دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کانکس و انواع متداول آن از مسکونی تا کارگاهی

کانکس و انواع متداول آن از مسکونی تا کارگاهی

logo
Sakhtemoon
کانکس و انواع متداول آن از مسکونی تا کارگاهی

کانکس اتاق های پیش ساخته ای است که از متریال های سبک و با دوام برای اسکان موقت ساخته می‌شود و دارای انواع مسکونی، اداری، کارگاهی و نگهبانی است.


کانکس در اندازه های مختلفی ساخته می شود و جنس متریال هایی که با آن ها این اتاق ها را می سازند، از کیفیت بالایی برخودار است. این محصول در صورت ساخت اصولی و استفاده از متریال های با دوام، برای اسکان موقت گزینه بسیار ایده‌آلی است. کانکس ها دارای انواع مختلفی از قبیل انباری، پیش ساخته، کامپوزیت، نگهبانی، مطبوعاتی، مسکونی، ساندویچ پنلی، پلیس، فروشگاهی، بانکی، ویلایی، سایدینگ، دو طبقه، اداری، کارگاهی و ... می باشند. با وبسایت ساختمون همراه باشید، تا با انواع رایج کانکس و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

انواع متداول کانکس ها

سرعت نصب بالای کانکس ها یکی از مزایای فوق العاده این محصول به شمار می رود. این محصول در برابر صدا و حرارت عایق بوده و با قرار گرفتن در انواع شرایط جوی پوسیده نمی شود. یکی از مهمترین مزایای این محصول، وزن کم آن است، به همین دلیل به راحتی جا به جا شده و در هنگام وقوع زلزله ایمن می باشد. از کانکس در فضاهایی که امکان ساخت و ساز وجود ندارد به سادگی می توان استفاده کرد. از اصلی ترین اجزای سازنده آن می توان به پروفیل‌ها، ورق های گالوانیزه و پنل ها اشاره کرد. در ادامه به معرفی انواع کانکس‌های متداول و موجود در بازار می‌پردازیم.

نگهبانی

کانکس‌های نگهبانی یک پنجره در هر دیوار یا ضلع آن داشته و بر روی زمین یا جک نصب می شوند. دارای شکل‌های مختلفی مثل مستطیل، شش ضلعی، مربع و ... می باشند، غالبا بر اساس کاربرد مورد نظر شکل آن را انتخاب می‌کنند. از این مدل کانکس در ادارات، سازمان‌های دولتی، سازمان‌های خصوصی، پروژه ها، مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های مسکونی، پارک ها، نگهبانی در در پادگان‌ها و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود.

3888

مسکونی

کانکس‌های مسکونی به‌منظور اسکان موقت به ویژه در مواقع اضطراری مانند اسکان موقت پس از وقوع زلزله یا سایر بلایای طبیعی، بسیار مناسب هستند. برای خرید این نوع کانکس، می توان مدل و طرح دلخواه را سفارش داد و یا به صورت پیش ساخته خریداری کرد. این مدل می تواند امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، آشپزخانه، انباری، سالن پذیرایی، اتاق خواب و ... را داشته باشد.

3890

کانکس دو طبقه

می توان هر نوع کانکس مسکونی، اداری، کارگاهی و ... را  در صورت لزوم دو طبقه ساخت و توسط یک راه پله به هر دو طبقه دسترسی ایجاد کرد.

3892

کارگاهی

این مدل اندازه های مختلفی دارد و به طور معمول در هر کارگاهی می توان یکی از آن‌ها دیده می‌شود. از این مدل برای اسکان افراد در کارگاه های ساختمانی، دفتر های اداری پروژه ها و ... استفاده می شود.

3894

فروشگاهی

از این محصول در محل های پر رفت و آمد برای فروش محصولات مختلف استفاده می شود. به طور معمول اتاق کوچکی با قابلیت نور پردازی برای شب دارند. از انواع اکانکس فروشگاهی می توان برای فروش بلیط در امکان تفریحی، فروش روزنامه ها و مجله ها و موارد دیگر استفاده کرد.

3896

سرایداری

از کانکس‌های سرایداری عموما در ساختمان هایی که نیاز به وجود سرایدار هست اما مکانی برای استقرار سرایدار وجود ندارد، استفاده می‌شود. این محصول به راحتی در حیاط یا پارکینگ ساختمان مستقر می‌گردد. به علاوه این محصول می تواند برای سرایداران متاهل نیز گزینه مناسبی باشد، زیرا مانند کانکس های مسکونی از امکانات مختلفی برای سکونت برخودار است.

3898

اداری

این کانکس هم می توانند به شکل های دو اتاقه و سالنی باشند. مدل سالنی بیشتر برای جلسات اداری مناسب می باشد. از لحاظ ظاهری شبیه سالنی بزرگ بوده، دکور و چیدمان وسایل داخل آن شبیه به اداره ها است. مدل دو اتاقه اداری، متشکل از دو اتاق کاملا مجزا بوده که یک درب داخلی اشتراکی دارند. همچنین هر اتاق دارای امکاناتی از قبیل برق و کولر و... می باشد.

3900

روش ساخت کانکس ها و متریال های سازنده آن ها

روش های مختلفی برای ساخت این محصول وجود دارد. این تفاوت در روش ساخت به دلیل تنوع در نوع متریال‌های سازنده کانکس‌ها است. به طور معمول در بیشتر کانکس ها، شاسی کانکس از تیرآهن و اسکلت فلزی از جنس پروفیل های آهنی، ساخته می شود. اندازه، ابعاد و کیفیت پروفیل ها متفاوت می باشد. بسته به نیاز خریدار و نوع کانکس انتخابی، نوع پروفیل انتخاب می شود. برای اتصال های لازم در هر نوع کانکس از جوش ممتد استفاده می شود. البته در بعضی از موراد، از پیچ و مهره برای بستن و اتصال قطعات کانکس استفاده می شود. برای پوشش سقف و بدنه کانکس ها، از متریال های متفاوتی از قیبل چوب، فایبر گلاس، پی وی سی، ورق های فولادی گالوانیزه، پانل های مختلف و ... استفاده می شود، که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. همان گونه که قبلا اشاره کردیم، کانکس ها در برابر حرارت عایق می باشند. دلیل آن، استفاده از عایق پلی یورتان و یا پلی استایرن در ساخت این محصول می باشد. به منظور واترپروف کردن کانکس، می توان در قسمت فوقانی پنجره ها، آبچکان یا سایه بان قرار داد تا از ورود آب به داخل کانکس جلوگیری کند.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از دوربین مداربسته، کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده مانند پرده کرکره ای)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
وحیدرضا کریمیان ۲۱-۹-۹۷ ساعت ۱۹:۲۲

سلام نیاز به کانکس به ابعاد 4.*2.5 مسکونی میباشد لطفا ادرس دقیق را به همراه 09133535680 پیامک کنید لطفا هزینه ساخت را هم قید نمایید

avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۶:۱۸

لطفا در داخل سایت ساختمون جستجو نمایید

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای