دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با دیوار سبز کابلی و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با دیوار سبز کابلی و مزایای استفاده از آن

دیوار سبز کابلی زیبایی خیره کننده ای دارد و گیاهان به صورت عمودی توسط کابل ها بر روی دیوار نصب می شوند. این دیوار برای خانه و فضا های شهری قابل استفاده است.


دیوار سبز (دیوار زنده)، دیواری است که توسط گیاهان مختلف پوشیده می شود و زیبایی منحصر به فردی دارد. این دیوار مدل های گوناگونی دارد و برای پوشش زیبای آن از گیاهان مختلفی استفاده می شود. از آن جایی که توجه به گل و گیاه همواره در بین ما ایرانی ها وجود داشته است. البته این موضوع تنها مختص ما نیست و در هر فرهنگی گیاهان مورد توجه هستند و هر کسی سعی می کند به نحوی از زیبایی و فواید آن ها استفاده کند. همین موضوع سبب شده اسباب و وسایل و ابزار های استفاده از زیبایی گیاهان هم روز به روز بیشتر شود و در طراحی شهر ها و دکوراسیون های داخلی از گیاهان به عنوان یک عنصر اصلی استفاده شود. یکی از سازه هایی که موجب نمایش گیاهان به بهترین شکل می شود و فضایی خیره کننده ایجاد می کند دیوار سبز کابلی است که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی و معرفی آن و هم چنین مزایای استفاده از آن پرداخته ایم. پیش از هر چیز باید بدانیم دیوار سبز کابلی چیست و چگونه ساخته می شود.

6928

دیوار سبز کابلی چیست؟

کابل های عمودی شکل در قاب های فلزی روی سطح دیوار ها نصب می شوند و دیوار سبز را ایجاد می کنند. این کابل ها باید ضد زنگ باشند تا با گذشت زمان و شرایط محیطی آسیب نبینند. گیاهانی که رونده هستند و سنگین روی این کابل های فلزی هدایت می شوند و در نتیجه دیواری با نمای گل و گیاه پدید می آورند که به آن دیوار سبز کابلی گویند.

در ساختار دیوار های سبز کابلی توپی های فولادی وجود دارد که روی دیوار برای عبور کابل ها نصب شده اند. فاصله این توپی ها از یکدیگر اهمیت فراوانی دارد و بسته به گیاهی که می خواهیم روی دیوار استفاده کنیم باید به نحوه قرار گرفتن آن ها توجه کرد.

اگر گیاهان مورد استفاده وزن شان سنگین باشد معمولا فاصله توپی ها از یکدیگر 50 سانتی متر است اما برای گیاهان معمولی و سبک فاصله 15 تا 30 سانتی متری کافی می باشد. کابل ها را می توان افقی، عمودی و یا به شکل ضربدر به دیوار متصل کرد و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

6929

چه گیاهانی برای استفاده در دیوار سبز کابلی مناسب هستند؟

محدودیتی برای استفاده از گیاهان وجود ندارد اما با این وجود بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که به آب کمتری نیاز دارند و هم چنین نباید از رشد گیاهان هم غافل باشید. گیاهانی که رشد خیلی زیادی دارند پس از گذشت مدت زمانی کوتاه برای تان دردسرساز خواهند شد. پس حتما با توجه به ارتفاع دیوار، گیاه مناسب را انتخاب کنید. ریشه گیاهان مورد استفاده هم اهمیت فراوانی دارد. برای این منظور بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که ریشه های کوچکی دارند.

دیوار سبز کابلی را در کجا استفاده کنیم؟

دیوار سبز کابلی هم در داخل خانه و هم در بیرون و فضای شهری کاربرد دارد. مثلا در نمای ساختمان ها می توان از این ایده زیبا استفاده کرد که به زیبا شدن شهر هم کمک می کند و منظره فوق العاده ای را می سازد. در داخل خانه هم می توانید دیواری را به این ایده اختصاص دهید و یا مثلا برای جدا کردن قسمتی از قسمت دیگر در خانه به جای پارتیشن بندی های چوبی از دیوار های سبز استفاده کنید تا زیبایی را چندین برابر کند.

6930

چگونه گیاهان دیوار سبز کابلی را آبیاری کنیم؟

برای این منظور سیستم های هوشمند و پیشرفته وجود دارد تا به آسانی انجام امور مربوط به آبیاری انجام شود اما گاهی فراهم کردن چنین سیستم هایی امکان پذیر نیست. نگران نباشید می توانید به آسانی خودتان این کار را انجام دهید البته باید دقت کافی را داشته باشید. آبیاری قطره ای هم شیوه مناسبی برای این دیوار های زیبا است.

برای ساختن دیوار های سبز کابلی به نظر کارشناسان و همراهی آن ها نیاز است. البته کار در این مرحله تمام نمی شود. برای نگهداری دیوار سبز کابلی برای مدت زمان کوتاهی نیاز است که دیوار مورد نظارت کارشناسان قرار بگیرد. آن هم در زمان هایی که خودشان تشخیص می دهند. اگر سیستم آبیاری مناسب نباشد پس از گذشت مدت زمان کوتاهی گیاهان خشک می شوند و تمام هزینه صرف شده هدر می رود. یا مثلا نورگیری این گیاهان هم اهمیت دارد. عوامل دیگری هستند که باید یک به یک توسط کارشناسان کنترل شوند.گاه دیوار های سبز دچار آفت هایی می شوند که خیلی زود باعث از بین رفتن آن ها شده و در مدت زمان کوتاهی هیچ چیزی از دیوار و زیبایی هایش نمی ماند. اگر نگهداری از دیوار های سبز به درستی صورت گیرد می توان از حمله آفت ها و حشرات مزاحم جلوگیری کرد. وضعیت رشد گیاهان نصب شده روی دیوار سبز هم باید چند ماه اول به صورت پیوسته توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد که آیا قابل قبول بوده یا دچار مشکاتی شده است. در مورد لوله های آبیاری نداشتن نشتی و یا گرفته نبودن آن ها هم نباید از توجه دور بماند. اگر بتوان سیستمی طراحی کرد که این دیوار های سبز از آب باران و یا آب بازیافتی که از باران های دخیره شده به دست آمده آبیاری شوند تاثیر زیادی بر صرفه جویی نیز خواهیم داشت.

6931

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع مدل های سقف کاذب، پنجره های دوجداره و سه جداره، کفپوش های گوناگون (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و...)، پرده های مختلف، کرکره برقی و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6932
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای