دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کفپوش چرمی چیست؟| آشنایی با ویژگی های کفپوش های چرمی

logo
Sakhtemoon
کفپوش چرمی چیست؟| آشنایی با ویژگی های کفپوش های چرمی

کفپوش چرمی علاوه بر ظاهر خاص و منحصر به فردی که دارد، در برابر آتش سوزی مقاوم است و این کفپوش بادوام می تواند انتخابی جذاب برای کف سازی فضا های مختلف باشد.


کفپوش ها همواره جزو ثابت دکوراسیون داخلی در هر فضای مسکونی و غیر مسکونی بوده اند. تنوع آن ها روز به روز بیشتر شده و طرفداران بیشتری پیدا می کنند. متریال به کار رفته برای ساخت کفپوش ها و جنس آن ها بسیار گسترده است که در نوع خود جدید و منحصر به فرد هستند. یکی از گزینه های جذاب در بین مدل ها و جنس های مختلف کفپوش ها و پارکت ها، کفپوش و یا پارکت چرمی است. کفپوش چرمی از محصولاتی است که به سرعت محبوبیت خود را در دکوراسیون های لوکس و شیک باز کرده و طرفداران زیادی دارد. پیش از این از چرم برای ساخت منسوجات و محصولات چرمی استفاده می شد و حتی استفاده آن به عنوان دیوارپوش چرمی، جهشی جسورانه در به کار گیری از چرم برای محصولات دکوراسیون و طراحی داخلی بود. از همین رو در این مقاله وبسایت ساختمون به کفپوش های چرمی و موارد کاربرد آن می پردازیم.

4431

ویژگی های کفپوش چرمی

حس منحصر به فرد راحتی، آرامش و تلفیق حس مدرنیته و سنتی، برجسته ترین ویژگی کفپوش های چرمی است. سطح ظریف و منعطف این محصول، آن را به گزینه ای بسیار مناسب برای طراحی های داخلی هر محیطی تبدیل می کند. ویژگی مثبت دیگر این کفپوش ها، تعادل دمای سطح آن ها است. کفپوش های چرمی دما را در حد متوسطی در خود نگه می دارند و از این رو نه بسیار سرد و نه بسیار گرم هستند. این ویژگی نقش مثبتی در حفظ تعادل دمای محیط و راحتی بیشتر افرادی دارد که در این محیط تردد دارند.
دوام و پایداری بالای کفپوش های چرمی در محیط های مختلف مانند فضاهایی با تردد زیاد اثبات شده است. تنها نکته مهم در این زمینه، نحوه نگه داری کفپوش چرمی است.

ویژگی مثبت دیگر این محصول، لکه گیری پایین و تمیز سازی آسان آن است. برای افزایش عمر مفید کفپوش چرمی، باید نحوه اصولی نگه داری و پاکسازی آن را رعایت کرد. کفپوش های چرمی در صورت نگه داری اصولی، می توانند بیشتر از 10 سال مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی منحصر به فرد دیگر کفپوش چرمی، مقاومت بالای آن در برابر آتش است که علت آن نیز ماهیت مقاوم بودن خود چرم در برابر آتش گرفتن است.

4433

نحوه نگه داری، مراقبت و پاکسازی کفپوش چرمی

همانطور که اشاره شد، برای داشتن کفپوش چرمی زیبا و مقاوم، باید به شیوه درستی از آن نگه داری و آن را تمیز کرد. اولین نکته، تمیز کاری اصولی کفپوش است. کفپوش های چرمی به نسبت دیگر کفپوش ها و پارکت ها، روند پاک سازی راحت تری دارند. برای تمیز کردن کفپوش چرمی، ساده ترین حالت استفاده از دستمال پارچه ای نرم و نم دار است. فرچه های گردگیری نیز گزینه مناسبی برای گرفتن گرد و غبار این نوع کفپوش هستند.

برای شستشوی کلی، تنها نکته مهم استفاده از شوینده های ارائه شده برای این نوع کفپوش ها است و مطلقا نباید از شوینده هایی با میزان اسیدی یا قلیایی بودن بالا استفاده کرد. این شوینده های غیر مناسب وغیر استاندارد برای کفپوش چرمی، به سطح آن آسیب رسانده و از طول عمر آن کم می کنند.
مورد دیگر، واکس زدن کفپوش چرمی است. حداقل دو بار در سال و با استفاده از اسفنج مخصوص، سطح کفپوش چرمی باید واکس زده شود. این کار علاوه بر جلای ظاهری و زیبا تر نشان دادن کفپوش، انعطاف پذیری و طول عمر آن را نیز افزایش می دهد. واکس زدن مرتب کفپوش های چرمی، ویژگی مقاومت آن در برابر رطوبت را نیز بالا می برد. البته باید توجه داشت مانند هر نوع کفپوش و پارکتی، کفپوش چرمی نیز برای فضا هایی با رطوبت بالا مناسب نخواهد بود. همچنین باید توجه داشت برای جلوگیری از خراش های عمیق ناشی از پایه های مبلمان ها، مانند هر نوع پارکت و کفپوش دیگری، بهتر است برای پایه های مبلمان و میز هایی که روی کفپوش قرار می گیرند، از محافظ استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، این کفپوش مانند سایر کفپوش ها و پارکت ها باید نگه داری شود تا بتواند زیبایی و نمای خود را حفظ کند.

4436

نحوه اجرا و پیدا سازی کفپوش چرمی

اجرا و پیاده سازی پارکت چرمی مانند هر کفپوش و پارکت دیگری، باید بر روی سطح صاف و یکدستی صورت بگیرد. در زیر این نوع کفپوش از لایه ای چوب پنبه ای استفاده می شود که این امر علاوه بر حفظ و ایجاد دمای مناسب برای سطح کفپوش چرمی، میزان صدای ناشی از رفت و آمد افراد و صدا های محیطی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از این رو برای ساختمان های مسکونی آپارتمانی، ساختمان های اداری و هر محیط دیگری، بسیار مناسب خواهد بود.

کفپوش های چرمی در دو نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی و یا سینتتیک ارائه می شوند. عمده کفپوش های چرمی موجود در بازار، از طریق بازیافت چرم به کار رفته در محصولات چرمی تولید می شوند و محصولی از یک چرخه بازیافتی به حساب می آیند، از این رو در گروه محصولات دوستدار محیط زیست قرار می گیرند و آسیبی به محیط زیست نمی رسانند. از سوی دیگر دوام و طول عمر بالای این محصول، نیاز به تعویض مکرر آن را از بین می برد که این امر نیز به ارزش کفپوش های چرمی اضافه می کند. این کفپوش فاقد ترکیبات سرطان زا است و برای محیط زیست و افرادی که در فضای مورد نظر هستند، کوچک ترین خطری ندارد.

4439

ضخامت این نوع کفپوش تقریبا مانند ضخامت پارکت های عادی است و دو شیوه نصب آن استفاده از چسب و یا استفاده از نمونه های کلیکی است. در نمونه های کلیکی، با یک فشار در موقعیت مناسب کفپوش چرمی، این کفپوش بر روی سطح مورد نظر نصب می شود و مجددا برای جدا سازی و انتقال به مکان دیگر، همین فرایند صورت می گیرد. کفپوش های چرمی به فرم های تایل، پارکت، رول و فرم های دیگر ارائه شده اند. این تنوع فرم سبب می شود برای پیاده سازی و اجرای کفپوش چرمی، طراحان داخلی آزادی عمل بیشتری داشته باشند. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون مدل های دیگری از کف پوش مثل کفپوش اپوکسی، کفپوش بتنی و کفپوش های دیگر را مشاهده نمایید. در وبسایت ساختمون علاوه بر انواع کف پوش ها محصولات دیگری از قبیل سقف کاذب، پارتیشن، ساندویچ پنل، پله گرد و موارد دیگر را نیز مشاهده فرمایید و از خدمات وبسایت ساختمون در زمینه های مختلف استفاده نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای