دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کفپوش آجری ایده ای جالب و متفاوت در دکوراسیون منازل

logo
Sakhtemoon
کفپوش آجری ایده ای جالب و متفاوت در دکوراسیون منازل

کفپوش آجری ظاهری زیبا و نوستالژی دارد. این کفپوش خطر لیز خوردن را کاهش می دهد و قیمت مناسبی دارد. کفپوش آجری انتخابی عالی برای دکوراسیون های مدرن وسنتی است.


تا حرف کفپوش ها و پوشاندن مساحت کف خانه پیش می آید، توجه اغلب افراد به سوی سنگ و سرامیک و پارکت معطوف می شود. این در حالی است که به غیر از این ها کفپوش های دیگری هم وجود دارند که علاوه بر زیبایی دوام بالایی هم داشته ولی نسبت به انواع سنگ و سرامیک کمتر مورد استفاده قرا می گیرند. اگر شما هم دوست دارید برای پوشاندن کف خانه از یک ایده جدید استفاده کنید و دست به خلاقیت بزنید پس این مقاله را بخوانید. در این مقاله وبسایت ساختمون به چگونگی استفاده از کفپوش آجری و مزایا و معایب استفاده از آن پرداخته ایم.

6347

مزیت های استفاده از کفپوش های آجری

پیش از این که از مزیت های حرفه ای آجر ها بنویسیم این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی خانه زیبایی منحصر به فردی به خانه تان خواهد بخشید. رنگ گرم آجر ها به راحتی با سبک های دکوراسیون سنتی جور می شود و حتی در طراحی مدرن هم می توانید با ترکیب آجر ها از یکنواختی و سردی محیط جلوگیری کنید. پس کفپوش آجری قابلیت زیادی در تامین زیبایی آن هم برای هر سلیقه ای خواهد داشت. اما مزیت های اصلی و عواملی که شما را مجاب می کند به استفاده از این کفپوش ها را در ادامه این مطلب برای شما عزیزان بیان می کنیم.

مقرون به صرفه بودن کفپوش آجری

با توجه به نامناسب بودن شرایط اقتصادی این روزها و بالا بودن هزینه های تمام شده، خیلی از طراحان سعی می کنند از متریالی استفاده کنند که علاوه بر تامین کیفیت مورد نظر قیمت پایین و مناسبی هم داشته باشد. نه به این منظور که کیفیت را فدای هزینه کنیم ولی در مواردی که می شود با صرف هزینه ای کمتر به مطلوبیت مورد نظر رسید پس چه بهتر است که گزینه های دیگر را هم بررسی کنیم. آجر هایی که به منظور استفاده در کف ساختمان ساخته می شوند ضخامت بالاتری نسبت به آجر های مربوط به نما دارند. این آجر ها را به صورت سرامیک یا سنگ فرش می سازند. از سوی دیگر هزینه تمام شده این آجر ها نسبت به آجر های نمای بیرونی پایین تر است. آجر ها دوام بالایی دارند و هم چنین می توان از آجر های ساختمان هایی که تخریب می شوند نیز مجددا استفاده کرد. پس این عامل هم باعث می شود قیمت کفپوش آجری دوباره پایین بیاید. یعنی حتی اگر نتوان آجر های نو تهیه کرد می توان با کمک آجر های قدیمی که استحکام و دوام بالایی هم دارند طرح های جدید به کار برد و اتفاقا کاربری جدیدی نیز برای آجر های قدیمی ایجاد کرد.

6348

کاهش خطر لیز خوردن کفپوش آجری

مطمئنا برای یک بار هم که شده حس ناخوشایند لیز خوردن روی سرامیک ها و یا برخی سنگ ها را تجربه کرده اید. این ویژگی سنگ و سرامیک هنگامی که خیس باشند و چند قطره آب روی آن ها باشد چندین برابر می شود و گاهی حتی باعث خطر های جدی شده است. یکی از ویژگی های خوب سنگ فرش های آجری این است که به دلیل جنس آجر ها و بافت سختی که دارند امکان لیز خوردن روی آن ها به حداقل ممکن رسیده است. زبری سطح آجر باعث می شود بتوانید به راحتی روی آن رفت و آمد کنید و دل نگران زمین خوردن نباشید. این ویژگی برای خانواده هایی که فرزند کوچک و نوپا دارند بسیار حائز اهمیت است.

استحکام بالای کفپوش آجری

از قدیم الایام استحکام آجر ها مورد توجه بنا ها و معماران بوده است. پوسیدگی و خرابی در آجر ها خیلی دیر اتفاق می افتد. گرما و شرایط آب و هوایی نامناسب تاثیر چندانی روی کفپوش های آجری ندارد و مقاومت آن ها در برابر رفت و آمد زیاد هم بالا است. در صورت ایجاد مشکل برای آجر ها و تخریب آن ها، تعویض شان بسیار آسان است.

6349

معایب کفپوش آجری

هر متریال و محصولی مزیت ها و معایب خاص خودش را دارد. اگر هدف تان استفاده از کفپوش های آجری باشد بایستی معایب آن ها را هم بدانید که در ادامه می توانید آن ها را مشاهده فرمایید.

وزن زیاد کفپوش آجری

آجر جز مصالح سنگین وزن به حساب می آید. استفاده از آن به عنوان کفپوش زمانی امکان پذیر است که خانه شما ویلایی و یا در طبقه همکف باشد. زیرا وزن آجر ها اگر در کفپوش خانه باشند آن قدر زیاد است که به سقف واحد پایینی آسیب خواهد رساند.

یکنواخت نبودن صد در صدی آجر ها

هر چقدر هم که از نصاب های حرفه ای کمک بگیریم باز نمی شود سطحی کاملا یکنواخت ایجاد کرد. همین ویژگی سبب می شود برخی از قسمت های خانه هم سطح با قسمت دیگر نباشد. البته می توان به کمک پد های مخصوص این عیب را هنگام چیدن وسایل خانه برطرف کرد ولی اگر مسطح بودن کف خانه برای تان حائز اهمیت بالا است استفاده از کفپوش آجری پیشنهاد نمی شود.

سفت و سختی آجر ها و آسیب به پا ها

گاهی در برخی فضا های خانه نیاز است که مدت زمان نسبتا طولانی ایستاده باشیم. ایستادن روی آجر های سخت باعث درد کف پا خواهد شد. به همین دلیل لازم است روی برخی از قسمت ها را با یک قالیچه کوچک بپوشانیم.

6350

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. به علاوه به مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل پرده های مختلف (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول و...)،کفپوش های متفاوت (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و...)، پنجره های دو جداره، سقف های کاذب و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای