دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نمای کرتین وال ایده ای بی نظیر برای نمای ساختمان ها

logo
Sakhtemoon
نمای کرتین وال ایده ای بی نظیر برای نمای ساختمان ها

نمای کرتین وال از انواع نما های مدرن و بسیار زیبای ساختمانی به شمار می رود که در شرایط جوی مختلف و برای ساختمان های گوناگون نیز قابل استفاده می باشد.


اگرچه در گذشته توجه به نمای بیرونی ساختمان خیلی کمتر از نمای داخلی بود اما امروزه و با ظهور نما های فانتزی و زیبا و استفاده درصد زیادی از مردم، نمای ساختمان ها هم جز موارد پر اهمیت در ساختمان سازی قرار گرفته است و دیگر کمتر نما های آجری را می بینیم. همین نیاز مصرف کنندگان معماران و طراحان را به استفاده از متریال های جدید و خاص تشویق می کند. کرتین وال جز نما های نو ظهور است که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. اما پیش از هر چیز باید بدانیم کرتین وال چیست؟ کرتین وال در زبان فارسی به معنای دیوار پرده ای است اما منظور از کرتین وال که به عنوان یک پوشش برای نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود، ترکیب قاب های آلومینیومی و شیشه است که علاوه بر زیباتر کردن نما ویژگی های خوب دیگری هم دارد که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی آن ها پرداخته ایم. اگرچه این نما انواع زیادی دارد ولی نوع شیشه ای آن نسبت به نمونه های دیگر این نما پر کاربردتر است. منطور از این نام گذاری آن است که کرتین وال هم مانند دیوار محکم و استوار و هم مانند پرده سبک می باشد. کرتین وال سازه ای خود ایستا است که علاوه بر وزن خود فقط وزن نیروهایی نظیر باد را نیز تحمل می کند.

6758

ساختار کرتین وال چگونه است؟

شاسی و لامل اجزای تشکیل دهنده ساختار کرتین وال هستند که شیشه یا هر جنس دیگری روی آن ها قرار می گیرد. لامل ها، سازه های آلومینیومی هستند که در دو جهت افقی و عمودی قرار گرفته و آن فضای مشبک را ایجاد می کنند. البته لامل ها می توانند علاوه بر آلومینیوم از جنس فولاد و یا چوب نیز باشند. اما لامل های آلومینیومی کاربرد بیش تری نسبت به سایر جنس ها دارند چون در عین حال که دارای استحکام بالایی هستند وزن شان هم سبک است. گفتیم که لامل ها افقی و عمودی قرار می گیرند، در فاصله بین آن ها لاستیکی برای عایق بندی قرار داده می شود. همین کار سبب می شود که کرتین وال عایق خوبی برای صوت و حرارت و رطوبت باشد.

6759

انواع سیستم های اجرای کرتین وال

سیستم های اجرای کرتین وال یا از پیش طراحی شده و یا سفارشی هستند. سیستم های از پیش طراحی شده مطابق استاندارد ها تولید می شوند اما سیستم های سفارشی طراحی شان ویژه است و معمولا زمانی که یک طرح خاص مورد نظر باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

6760

انواع نما های کرتین وال بر حسب نوع اجرای شان

1-نوع قاب

قاب های این نوع نما می توانند 60 یا 40 میلی متری باشند.

2-سیستم Semi Unitized

در این نوع نما، قاب های آلومینیومی را در کارخانه تولید می کنند و بدون آن که شیشه را روی آن سوار کنند به محل پروژه منتقل می کنند. چون سازه فعلا سبک است و شیشه روی آن قرار ندارد لذا می توانند به آسانی آن را در طبقات مختلف جا به جا کنند. اجرای این نوع نما ساده تر است و به زمان کمتری هم نیاز دارد و اتفاقا مقاومت خوبی هم در برابر زلزله دارد.

3-سیستم Unitized

ویژگی مهم این سیستم آن است که حتی بدون نیاز به داربست هم می توان نما را اجرا کرد.

6761

ویژگی های نمای کرتین وال

قابلیت عایق بندی

کرتین وال عایق خوبی برای رطوبت، حرارت و صوت است که همین ویژگی باعث مصرف بهینه انرژی می شود. شایان ذکر است که در شرایط جوی خاص که عایق بودن نما در برابر این پارامتر ها اهمیت زیادی دارد می توانیم از کرتین وال استفاده کنیم.

عبور نور به ساختمان و روشنایی

نور گیر بودن جز پارامتر های مهم برای هر ساختمانی است. نور علاوه بر این که فضای ساختمان را روشن می کند، در عین حال موجب بزرگ تر و دلباز تر نشان دادن فضا می شود. دیوار های شیشه ای کرتین وال به خوبی نور را به ساختمان وارد می کنند. و انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

زیبایی کرتین وال شیشه ای

نمای شیشه ای اگر با سلیقه و به جا، بکار گرفته شود، زیبایی ساختمان را چندین برابر می کند. اگر نما هایی که با شیشه تزیین شده اند را دیده باشید حتما توجه شما هم به آن ها جلب شده است. اگر زیبایی نمای بیرونی ساختمان تان اهمیت دارد حتما کرتین وال را فراموش نکنید. علاوه بر این، نما های شیشه ای برای مراکز خرید و مجتمع های تجاری هم ایده بسیار خوبی خواهند بود که باعث زیبا تر شدن آن ها می شوند.

6762

مقاومت ساختمان در برابر زلزله و وارد کردن بار کم بر ساختمان

کرتین وال سازه ای سبک است بنابراین باعث می شود باری که بر ساختمان وارد می شود کمتر باشد. اجرای کرتین وال در ساختمان موجب ایمن تر شدن آن در برابر زلزله می شود که خصوصا برای اماکن عمومی و شلوغ نظیر ادارات و یا مراکز خرید و تجاری، موضوع مهمی به حساب می آید.

ساده بودن اجرای کرتین وال

نمای کرتین وال که به این زیبایی است به سادگی هم قابل اجرا می باشد و برای این کار نسبت به سایر نما ها به زمان کوتاه تری هم نیازی دارد. علاوه بر این ها اجرای نمای کرتین وال به صرف هزینه ای به مراتب کمتر نیاز داشته و در نتیجه بسیار مقرون به صرفه است.

6763

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و...)، پنجره های دو جداره (پنجره UPVC)، سقف های کاذب مختلف، پارتیشن بندی های گوناگون و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6764
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای