دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی جذاب تر با استفاده از گلدان ها و بطری های شیشه ای

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون داخلی جذاب تر با استفاده از گلدان ها و بطری های شیشه ای

گلدان ها و بطری های شیشه ای المان های بسیار جذابی هستند که می توانند نمای خاص و بسیار چشم نواز به دکوراسیون داخلی فضا بدهند.


شیشه های خالی تزیین شده و گلدان های شیشه ای، از جذاب ترین و در عین حال قدیمی ترین المان های به کار رفته برای چیدمان و دکوراسیون داخلی به شمار می روند. این عناصر زیبا، می توانند دکوراسیون داخلی شما را جذاب و دوست داشتنی تر کنند و در عین حال، کاربرد های دیگری نیز داشته باشند. گلدان های و بطری های شیشه ای خالی مورد استفاده برای دکوراسیون داخلی به علت ماهیت شیشه که عنصر سازنده آن ها است، در فرم های بسیار متنوع و خیره کننده ای تولید و ارائه می شوند. این تنوع بالا می تواند گاهی سردرگمی فراوانی برای خرید و یا انتخاب نمونه مناسب ایجاد کند. علاوه بر تنوع فرم ظاهری، باید تنوع بالای طرح های روی گلدان های شیشه ای و رنگ های متنوع و درجه ماتی تا شفافی آن ها را نیز در نظر داشت. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید چند نکته مهم در به کارگیری و استفاده از گلدان های شیشه ای در دکوراسیون داخلی خانه تان را مشاهده کنید تا بتوانید انتخاب اصولی تری داشته باشید. همچنین وبسایت ساختمون دارای محصولاتی مثل پله گرد، پنجره upvc، ساندویچ پنل و موراد دیگر می باشد. به علاوه می توانید با مراجعه به وبسایت از دیگر امکانات موجود در آن نیز استفاده نمایید.

4710

تناسب ابعاد گلدان ها و بطری ها در دکوراسیون داخلی

باید توجه داشته باشید گلدان و یا بطری شیشه ای مورد استفاده شما هر چقدر هم که زیبا و منحصر به فرد باشد، در صورتی که با دکوراسیون داخلی فضای اطرافش تناسب ابعادی نداشته باشد، نمای نهایی جالبی نخواهد داشت. این نکته ای است که برای هر عنصر تزیینی دیگر نیز باید رعایت کنید. اگر گلدان شیشه ای تان را روی میز و یا طبقات شلف قرار می دهید، به تناسب آن با اندازه سطح، ارتفاع آن و هماهنگ بودن با سایر اجزای موجود در دکوراسیون داخلی توجه کنید. گلدان های روی میز، شلف، طبقات دیواری نباید بیش از حد بلند باشند. در عوض، اگر قصد دارید گلدانی شیشه ای برای گوشه اتاق تان و بر روی زمین انتخاب کنید، بهتر است انتخاب شما نمونه های بلند و دارای ابعاد بزرگ تر باشد تا هم فضای خالی را پر کند و هم جلوه مناسبی داشته باشد.

تم هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی

بطری و یا گلدان شیشه ای مورد استفاده، مانند هر عنصر تزیینی دیگری، باید متناسب با تم و دکوراسیون داخلی موجود انتخاب شود. این هماهنگی در رنگ و طرح های روی گلدان و شیشه و فرم آن نیز باید رعایت شود. می توانید برای انتخاب رنگ، از رنگ های موجود در عناصر دیگر در اتاق کمک بگیرید. با این وجود انتخاب های جسورانه ای در مورد رنگ های متفاوت گلدان های شیشه ای در دکوراسیون داخلی، گاهی نتیجه ای منحصر به فرد و خیره کننده ایجاد می کند.

4713

کاربرد گلدان را دکورسیوان داخلی بدانید

اگر از گلدان برای رشد نگه داری گیاهان و گل های طبیعی استفاده می کنید، باید به تناسب ابعاد آن با فضای مورد نیاز ریشه ها و محل قرار گیری گلدان با توجه به هوا و نور موجود نیز توجه داشته باشید. اگر گلدان شما فقط نقش تزیینی را دارد، بهتر است آن را در مکانی قرار دهید که جلوه بیشتری از آن قابل مشاهده باشد. انتخاب موقعیتی که باعث شود نور محیطی بر روی بطری و گلدان شیشه ای تابیده شود، نمای زیبا و متغیری ایجاد می کند که رنگ و نور بیشتری به فضا می دهد.

گلدان ها نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی

با قرار دادن گلدان شیشه ای در موقعیت مکانی، نورپردازی و چیدمان مناسب می توانید نقطه محوری و تمرکز بصری مناسبی ایجاد کنید. امکان قرار دادن گیاه و گل های طبیعی و یا مصنوعی و دیگر موارد تزیینی دیگر در داخل گلدان را نیز در نظر داشته باشید.

نگه داری اصولی گلدان ها و بطری ها

بهتر است  بطری ها و گلدان هایی که نازک تر هستند و ظرافت بیشتری دارند را در موقعیتی قرار دهید که آسیب کمتری ببینند و نمای خود را نیز داشته باشند. از سوی دیگر، برای داشتن جلوه و زیبایی بیشتر، نسبت به تمیز سازی گلدان ها و بطری ها غافل نباشید. رعایت نکات پاکسازی با توجه به جنس متریال به کار رفته در سطح آن اهمیت ویژه ای دارد که باید در هنگام تمیز کردن گلدان ها و بطری ها در نظر داشته باشید.

4715

چند ایده جذاب برای استفاده از گلدان ها و شیشه ها در دکوراسیون داخلی

گلدان های پر کاربرد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

می توانید یک یا چند گلدان و شیشه خالی را انتخاب کنید و در آن ها سبزی های معطر و یا سیفی جات کم جا و خوراکی را پرورش دهید. با این کار، هم زیبایی و طراوت و طبیعت را به دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان آورده اید و هم امکان استفاده از محصولات ارگانیک را برای خود و خانواده تان فراهم کرده اید. فقط باید توجه داشته باشید که فضای موجود متناسب با مورد انتخابی شما برای رشد دادن سبزی مورد نظر تان باشد.

دکوراسیون داخلی خاص با آویز های جذاب و دیدنی

می توانید با استفاده از متصل کننده های موجود و یا به کارگیری طناب و گره زدن های مناسب، گلدان های خود را به شیوه متفاوتی در دکوراسیون داخلی و حتی خارجی خود به کار بگیرید. موقعیت گلدان ها می تواند به صورت آویزان از سقف و یا یک وجه دیوار باشد. با استفاده از این روش، با کمترین میزان اشغال فضا، زیبایی و طراوت را به فضای مورد نظر خود اضافه کرده اید.

دکوراسیون داخلی چشم نواز با استفاده از گلدان ها

می توانید ترکیبی از یک یا چند گلدان متفاوت ولی متناسب با هم را برای دکوراسیون خانه تان انتخاب کنید و آن ها را در کنار هم قرار دهید. این مجموعه می تواند به صورت آویزان از سقف، بر روی زمین، بر روی میز کنار دیوار و حتی روی لبه پنجره تان قرار بگیرد. تفاوت گلدان ها و شیشه های به کار رفته می تواند در رنگ، ابعاد، میزان مات بودن و فرم آن باشد که میزان این تفاوت ها، بسته به سلیقه شخصی شما می تواند تغییر پیدا کند.

4717

استفاده از بطری های خالی در دکوراسیون داخلی

در خانه همه ما یک یا چند بطری شیشه ای خالی و بدون استفاده وجود دارد. می توانید با کمی سلیقه، این بطری های بلا استفاده را به فرم زیبایی در بیاورید و به عنوان گلدان شیشه ای و یا یک عنصر دکوراتیو مورد استفاده قرار دهید. روش های بسیار متنوع و مختلفی برای ایجاد تغییر و تزیین شیشه های خالی وجود دارد. از این روش ها می توان به رنگ آمیزی ساده و یا طرح دار، کلاژ و چسباندن المان های مختلف بر روی سطح شیشه، مات سازی و آیینه ای سازی سطح شیشه با استفاده از اسپری های موجود در بازار و حتی در ساده ترین حالت، استفاده از نخ های کنفی و یا اکلیل برای پوشش دهی بیرون و یا داخل شیشه ها اشاره کرد. می توانید از این شیشه ها برای پرورش گیاهان و گل های طبیعی و یا کاکتوس ها استفاده کنید و یا اینکه عناصر دکوراتیو دیگری را در داخل آن ها قرار دهید. تنوع کار هایی که می توانید با استفاده از وسایل موجود و خلاقیت و سلیقه تان بر روی این شیشه ها انجام دهید، بسیار بالا است و نتیجه کار، وسیله ای کاربردی و یا دکوراتیو است که فقط در دکوراسیون داخلی خانه شما قرار دارد و منحصر به فرد است.

ارتفاع مناسب گلدان را ایجاد کنید

اگر گلدان شیشه ای کنار اتاق تان و یا روی میزتان ارتفاع مناسب را ندارد، می توانید این اختلاف موجود را با قرار دادن گیاهان مرتفع مانند بامبو و یا شاخه ها و گیاهان خشک شده تزیینی بلند جبران کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای