دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع جک های کابینت آشپزخانه و مزایای آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع جک های کابینت آشپزخانه و مزایای آن ها

جک درب کابینت نوعی یراق آلات است که عمل باز و بسته شدن درب کابینت توسط آن صورت می گیرد که انواع مختلفی از قبیل جک اتوبوسی، HK ،HF و HS دارد.


کابینت آشپزخانه از مواردی می باشد که تجهیزات و یراق آلات مربوط به صنعت آن ها پیشرفت و تغییرات جالبی داشته است. نحوه باز و بسته شدن درب کابینت در گذشته تنها محدود به مدل ساده درب های لولا دار بوده، اما امروزه، به کمک جک های کابینت و بازشو های موجود در بازار، این محدودیت از بین رفته است. این تنوع موجود در نحوه باز شدن، دامنه متنوعی از کابینت های آشپزخانه را به همراه داشت که در نهایت سبب ارائه نمونه های بسیار زیبا، کاربردی و مخصوصا کم جا شد. این تنوع در درجه اول کاربرد و کارایی بالا و در درجه دوم، زیبایی منحصر به فردی را به همراه دارد که آن را مدیون جک های به کار رفته در ساختار کابینت آشپزخانه است. کابینت آشپزخانه یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی مانند شومینه، پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره) و موارد دیگر محسوب می گردد از این رو نحوه باز و بسته شدن آن ها نیز در زیبا تر نشان دادن آن بسیار مهم می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع جک های کابینت آشپزخانه و مسائل پیرامون آن ها می پردازیم.

4918

مکانیزم جک های کابینت به چه صورت است؟

جک های کابینت دارای نمونه های مختلفی می باشند. این تفاوت به مکانیزم عملکرد آن ها و در نهایت تاثیری که بر روی نحوه باز شدن درب می گذارند، بر می گردد. این جک ها شیوه نصب بسیار آسانی دارند و نحوه به کارگیری آن ها بسیار راحت است. از دیگر مزیت های کلی جک های کابینت آشپزخانه می توان به باز و بسته شدن کابینت ها به آرامی و بدون هیچ گونه سر و صدا اشاره کرد که در نهایت هم کار با آن را آسان می کند و هم بر روی عمر مفید کابینت ها و اتصالات آن تاثیر مثبتی می گذارد.

جک های درب های کابینت آشپزخانه از نظر مکانیزم عملکرد به سه نوع کلاسیک، اتوبوسی و دو تکه تقسیم می گردند. همه این مدل ها مستقل از نحوه باز شدن می توانند به صورت برقی تعبیه شوند و با استفاده از سیستم لمسی، با نیروی برق باز و بسته شوند. جک های کلاسیک نیز به دو فرم باز شدن بر روی محور (با زاویه) و رو تاجی تقسیم می شوند. علاوه بر تنوع عملکرد و فرم ظاهری، ابعاد و وزن درب برای انتخاب رنج قدرت متناسب جک، با آن ها اهمیت زیادی دارد که این انتخاب معمولا و به صورت رایج توسط ارائه دهندگان این محصول و نصابان کابینت آشپزخانه انتخاب می شود.

4922

انواع مدل های جک کابینت آشپزخانه

جک کابینت آشپزخانه AVENTOS HL

جک اتوبوسی به این صورت عمل می کند که در حین باز شدن، درب از طریق دستگیره و موازی با کابینت آشپزخانه به سمت بالا هدایت می شود. از این نوع جک ها برای کابینت های بالایی که دارای ارتفاع قابل قبولی هستند استفاده می شوند. علت استفاده از این نام، تشابه نحوه باز شدن درب و عملکرد آن با درب و جک های مخصوص اتوبوس است که در حین باز شدن موازی با بدنه و به صورت افقی باز می شوند. درب کابینت آشپزخانه از طریق این جک به بدنه نصب می شود و در حالت عادی، هیچ بخشی از جک در معرض دید نیست. از مزیت این جک می توان به امکان کنترل موقعیت درب در هر موقعیتی در حین باز و بسته شدن آن و دسترسی به تمام نقاط داخل کابینت آشپزخانه اشاره کرد. همچنین از دیگر ویژگی های چشم این محصول می توان به امکان دسترسی کامل به تمامی فضای داخل کابینت، اشغال فضای بسیار کم در صورت باز بودن و عملکرد مدرن و زیبای آن اشاره کرد.

برای استفاده از این نوع جک، نیازی به وجود فضای خالی و تو رفتگی در بالای کابینت آشپزخانه نیست، اما باید ارتفاع بیشتر و یا برابر با درب کابینت، برای امکان باز شدن آن فراهم شده باشد. این مدل جک از نمونه های مناسب برای کابینت های دیواری با ابعاد نسبتا بزرگ است و از این رو، بیشتر برای کابینت های مخصوص نگه داری لوازم برقی مورد استفاد قرار می گیرد. درب هایی که این نوع جک بر روی آن تعبیه می شود باید دارای ارتفاع متوسطی باشند. نصب این نوع جک مانند نمونه های دیگر بسیار آسان بوده و تنها باید به صورت دقیق ولی به سادگی، جک را با توجه به ابعاد درب و وزن کلی تنظیم کرد. این جک در صورت مجهز شدن به سیستم BLUMOTION به نرمی و آرامی باز و بسته می شود. ابعاد مناسب درب برای اجرای این نوع جک ارتفاع بین 300 تا 580 میلی متر و عرض حداکثر 1800 میلی متر است. بازو های این نوع جک در چهار اندازه 300*349، 350*399، 400*550 و در نهایت 450*580 میلی متر ارائه می گردند.

4919

جک کابینت آشپزخانه Aventos HK

این جک ها باعث می شوند درب مورد نظر با ثابت بودن بخش بالایی و تغییر موقعیت و چرخش حول محور بالا، باز شود. این نوع جک دارای ساده ترین مکانیزم عملکرد و از نمونه جک های بسیار رایج و مقرون به صرفه است. به جز این نوع محصول مورد نظر، نحوه عملکرد باقی جک ها به صورت رو تاجی است و در صورت باز شدن درب، در بالای کابینت قرار می گیرد. در صورت استفاده از این نوع نیازی به وجود هیچ فضای اضافی در بالای درب کابینت برای باز شدن درب وجود ندارد. سیستم بالابر جک مذکور بسیار کاربردی بوده و به آسانی عمل می کند. از این محصول برای کابینت های کوچک دیواری با درب های سبک استفاده می شود؛ همچنین می توان از آن برای کابینت هایی با عمق کم نیز استفاده کرد. عمق داخلی کابینت مورد نظر باید حداکثر 180 سانتی متر و ارتفاع مناسب برای به کار گیری این نوع جک ها 240 الی 600 میلی متر باشد. از جک بیان شده می توان برای کابینت های تعبیه شده در فضای مخفی سقف و یا فضا های گوشه ای نیز استفاده کرد.

این محصول نیازی به هیچ گونه لولا ندارد و به آسانی با تنظیم کردن جک متناسب با وزن و ابعاد، اجرا می شود. در هنگام بسته شدن درب نیز هیچ بخشی از اهرم جک از بیرون مشخص نیست و نمای بیرونی را با همان زیبایی موجود، نگه می دارد. این مدل نیز در صورت استفاده از سیستم BLUMOTION به آرامی باز و بسته می شود. محصول بیان شده در دو مدل فشاری و استاندارد (معمولی، عملکرد با استفاده از دستگیره) ارائه می شود. زاویه باز شدن درب این نوع جک در دو زاویه 107 و 100 درجه است.

4920

جک کابینت آشپزخانه AVENTOS HF

مدل HF نیز مکانیزم باز شدن درب به صورت عمودی را فراهم می کند و برای درب هایی با هر نوع ارتفاع از کوچک تا بزرگ، قابل استفاده است. این محصول نیز مانند سایر نمونه ها، امکان دسترسی به تمامی فضای داخل کابینت را فراهم می کند. جک سری HF در صورت نصب، به کمترین فضای بالایی لازم برای باز و بسته شدن نسبت به نمونه های رو تاجی دیگر دارد و از این رو، تنوع استفاده و به کارگیری را در بسیاری از طراحی های کابینت آشپزخانه به وجود می آورد.

جک ذکر شده با کمک براکت های تثبیت کننده امکان توقف چند مکانه را فراهم می کند و به همین خاطر کارایی را افزایش می دهد و فرد می تواند انتخاب کند که درب تا چه ارتفاعی بالا رفته و باز باشد. سیستم این جک به راحتی و با یک پیچ گوشتی قابل نصب است و تنظیم بسیار آسانی دارد. تنظیم سه بعدی این قابلیت را میسر می سازد که میزان فضای جلویی خالی در حالت باز بودن، قابل تنظیم باشد. بازوی های این جک در چهار اندازه 480*570، 560*710، 700*300 و در نهایت 760*1040 میلی متر ارائه می شود.

4917

جک کابینت آشپزخانه AVENTOS HS

جک HS، سیستم جلو رونده - بالابرنده را برای باز کردن درب های کابینت ها فراهم می کند و به کارگیری آن بسیار ساده و راحت است. به علاوه مدل بیان شده برای کابینت های دیواری بزرگ بسیار مناسب بوده و سهولت بسیار بالایی را برای استفاده و به کارگیری این کابینت ها فراهم می کند. بهترین انتخاب برای مدل HS کابینت هایی با ارتفاع 350 الی 800 میلی متر و عرض حداکثر 1800 میلی متر می باشد. محصول مورد نظر مانند نمونه های دیگر نیز، در صورت استفاده از سیستم BLUMOTION، درب را به نرمی باز و بسته می کند و تنظیم آسان و با توجه به ابعاد و وزن درب را می طلبد.

4921
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای