دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با اشتباهات متدوال در بازسازی منازل

logo
Sakhtemoon
آشنایی با اشتباهات متدوال در بازسازی منازل

بازسازی منازل راهکاری کاربردی برای زیبا سازی یا نوسازی خانه های قدیمی است. بازسازی خانه ها حتما باید طبق اصول و ضوابط خاصی صورت بگیرد.


بازسازی منازل و فضا های داخلی، از موارد بسیار حساس و مهمی است که توجه ویژه و خاصی را می طلبد. این امر می تواند بر اثر مواردی مانند نیاز به کاربردی تر کردن فضا، نیاز های جدید افراد خانه، نیاز به فضا سازی های جدید و محدودیت های موجود و یا تعمیر منزل به منظور تغییر کاربری فضا باشد. حجم بالای فضای درگیر در بازسازی، هزینه های قابل توجه و تغییرات عمده پس از آن، بازسازی های خانه و منازل را به امری با اهمیت بالا تبدیل می کند. باید توجه داشت که بازسازی منازل فعالیتی نیست که در بازه های زمانی کوتاه مدت با آن مواجه شوید و اگر شما صاحب خانه خودتان باشید، ممکن است هر 10 الی 15 سال به فکر بازسازی بیفتید. از این رو، تجربیات افراد در زمینه این امر بسیار کم است و در عین حال، اشتباهاتی متداول و رایج در زمینه بازسازی رخ می دهد. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید اشتباهات متداول در زمینه بازسازی منازل و راهکار های پیشنهادی در این مورد را مشاهده کنید.

6214

آشنایی با اشتباه های رایج در زمینه بازسازی خانه ها

بودجه بندی غیر اصولی و اشتباه برای بازسازی

برخی افراد برای تخصیص بودجه برای بازسازی خانه شان صرفا از روی ظاهر امر نظر می دهند، برخی نیز تنها امور سطحی و روی کار را در نظر می گیرند. در مقابل این احتمال وجود دارد که در لیست بندی مخارج، بیش از حد هزینه تخصیص داده شود که ممکن است شما را از فکر بازسازی منصرف کند.

اما راه حل چیست؟ بهتر است برای تنظیم بودجه برای بازسازی، ابتدا تحقیقات لازم را انجام داده، مشورت های لازم را با افراد وارد در این حرفه و ارائه دهندگان این خدمات داشته و در نهایت، مبلغی مازاد را برای موارد غیر مترقبه مانند خرابی های احتمالی، تعویض موارد جانبی و ... در نظر بگیرید. لازم است این بررسی ها را قبل از هر اقدام عملی انجام دهید که در حین کار و یا در انتهای امر دچار مشکل نشوید.

در نظر نداشتن بازه زمانی و شرایط محیطی

به جز موارد اضطراری، بهتر است قبل از عملی کردن و انجام عملیات بازسازی، شرایط محیطی مانند آب و هوا، درجه هوا و حتی امکان حضور خودتان در خانه را نیز در نظر داشته باشید. عدم توجه به این موارد می تواند در روند عملیات مذکور اختلال ایجاد کند و در نتیجه کار را دشوارتر کرده و یا حتی سبب خرابی های جانبی و نیاز به صرف هزینه مازاد شود.

مشورت نگرفتن و سر خود کار  کردن

اینکه صرفا بر اساس سلیقه شخصی و یا مشاهده یک نمونه بازسازی شده قصد داشته باشید بخشی از خانه را دقیقا به همان نحو بازسازی کنید، ایده مناسبی نخواهد بود.

در هر خانه بر اساس ویژگی های مختلفی مانند شرایط محیطی، زیرساخت ها، طول عمر، متریال به کار رفته و موارد مختلف دیگر، می توان نمونه های مختلفی از سبک های بازسازی مناسب با آن فضا را به کار برد. این نکته در انتخاب متریال های مورد نظر برای بازسازی و یا طراحی و سبک نهایی فضا نیز وجود دارد. پس قبل از هر اقدامی از جمله زیرسازی، خریداری متریال و بستن قرارداد با نیروی اجرایی، با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و نظر آن ها را در مورد بازسازی فضای مورد نظر جویا شوید. مشاهده حضوری فضا کمک زیادی به مشورت اصولی تر این افراد خواهد داشت.

مورد دیگر تصور بر خبره بودن و بازسازی شخصی خانه در فضا های حساسی مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه است. در مورد این فضا ها اشتباه رایج استخدام نیرو های اجرایی و انتقال نظر و طرح شخصی به آن ها و یا بازسازی توسط خود افراد خانه است. این سبک بازسازی با توجه به حساسیت ساختاری و کاربردی فضا های موجود، عموما نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت و صرفا هزینه و وقت و انرژی شما را هدر می دهد.

6215

آماده نکردن محیط بازسازی

در هنگام بازسازی، تیم اجرایی و وسایل هایی که به کار می برند، همگی نیاز به فضای کافی دارند. علاوه بر این، در زمان انجام این امر امکان آسیب دیدن وسایل مجاور موجود در فضا وجود دارد. راه حل اصولی، خارج کردن این وسایل از فضای مورد نظر بوده و بهتر است این کار را قبل از استقرار تیم اجرایی و حضور آن ها انجام دهید تا در وقت خود و افرادی که با آن ها قرارداد بسته اید، صرفه جویی کرده باشید.

عدم زیرسازی مناسب فضا در حین بازسازی ساختمان

متاسفانه در بازسازی منازل بیشتر به ظاهر امر توجه می شود و ممکن است کیفیت متریالی که در زیرساخت مورد استفاده قرار می گیرد مورد توجه نباشد. این امر سبب می شود پس از گذشت زمان کوتاهی، آن بخش دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر مجدد پیدا کند که برای شما ضرر مالی و زمانی خواهد داشت. بنابراین همان قدر که به ظاهر امر اهمیت می دهید کیفیت زیر کار را نیز در نظر داشته باشید.

بیش از حد ترندی فکر کردن برای بازسازی ساختمان

بعضی اوقات در بازسازی منازل بیش از حد به مد و ترند های رایج و کوتاه مدت توجه می شود. این امر سبب می شود در تصمیم گیری بیش از آن که به نتیجه درازمدت و چندین ساله بازسازی و تاثیر آن بر دکوراسیون تان توجه داشته باشید، به انتخاب موارد پیش پا افتاده و غیر ضروری بپردازید. نتیجه این کار این است که به مرور زمان و پس از گذر از ترند و سبک مدی که در بازسازی دخالت داده اید، نتیجه کار دلتان را بزند و مجبور شوید برای اصلاح آن دوباره هزینه کنید.

6216

برنامه ریزی کوتاه مدت در بازسازی ساختمان

بازسازی منازل کاری نیست که در بازه های کوتاه صورت بگیرد و معمولا تا دوره بعدی، چندین سال طول می کشد. در اینجا است که باید چشم انداز بلند مدت و همچنین تصمیم گیری های اصولی تری داشته باشید. مواردی که در بازسازی باید در نظر داشته باشید میزان فضای نهایی در دسترس، امکان تغییر کاربری فضا، فضا های ذخیره سازی و یا نگه داری، میزان امکان تغییر دکوراسیون، به کارگیری المان ها و در نهایت موارد دیگری است که باید با توجه به جمعیت افراد ساکن در خانه و امکان افزایش آن در نظر داشت. در نظر داشتن چشم انداز و نتیجه نهایی با توجه به این موارد، می تواند هزینه و سرمایه گذاری اصولی تری در این زمینه را برای شما به همراه داشته باشد.

ترس از تغییرات عمده در ساختار فضا های داخلی نیز می تواند یکی از مواردی باشد که بازسازی منازل را به بهترین سطح خود نرساند. از این رو توصیه می شود از طراحان حرفه ای بخواهید که بازدیدی از خانه شما انجام دهند و با توجه به ضروریات، نیازمندی ها و شرایطی که شما برای آن ها شرح می دهید، در مورد طراحی جدید ساختار موجود نظر دهند. مشورت گرفتن از افراد خبره در این زمینه می تواند ذهنیت متفاوت و جسورانه تری در زمینه بازسازی خانه و فضای مورد نظر، برای شما ایجاد کند.

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در زمینه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچینین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پارتیشن ها، شومینه های مختلف، ساندویچ پنل ها و سایر موراد نیز دیدن فرمایید.

6217
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای