دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با تایل خزه ای و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با تایل خزه ای و مزایای استفاده از آن

تایل خزه ای باغ هایی هستند که به راحتی می توانند با شکل و ابعاد مختلف در خانه ها نصب شوند و حس تازگی و طراوات به خانه های مدرن امروزی بیاورند.


استفاده از انواع گل ها و گیاهان در منازل و فضاهای دیگر همیشه جایگاه خود را داشته است. به طور مثال در حیاط خانه های قدیمی، باغچه های گل و انواع درختان وجود داشته است. حتی در آپارتمان های امروزی نیز گلدان ها و گیاهان مختلف به چشم می آیند که نشانگر ارتباط قوی انسان با طبیعت می باشند. تایل خزه ای یا پنل خزه ای پدیده ای جدید برای آوردن طبیعت به خانه، محل کار و فضاهای دیگر می باشد. تایل های خزه ای به صورت باغ های عمودی هستند که برای فضاهای داخلی مناسب بوده و بسیار چشم نواز می باشند. تایل خزه ای علاوه بر زیبایی چشم گیر و روح نوازی که دارد تمی خاص و مدرن به فضایی که در آن قرار دارد می بخشد. از پانل های خزه ای می توان در خانه ها، ویلا ها، مراکز تجاری، هتل ها، مراکز درمانی، ادارت و فضاهای دیگر استفاده نمود. تایل خزه ای دارای رنگ های متفاوتی بوده که می توان متناسب با سلیقه افراد و دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر رنگ آن ها را انتخاب نمود. پنل های خزه ای بر روی پایه ای مخصوص نصب می گردد که این پایه جنس های مختلفی از قبیل mdf، آلومینیومی و pvc انعطاف پذیر دارد. پایه مورد نظر در پشت این تایل ها قرار می گیرد و به دو روش نصب با رول پلاک و یا نصب با چسب به دیوار متصل می گردد. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع تایل خزه ای و موارد مربوط به آن می پردازیم.

4529

این محصول به راحتی نصب می شود و می تواند به فضای مورد نظر پویایی، شادابی و زیبایی ببخشد. پنل های مذکور خاصیت انعطاف پذیری داشته و صدا را جذب می نمایید. تایل خزه ای گرد و غبار را جذب نمی کند و از همین رو ضد حساسیت نیز می باشد. تایل های خزه ای آزادی عمل در طراحی دارند و به سادگی شکل پذیر می باشند. محصول مورد نظر به جز چند نمونه از آن که قابل استفاده در فضای باز می باشد، برای استفاده در فضای بسته مناسب است و نباید در معرض تابش پرتو های خورشید قرار بگیرد، به علاوه این تایل ها نیازی به آب دادن ندارند. وزن این پنل ها با توجه به نوع پایه مصرفی در آن ها متغیر می باشد و می توان آن ها را در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار داد.

4531

آشنایی با پوشش سبز تایل های خزه ای

گیاهی که سطح پنل های خزه ای را می پوشاند گل سنگ نام دارد. این گل سنگ ها، طبیعی می باشند و برای فضاهای مختلف مناسب هستند. این تایل ها برای افرادی که شرایط نگه داری از گیاهان را ندارند به این علت که نیازی به مراقبت ندارند بسیار مناسب هستند. می توان آن ها را مانند یک قاب به دیوار نصب نمود و یا به شکل های دیگر مورد استفاده قرار داد. گل سنگ ها رشد نمی کنند و به هیچ عنوان نیازی به هرس شدن ندارند. گل سنگ ها صد در صد طبیعی بوده و بدون آسیب زدن به هیچ پوشش گیاهی جمع آوری می گردند.

4533

ساختار پایه های تایل های خزه ای

تایل های خزه ای دارای سه مدل پایه و یا به عبارت دیگر تکیه گاه می باشند.

نوع آلومینیومی این تکیه گاه ها از ساندویچ پانل رنگ شده ساخته می شود و از چهار جهت آن به سمت بالا تا شده است که خزه ها را به خوبی حفظ نمایید. تکیه گاه مدل آلومینیومی به سادگی برش داده می شود و روی سطح مورد نظر نصب می گردد.

مدل PVC برای سطح هایی از قبیل سطوح منحنی، موج دار، ستون ها و هر سطحی که از لحاظ هندسی شکل نامنظمی دارد، مناسب می باشد. به علاوه این تکیه گاه نیز به سادگی برش داده می شود و روی سطح مورد نظر نصب می گردد.

مدل MDF نیز به راحتی شکل پذیر بوده و مانند مدل های PVC و آلومینیومی به سادگی برش داده می شود.

4535

روش های نصب پنل های خزه ای

همانطور که بیان کردیم پانل های خزه ای به دو روش استفاده از رول پلاک و چسب مخصوص نصب می گردند که در ادامه به چگونه نصب شدن و مراحل نصب در هرکدام از این روش ها می پردازیم.

نصب تایل خزه ای با رول پلاک

در این روش نصب ابتدا باید متناسب با دیوار و تایل مورد نظر رول پلاک های مناسب را تهیه نماییم. سپس ابعاد، اندازه ها و خط های راهنما را روی دیوار کنترل کنیم. در مرحله بعدی چهار سوراخ در چهار گوشه تایل مورد نظر با فاصله 10 – 15 سانتیمتر از لبه تایل ایجاد می نماییم. بعد از سوراخ کردن تایل، آن را بر روی دیوار قرار داده و محل سوراخ پیچ ها روی دیوار علامت می زنیم و آن محل ها را با دریل سوراخ می نماییم. پس از سوراخ کردن دیوار رول پلاک ها را در سوراخ های مورد نظر قرار می دهیم. در ادامه تایل خزه ای را در محل خود قرار داده و پیچ می کنیم. به علاوه محل پیچ ها با خزه ها پوشانده می شود و هیچ نشانی از پیچ ها در ظاهر تایل خزه ای دیده نمی شود. نکته بسیار مهم نصب این تایل ها این است که بدون هیچ فضای خالی کنار یک دیگر قرار گرفته و در جای خود به خوبی ثابت شوند. روند بیان شده برای تمامی تایل ها تکرار می گردد تا تایل های خزه ای به صورت کامل بر روی دیوار نصب گردند.

روش نصب تایل های خزه ای با چسب

در روش نصب با چسب نباید تایل ها نزدیک زمین قرار بگیرند بلکه باید به اندازه یک قرنیز با زمین فاصله داشته باشند. نکته دیگری که در روش نصب با چسب باید به آن توجه شود این است که عمل چسب زدن به تایل باید بسیار دقیق و با حوصله صورت گیرد که تحت هیچ عنوانی تایل توسط چسب کثیف نگردد. همچنین اگر در هنگام نصب تایل با چسب نیازی به برش دادن تایل بود بهتر است برش در پشت تایل و پس از علامت زدن محل مورد نظر صورت گیرد. به علاوه برای داشتن ظاهری شکیل تر، بهتر است که قسمت برش خورده تایل در کنار دیوار و جایی که در کمتر به چشم می آید، نصب گردد. در این روش بهتر است خزه ها خیلی فشرده نشوند و برای برش دادن تایل مذکور از دیسک های اره ای فاقد آب استفاده شود.

4537

مزایای استفاده از تایل های خزه ای

این محصول دارای مزایای زیاد و چشم گیری می باشد. تایل خزه ای در 12 رنگ به بازار عرضه می شود و با مواد غیر سمی پردازش می شود. این تایل ها باکتری ندارند و حشرات را به خود جذب نمی کنند. همچنین رشد نمی کنند و غیر قابل اشتعال می باشند. تایل های خزه ای طول عمر بالا و بدون هزینه نگه داری دارند. پنل های خزه ای به دلیل جذب مواد موجود در هوا از قبیل آمونیاک، استید استیک و موارد دیگر باعث کاهش حساسیت های مختلفی شده و حتی قابل استفاده در اتاق کودکان نیز می باشند. این محصول بار الکتریکی ندارد و دوام خوبی دارد.

شایان ذکر است که وبسایت ساختمون، وبسایت تبلیغاتی در زمینه صنعت ساختمان بوده و دارای محصولات مختلفی از قبیل پله گرد، پرده کرکره، شومینه و موارد دیگر می باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون علاوه بر مشاهده محصولات از دیگر امکانات موجود در سایت نیز استفاده نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای