دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

موکت کفپوش گرم و نرم از گذشته تاکنون | دلایل محبوبیت موکت

logo
Sakhtemoon
موکت کفپوش گرم و نرم از گذشته تاکنون | دلایل محبوبیت موکت

با اینکه کف پوش های مختلف جدیدی به بازار ارائه شده است، موکت کف پوشی است که از قدیم تا به امروز به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار گرفته است.


کفپوش ها دارای انواع متنوعی هستند که از لحاظ جنس و طرح متفاوتند. این کفپوش ها شامل پارکت لمینت، تایل ها (سنگ و سرامیک) و موکت هستند. موکت کف پوشی است که از قدیم تا به امروز به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار گرفته است. با اینکه کف پوش های مختلف جدیدی هم به بازار ارائه شده است اما این کفپوش به دلایل بسیاری که به دلایل بسیاری که در این مقاله ساختمون به آن پرداخته، هنوز محبوبیت خود را دارد.

تنوع جنس و مدل

این نوع کفپوش دارای رنگ ها و مدل های مختلفی است که می تواند نظر هرشخصی را با هر سلیقه ای جلب کند تا بتواند موکت را با دکوراسیون منزل و یا محل کار خود ست کند. این کفپوش دارای مدل های متنوعی از جمله موکت های پرز بلند،  کبریتی،  چمن مصنوعی و موکت های طرح دار هستند. همچنین به علت گرم و نرمی و انعطاف پذیری باعث احساسی خوشایند در اشخاص می شود. نوع پشمی آن بسیار نرم و دلپذیر بوده و موکت با پرزهای بلند می توانند نقش فرش را ایفا کنند. یکی از انواع موکت پرز بلند، تافتینگ است که به عنوان فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی مدل ها ضخامت آن، شبیه فرش ماشینی است و برای مناطق سردسیر کفپوش مناسبی به شمار می‌آید. یکی از جدیدترین مدل‌ها که طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است، موکت تایل است. این کفپوش به دلیل دوام بالا، مناسب فضاهای پرتردد است. از دیگر خصوصیات آن، قابلیت شستشوی آسان در مقایسه با انواع رایج موکت است.

3472

قابلیت انطباق با دکوراسیون داخلی

به دلیل تنوع بسیار در طرح و رنگ، این نوع کفپوش قابلیت انطباق با هر سلیقه ای را دارد. می توان برای فضاهای مختلف دکوراسیون داخلی منزل از رنگ ها و طرح های متفاوتی استفاده کرد. به عنوان مثال برای اتاق نشیمن از رنگ های خنثی استفاده کرد، در اتاق بازی کودک از رنگ‌های تند و زنده و در اتاق خواب از رنگ‌های آرامش بخش سبز یا آبی بهره برد. تنوع رنگ و طرح موکت می تواند به هر بخشی از خانه روح زندگی بدمد. از جادوی رنگ و طرح این کفپوش غافل نشوید.

3474

عامل لوکس تر شدن دکوراسیون داخلی

برخلاف نظر برخی که موکت را کفپوشی ساده در نظر می گیرند، یکی از دلایل انتخاب آن به عنوان کفپوش خانه یا محیط اداری، می تواند کمک این کفپوش به لوکس بودن دکوراسیون داخلی مورد نظر ما باشد. موکت را وقتی متناسب با فضای داخلی خانه و رنگ وسایل انتخاب کنید، می تواند جذابیتی خاص به خانه شما ببخشد. به طور مثال این کفپوش با پایه رنگ خنثی و نقاط کانونی با رنگ خاص و جسورانه، که به دکوراسیون خانه جلوه ایی ویژه ببخشد. یا در مورد موکت های تایل، به دلیل امکان تنوع در چیدمان تایل ها در کنار یکدیگر، می توان طرح هایی با هارمونی زیبا و مجلل خلق کرد.

3476

عایق بودن موکت ها

برای عایق بودن کفپوش‌هایی مانند پارکت لمینت از یک لایه فوم در زیر این نوع کفپوش ها استفاده می شود، که فوم به کار رفته در زیر کفپوش هایی مانند پارکت و لمینت عایق صدا و عایق حرارتی است. با این حال، جالب است بدانید موکت ها به خودی خود به عنوان یک عایق عمل می کنند. یعنی می توان از موکت هایی که دارای بافتی درشتی باشند به عنوان عایق استفاده کرد. عایق در برابر صدا و عایق حرارتی. به این معنی که خانه هایی که دارای این کفپوش باشند، در فصل های سرد گرمتر و در فصل های گرم خنک تر هستند.

3478

احساس امنیت با موکت ها

موکت به علت جلوگیری از لیز خوردن و کاهش آسیب‌های ناشی از سقوط بر روی پله ها مخصوصا برای کودکان و سالمندان دارای امنیت بالایی است. این کفپوش می تواند امنیت قدم های شما را تامین کند. در حالی که کفپوش‌های تایل از جمله سنگ و سرامیک، پارکت لمینت دارای این خاصیت نیستند و در صورتی که تر باشند احتمال سر خوردن بر روی آن‌ها افزایش می‌یابد.

3480

هزینه نگهداری

در صورت دقت در نگهداری، این کفپوش ها دوام بالایی خواهند داشت. اگر خوب جارو برقی بکشید و گاهی اوقات با بخارشوی تمیز کنید، باعث می شود موکت بسیار زیبا و اراسته به نظر برسد. همچنین هزینه نگهداری این نوع کفپوش در مقایسه با بسیاری از کفپوش ها از جمله پارکت بسیار مقرون به صرفه است. با این حال در مقایسه با کفپوش لمینت هزینه نگهداری آن اندکی بیشتر است.

3482

نظافت

با وجود اینکه موکت حقیقتا کفپوش گرم و نرمتری در مقایسه با سایر انواع رایج کفپوش است، قابلیت شستشو و نظافت آن بسیار کمتر از انواع دیگر کفپوش است. در صورتی که در خانه حیوان خانگی نگهداری می کنید یا کودک خردسال دارید توصیه ما استفاده از سایر انواع کفپوش است که قابلیت شستشوی آسانتری دارند. در این حالت، کفپوش لمینت انتخاب به مراتب هوشمندانه تری به حساب می‌آید، زیرا از لحاظ قیمت همرده موکت‌های مرغوب است و در مقایسه دارای قابلیت نظافت بهتری است.

3485

مقرون به صرفه بودن

در میان انواع رایج کفپوش، لمینت و موکت دارای کمترین هزینه نصب و نگهداری در مقایسه با کفپوش های تایل، پارکت و کفپوش PVC هستند. هزینه خرید با کیفیت ترین نوع به همراه پد عایق صدا که در زیر آن به کار برده می‌شود و همچنین با احتساب هزینه نصب، به مراتب کمتر از هزینه خرید و نصب انواع کفپوش ذکر شده است. در واقع می توان گفت، کفپوشی قابل انطباق با هر شرایط مالی است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای