دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع سیستم خنک کننده و مزایای استفاده از آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع سیستم خنک کننده و مزایای استفاده از آن ها

با فرا رسیدن گرما در هر اقلیمی از سیستم خنک کننده متناسب با آب و هوا و شرایط جوی آن منطقه استفاده می شود تا وسیله سرمایشی بهترین راندمان را داشته باشد.


کم کم فصل تابستان از راه می رسد و آن چه با آمدن تابستان اهمیت پیدا می کند یک سیستم خنک کننده مناسب و درجه یک برای روزهای گرم و کش داری است که تحمل هر کسی را طاق می کند. استفاده از یک سیستم خنک کننده مناسب باعث می شود هم از اتلاف انرژی جلوگیری شود و هم این که به هدف مورد نظر که داشتن خانه ای خنک است برسیم. پس نیاز است که بدانیم چه وسیله خنک کننده ای مناسب اقلیم محل زندگی ماست. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این موضوع پرداخته ایم تا تابستان امسال را با انتخاب یک وسیله خنک کننده مناسب متفاوت تر از سال های گذشته شروع کنید.

6382

آشنایی با انواع سیستم های خنک کننده

پنکه

پنکه ها یکی از قدیمی ترین و شاید نوستالژیک ترین ابزار تولید سرما در فصل تابستان است. دیدن یک پنکه با پره هایی که در حال چرخش است خیلی از ما را یاد گذشته ها می اندازد. اما هنوز که هنوز است این سیستم خنک کننده برای برخی مناطق مناسب است و نه تنها از خانه ها حذف نشده بلکه مدل های جدید آن وارد بازار شده است. پنکه ها انواع مختلفی دارند. پنکه های سقفی، پنکه های رومیزی و پنکه هایی که روی دیوار نصب می شوند. اگر در محیطی رطوبت زیاد باشد استفاده از کولر آبی مناسب نیست و در این شرایط، استفاده از پنکه ها توصیه می شود. برای شرایط اقلیمی شمال و جنوب کشورمان پنکه یک سیستم خنک کننده مناسب به حساب می آید که اتفاقا هنوز هم در این مناطق پرطرفدار است.

6384

کولر آبی

اساس کار این کولر ها خنک کردن هوا با تبخیر آب است. همین ویژگی موجب ایجاد رطوبت می شود. لذا در مناطقی که رطوبت بالا باشد امکان استفاده از این نوع سیستم خنک کننده وجود ندارد. مناطقی که دارای آب و هوای خشک هستند به راحتی می توانند از کولر های آبی برای ایجاد سرما در فصل تابستان استفاده کنند. در مناطق کویری با آب و هوای گرم و خشک هم کولر های آبی می توانند نیاز به خنک کننده ها را پاسخ دهند. اگر بخواهید راندمان این کولر ها بالاتر رود بهتر است یک سایبان روی آن ها بسازید که نور آفتاب مستقیم به کولر برخورد نکند. یکی از نیازهای استفاده از کولر های آبی کانال کشی است. در خانه ای که ساخت آن به اتمام رسیده و کانال کولر نداشته باشد استفاده از کولر های آبی به آسانی امکان پذیر نیست و نیازمند صرف هزینه ای زیاد است. پس باید هنگام ساخت و ساز این قضیه به عنوان یکی از اصول مهم در نظر گرفته شود. خصوصا ساخت و ساز در شهر هایی که کولر های آبی برای آب و هوای شان مناسب است. یک مزیت دیگر استفاده از این کولر ها مصرف برق مناسب آن هاست.

6386

کولر گازی

کولر های گازی هوشمند علاوه بر این که هوا را تصفیه می کنند، در از بین بردن باکتری ها و ویروس ها هم نقش دارند. این نوع سیستم خنک کننده از نظر مصرف انرژی رتبه خوبی دارد و به صرفه جویی و استفاده بهینه کمک می کند. یک ویژگی خوب کولر های گازی قابلیت تنظیم دما است.

6388

اسپیلت

اسپیلت ها یکی از انواع کولر های گازی هستند. ترموستاتی که در آن ها تعبیه شده هوای گرم خانه را می گیرد و هوای خنک پس می دهد. در شمال و جنوب کشور که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند استفاده از اسپیلت ها بسیار رواج دارد اما مشکلی که در مورد استفاده از این سیستم خنک کننده وجود دارد مصرف بالای برق آن است.

نیاز به ایجاد سرما در فصل تابستان و وجود وسیله های خنک کننده مناسب تنها به منازل مسکونی و ادارات کوچک و جمع و جور محدود نمی شود. ساختمان های بزرگ هم از این نیاز مستثنی نیستند و مهم است که وسیله ای مناسب و با کیفیت برای آن ها هم وجود داشته باشد. در ساختمان های بزرگ با توجه به این که به راحتی امکان کانال کشی کولر های آبی وجود ندارد شاید استفاده از این وسیله چندان مناسب نباشد. از سوی دیگر برای برخی شرایط اقلیمی اصلا کولر آبی مناسب نیست. در مورد اسپیلت ها هم برای ساختمان ها و برج های بزرگ، لوله کشی های طولانی میان هواساز و کندانسور مشکلات خاص خودش را ایجاد می کند. پس باید وسیله ای وجود داشته باشد که بتوانیم به این نیاز به بهترین شکل پاسخ دهیم. البته بهتر است برای این ساختمان ها از چیلر استفاده شود.

6390

چیلر ها

چیلر ها وسیله مورد استفاده در ساختمان های بزرگ هستند که خود دارای دو نوع متفاوت می باشند. 
چیلر های جذبی و چیلر های تراکمی (کمپرسوری) که چیلر جذبی به دلیل ویژگی های خوبی که دارد بیش تر مورد توجه ساختمان ساز ها قرار گرفته است. اما نکته ای که در مورد این نوع سیستم خنک کننده وجود دارد این است که چیلر ها هم میزان مصرف برق بالایی دارند.

ویژگی های چیلر های جذبی

انرژی مورد استفاده در این چیلر ها برای تولید سرما، انرژی حرارتی است. هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات آن ها در مقایسه با انواع تراکمی این محصول بسیار پایین تر است. همچنین هنگام کار کردن لرزش و صدای بسیار کمتری نسبت به انواع تراکمی دارند.

6392

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل انواغ=ع سقف های کاذب، پارتیشن بندی های مختلف، کرکره برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، پله گرد ها و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای