دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چیدمان و ساماندهی لباس‌های تابستانی در خانه

logo
Sakhtemoon
چیدمان و ساماندهی لباس‌های تابستانی در خانه

هرساله با تغییر فصل کمدها پر از لباس‌های بلا استفاده شده و لزوم چیدمان دوباره کمد و اتاق احساس می‌گردد. در این مطلب به سراغ چیدمان در فصل تابستان رفته‌ایم.


تابستان یکی از جذاب ترین فصل ها برای انتخاب لباس های جذاب و استفاده از ترکیب رنگ های متنوع و شاد برای لباس ها است. تنوع بالای و حجم بالای لباس های این فصل، سازماندهی و چیدمان دقیق تری برای این لباس ها را می طلبد. با توجه به گرمی هوا، ضخامت پارچه به کار رفته در لباس های تابستانی نازک اما تنوع رنگ، فرم و طرح آن ها بالا است و در کمدی که حاوی لباس های تابستانی ، لباس های بین فصلی و ضخیم کمتر مشاهده می شود.

یک چیدمان حرفه ای برای کمد در فصل تابستان و یا هر فصل و دوره زمانی دیگری دارای ویژگی های خاصی است. این کمد باید بتواند در حین نگه داری حداکثر لباس ممکن، سازماندهی مناسبی به لباس های بالاتنه، پایین تنه، شال و روسری و حتی کفش و صندل  بدهد تا بتوان به راحتی آن ها را پیدا و از آن ها استفاده کرد و در عین حال از خراب نشدن آن ها اطمینان کسب کرد. چیدمان کمد باید به نحوی باشد که تنها لباس های متناسب هر فصل را در هر مقطع زمانی در خود داشته باشد تا نیاز به جستجو در بین لباس هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند نباشد. با این مقاله ساختمون همراه باشید تا با هم اصول چیدمان لباس ها را بررسی کنیم.

اصول چیدمان لباس

از یک دسته مشخص شروع کنید.

مسلما خارج کردن تمام لباس ها از کمد وسپس مرتب کردن و سازماندهی آن ها کاری خسته کننده و وقت گیر خواهد بود.

برای شروع از یکی از لباس های بالاتنه، پایین تنه، کفش ها، شال ها و روسری ها و یا کیف هایتان شروع کنید و پس از سازماندهی آن ها، سراغ دسته بعدی بروید.

وضعیت هر مورد را مشخص کنید

برای مرتب کردن هر دسته به مواردی مانند ضخامت لباس، اندازه بودن یا نبودن لباس، بیش از حد کهنه بودن آن، میزان کاربردی بودن آن در پوشش روزمره و یا پوشش مختص مراسم خاص، میزان رسمی و یا کژوال بودن آن و رنگ آن ها توجه کنید.

لباس هایی که بیش از دو سال مورد استفاده قرار نگرفته اند و یا لباس های بیش از حد بزرگ و یا کوچک را کنار بگذارید. می توانید پس از شستشو و تعمیر آن ها، این لباس ها را به خیریه ها ببخشید.

اگر لباس و یا مورد انتخابی مناسب فصل تابستان نبود، آن ها را پس از تمیز کردن، لکه گیری و شستشو در پوشش مناسب قرار داده و در محل دیگری قرار دهید. در مورد لباس ها می توانید آن ها را در ساک های نگه داری لباس، چمدان و یا طبقه های دوراز دسترس در کمد باشد. سعی کنید لباس ها و شال ها و روسری ها و یا کروات ها را به صورت منظم و بدون مچاله کردن جمع آوری کنید تا بعدا در فصل و موقعیت مورد نظر بتوانید بدون نگرانی از خراب شدن بافت و فرم، از آن ها استفاده کنید، این نکته را برای تمامی وسایلتان رعایت کنید. در مورد کیف و کفش نیز  ساک های پارچه ای و یا جعبه هایی که درنواحی دورتر از دسترس کمد و یا محل های دیگری قرار می گیرند، گزینه مناسبی هستند.

4152

بعد از جدا کردن و بسته بندی مواردی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، نوبت به موارد مناسب فصل تابستان و یا فصل مورد نظر شما می رسد. این موارد را به دسته های رسمی و غیر رسمی یا کژوال تقسیم کنید و برای هر دسته نیز تقسیم بندی پر کاربرد و کم کاربرد را در نظر داشته باشید.

قانون چیدمان مختص خود را پیدا کنید

تصمیم بگیرید که لباس هایتان بر چه اساسی در کمد قرار بگیرند، بر اساس رنگ، ارتفاع لباس، جنس لباس، فرم لباس و یا ... این قاعده  می تواند در کنار رسمی و غیررسمی بودن لباس و پرکاربرد به کم کاربرد بودن آن ها، سازماندهی بسیار دقیق و با نمای جالبی را به کمد شما بدهد.

انتخاب محل مناسب

مرحله بعد انتخاب محل مناسب برای نگه داری لباس های مورد نظر در کمد است. سعی کنید فضای لازم را برای قرار دادن لباس های سازماندهی شده فراهم کنید و آن ها رادر کمد قرار داده و سراغ دسته  دیگر بروید.

معمولا لباس های بلند را به صورت آویزان و لباس های کم حجم تر مانند تیشرت را به صورت تا شده در قفسه های داخل کمد نگه داری می کنند. اما اگر فضای کافی دارید، می توانید تمامی موارد را از رخت آویز آویزان کنید. کفش ها و صندل ها در پایین کمد و یا در داخل قفسه بندی های آویزی پارچه ای کنار دیوار قابل نگه داری اند. کیف ها معمولا در طبقه بالایی قرار می گیرند اما می تواند در طبقات میانی نیز باشند.

البته با توجه به تفاوت تقسیم بندی داخل هر کمد و یا سلیقه و نظر شخصی شما، این موارد می تواند متفاوت باشد.

4154

حرفه ای برخورد کنید

استفاده از ابزار و وسایل تقسیم بندی و سازماندهی داخل کمد می تواند کمک زیادی برای قرار دادن لباس ها باشد. این موارد شامل طبقه بندی های اضافی برای تقسیم بندی داخل کمد، ساک ها پارچه ای آویزی، چوب لباسی های مخصوص شال و روسری و کروات و  یا چوب لباسی های چند کاره، استند های مخصوص کفش و صندل، جا آویز هایی که روی فضای داخلی درب کمد قرار می گیرند و مناسب نگه داری اکسسوری و عینک ها اند، همه و همهمی توانند کاربرد و ظرفیت کمد شما را به حداکثر برسانند. سعی کنید تقسیم بندی های کمدتان به نحوی باشد که همه چیز درآن قابل دیدن  باشدتا در هنگام باز کردن کمد سردر گم نشوید. پس در انتخاب ساک ها و یا موارد مشابه، به دنبال مدل هایی باشید که شفاف بوده و وسایل داخل آن قابل مشاهده باشد.

در نگه داری لباس های رسمی تر و مجلسی و یا لباس های کار شده، کاور های پارچه ای به شدت توصیه می شود. این امر به خاطر سالم ماندن خود لباس و موارد مجاور آن است.

کمد را همیشه آماده استفاده نگه دارید

شاید از شنیدن این جمله تعجب کنید، اما توجه داشته باشید مهمترین اصل برای کاربردی بودن یک کمد، همواره مرتب بودن آن و تمیز بودن اقلام داخل آن است. پس برای این کار پس از هر بار استفاده از هر وسیله و یا لباسی، تنبلی را کنار گذاشته و پس از اطمینان از عدم کثیف، لک دار، آلوده بودن و چروک بودن آن، وسیله را سر جای قبلی خود قرار دهید. این کار در ابتدا سخت و وقت گیر به نظر می رسد اما پس از مدتی به عادت شما تبدیل و در هنگام انتخاب لباس،  موجب صرفه جویی در وقتتان می شود، چون دیگر نیازی به تمیز کردن و اتو کشی و .. ندارید.

4156

به زمان باقی مانده توجه کنید

این امر می تواند به خلوت کردن کمدتان کمک زیادی کند، در ماه آخر هر فصل که به نوعی بین فصل به حساب می آید، لباس های مناسب این دوره را در دسترس تر و لباس هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد را مجددا جمع کرده و یا در نقاط دور تر قرار دهید. این نکته به نوعی تعمیم موارد ذکر شده برای هر دوره از هر فصل است.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان: پله گرد، درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دو جداره، انواع درهای داخلی و خارجی، پنجرهupvc، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش های بتنی، پله پیش ساخته، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت نام برد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای