دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های جذاب برای کاربرد کتاب در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
ایده های جذاب برای کاربرد کتاب در دکوراسیون داخلی

کتابخوانی نقش مهمی در ساخت فرهنگ یک جامعه ایفا میکند و برای طرفداران کتاب‌خوانی، استفاده از کتاب در دکوراسیون داخلی یکی از راه‌های القای فرهنگ کتابخوانی است


از گذشته تا کنون کتاب و کتاب خوانی دارای طرفداران بسیاری است. با توجه به اینکه در عصر مدرن و تکنولوژی زندگی می کنیم، برخلاف گذشته که کتاب ها به صورت چاپی بوده امروزه به صورت ebook و دیجیتالی می باشند. با این حال در حال حاضر نیز کتاب های چاپی موجود بوده و هنوز طرفداران خود را دارند و افرادی هستند که کتاب های چاپی را به کتاب های الکترونیکی ترجیح می‌دهند. این افراد معمولا دارای کتابخانه ای پر از کتاب های چاپی بوده و در قسمت های مختلف منزل آن ها به طور معمول کتاب های چاپی به چشم می آید. اگر شما هم جز طرفداران کتاب های چاپی هستید، پس مخاطب این مقاله ساختمون هستید. در این مقاله قصد داریم درباره کاربرد کتاب در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم. استفاده از کتاب در قسمت های مختلف منزل، باعث ایجاد حس خوب کتابخوانی و دمیدن روح تفکر در دکوراسیون می شود. به علاوه با قرار دادن کتاب ها در قسمت های مختلف دکوراسیون منزل، دسترسی به کتاب و استفاده از آن بسیار سریعتر و راحتتر می شود.

جایگزینی وسایل کاربردی با کتاب در دکوراسیون داخلی

می توان از کتاب ها در قسمت های مختلف و به عنوان جایگزین بسیاری دیگر از وسایل استفاده کرد. به طور مثال می توان کتاب ها روی زمین با ارتفاع دلخواه قرار داده و از آن ها به عنوان میز و یا پایه ای برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده نمود. این روش برای افرادی که قفسه کتابخانه آن ها پر شده و دیگر جایی ندارد و یا در خانه خود کتاب خانه ندارند، بسیار کاربردی می باشد. از دیگر مزایای استفاده کتاب به صورت جایگزین می توان به نمای بصری خاص آن اشاره کرد به طور مثال می توان به روی میزی از کتاب ها گلدانی با گل های زیبا قرار داده که زیبایی دکوراسیون را دو چندان می‌کند.

4265

استفاده از کتاب به صورت ترکیبی با وسایل دیگر

برای  دکوراسیون از کتاب ها به صورت تکی و یا ترکیب با وسایل دیگر نیز می توان استفاده کرد. به عنوان مثال می توان گل و کتاب را به صورت ترکیبی استفاده کرد که ایده ای خاص می باشد و جلوه ای لاچکری و خاص دارد. همچنین می توان کتاب ها را درون وسایلی مثل سینی های زیبا قرار داد و در کنارشان از چای ،گل ها، شمع، عود و موارد این‌چنینی استفاده کرد. همچنین می توان از کتاب هایی که رنگ جلدشان با رنگ سینی هارمونی دارد استفاده نمود تا نمای بصری زیباتری داشته باشد. روش استفاده از سینی به دلیل پرتابل بودن سینی و قابلیت جا به جا کردن آن، استفاده و دسترسی به کتاب را در هر قسمت از منزل سریعتر می کند. 
استفاده از کتاب در دکوراسیون فقط به استفاده در یک قسمت خاصی از ساختمان محدود نمی شود. کتاب در دکوراسیون داخلی، قابلیت استفاده در قسمت های مختلف را دارا می باشد. به طور مثال می توان از کتاب در دکوراسیون هال منازل، اتاق خواب ها، کنار دیوار ها و سایر قسمت ها استفاده کرد. با قرار دادن کتاب ها در کنار دیوار هال و یا قرار دادن کتاب ها بر روی میز، می توان نمای زیبایی به هال منزل بدهیم. می توان کتاب ها را به صورت یک دسته چند تایی و یا چند دسته با چیدمان خاص در کنار یکدیگر قرار داد و برای داشتن نمای بهتر، در کنار کتاب ها از وسایل دکوراتیو دیگر نیز استفاده نمود.

4267

از دیگر قسمت هایی از ساختمان که می توانیم با کتاب یک دکور فوق العاده جذاب به آن ببخشیم، ورودی ساختمان می باشد. ورودی ساختمان نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌‍کند زیرا نخستین بخشی از ساختمان است که با ورود به ساختمان، به چشم می‌آید. در صورتی که میز و یا کنسول در وردی ساختمان داشته باشیم، می توانیم با قرار دادن کتاب ها بر روی میز و یا کنسول به علاوه وسایل دکوراتیو دیگر، یک دکور ورودی خاص داشته باشیم. همچنین اگر میز و یا کنسول در ورودی خانه قرار نداشته باشد، می توان با قرار دادن کتاب ها با ارتفاع مختلف در کنار دیوار، بر روی آن‌ها گلدان های زیبا و سایر وسایل تزیینی قرار دهیم.

قسمتی دیگر از خانه که می تواند با المان کتاب دکور شود، اتاق خواب می باشد. شاید بتوان به جرات ادعا کرد که اتاق خواب، بهترین مکان برای قرار دادن کتاب‌هاست. می‌توان انبوهی از کتاب‌ها را با چیدمان خاص در کنار تختخواب قرار داد و علاوه بر قرار دادن چراغ خواب بر روی آن‌ها، از در دسترس بودن کتاب‌ها در ساعات قبل خواب لذت برد. به علاوه در صورتی که کتابخانه و یا قفسه های مخصوص به کتاب در اتاق خواب ندارید به راحتی می توانید با قرار دادن کتاب بر روی پاتختی و ترکیب کتاب با وسایل دکوراتیو دیگر، یک دکور زیبا و کاربردی در اتاق خواب خود داشته باشید.

4269

تاثیر رنگ جلد کتاب ها در دکوراسیون

یکی از مسائلی که ممکن است ذهن شما را در زمان دکوراسیون با کتاب به خود مشغول کند، رنگ جلد کتاب و تطابق آن با سایر وسایل می باشد. جلد کتاب ها  به دلیل تنوع رنگی آن ها، شما را قادر می سازند تا با قرار دادن کتاب هایی که با رنگ وسایل شما تطابق دارند، به راحتی یک هارمونی چشم نواز از رنگ ها داشته باشید. می توانید از ترکیب کتاب هایی با رنگ جلد های مختلف در کنار یک دیگر نیز استفاده نمایید. یا از کتاب هایی که رنگ جلد خنثی دارند، در کنار وسایل خود با رنگ شارپ و گرم استفاده نمایید.

4271

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و درب داخلی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، شیشه ساختمانی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات و دوربین مداربسته (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پارتیشن، شومینه، پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و انواع سازه‌های پیش ساخته از جمله سازه LSF است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای