بازو، سایبان باز می شود. سایبان بازویی می تواند به صورت دو طرفه و یا آلاچیقی (اجرا شده بر روی پایه فلزی) و یا به صورت یک طرفه (متصل به دیوار بیرونی ساختمان) باشد. از نام های رایج دیگر این مدل سایبان برقی می توان به سایبان مفصلی و باز شو اشاره کرد. شیب این نوع سایبان تا حدود 50 درجه قابل تنظیم است.

قابل ذکر است که ساختمون وبسایتی تبلیغاتی در حیطه صنعت ساختمان سازی می باشد که در آن محصولاتی از قبیل انواع کفپوش ها مثل کفپوش اپوکسی، شومینه های مختلف، کرکره برقی، سقف هاب کاذب، پنجره های دو جداره و موراد دیگر نیز ارائه شده است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر امکانات و خدمات آن نیز استفاده نمایید.

5957
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای