دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونگی استفاده از پترن ها در دکوراسیون داخلی خانه ها

logo
Sakhtemoon
چگونگی استفاده از پترن ها در دکوراسیون داخلی خانه ها

پترن عنصری کلیدی در زیبایی دکوراسیون داخلی است که شامل خطوط مختلف و نقش ها می باشد. پترن می تواند متناسب با هر سبک طراحی داخلی و یا فصل ها تغییر کند.


خیلی از افراد طرح های ساده دکوراسیون داخلی را نمی پسندند و برای این که طرح جدیدی ایجاد کنند ترجیح می دهند به سراغ پترن های مختلف رفته و آن ها را روی وسایل و دکوراسیون داخلی خانه پیاده کنند. اما اجرای پترن های مختلف هم شرایط خاص خودش را می طلبد و این کار بایستی با دقت کافی و در نظر گرفتن همه نکات باشد. اگر برای استفاده از پترن ها با طراحان دکوراسیون داخلی و افرادی که در این زمینه صاحب نظر هستند مشورت نشود گاه اجرای پترن ها محیط خانه را شلوغ می کند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی چگونگی استفاده از پترن های مختلف برای دکوراسیون های داخلی منزل پرداخته ایم.

6145

تاثیر رنگ مورد استفاده در دکوراسیون خانه روی پترن ها

رنگ ها علاوه بر نقش شان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای استفاده از پترن ها هم اهمیت دارند. پیش از انتخاب پترن مشخص کنید که رنگ مورد نظر تان برای اجرا چیست. مسلما رنگی که انتخاب می کنید باید در همان طیف رنگی باشد که به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون داخلی خانه به کار برده اید. مثلا اگر دکوراسیون خانه را با رنگ های سیاه و سفید چیده اید پس باید به سراغ اجرای الگویی بروید که با ترکیب سیاه و سفید بیش ترین زیبایی را داشته باشد. در حقیقت پترن ها فقط الگویی خلاقانه برای ایجاد تنوع هستند ولی رنگ آن ها باید هماهنگ با سایر قسمت های خانه باشد.

طرح و اندازه پترن ها

پس از تعیین رنگ مورد نظر بایستی طرح دل خواه تان را انتخاب کنید. فضایی که می خواهید طرح را روی آن اجرا کنید در انتخاب آن اهمیت دارد. ابعادی که به کار گرفته می شود به مکان مورد نظر بستگی دارد و حتی دوری و نزدیکی و در معرض دید قرار گرفتن آن بایستی در انتخاب پترن مورد توجه باشد. پس از این که مدل را انتخاب کردید با استفاده از طیف رنگی که مجاز به استفاده هستید آن را شبیه سازی کنید و ببینید آیا رنگ دکوراسیون داخلی شما برای نشان دادن جلوه آن الگو مناسب هست یا نیست. مثلا رنگ های ملایم مثل سبز خیلی کمرنگ یا آبی کمرنگ خیلی برای نشان دادن پترن هایی با نقش و طرح کوچک مناسب نیستند. معمولا وقتی که از یک پترن مشابه برای وسایل مختلف استفاده می شود در اندازه و ابعاد آن ها تغییر ایجاد می کنند. مثلا لزومی ندارد پترن های به کار رفته روی دیوار هم مقیاس با الگوی رومیزی باشد. می توان الگوی دیوار را در مقیاسی چند برابر الگوی رومیزی پیاده کرد تا این تضاد ها باعث شود که الگوی مورد نظر بیش تر جلب توجه کند.

6146

استفاده از رنگ های خنثی برای پیاده کردن پترن ها

رنگ سفید یا خاکستری جزء رنگ های خنثی هستند. از این رو قرار گرفتن اکثر رنگ ها در کنار آن ها باعث ایجاد الگو های خاص و زیبا می شوند. خصوصا رنگ سفید که به راحتی با هر رنگی هماهنگ می شود. برای سادگی کار و جلوگیری از شلوغ شدن دکوراسیون می توانید یکی از رنگ های الگوی مورد نظر تان را سفید انتخاب کنید و یا حتی الگو را روی زمینه ای سفید رنگ پیاده کنید. رنگ های تند و پر رنگ روی زمینه سفید باعث جلب توجه و چندین برابر شدن زیبایی فضا می شوند.

استفاده از یک پترن یا چند پترن برای دکوراسیون داخلی

پیشنهاد می شود برای دکوراسیون داخلی منزل اگر قصد تان استفاده از الگو است به انتخاب یک الگوی خاص و بازی با ابعاد آن بسنده کنید. یک راه دیگر هم وجود دارد. آن هم این است که پترن مورد نظر را انتخاب کنید ولی برای اجرای آن از چند ترکیب رنگ مختلف استفاده کنید. البته رنگ ها بایستی با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. اما اگر علاقه به ایجاد چند الگوی مختلف دارید حتما پیش از پیاده کردن آن ها با کارشناسان طراحی داخلی مشورت کرده و با نظر آن ها الگو ها را انتخاب کنید. زیرا هماهنگی الگو های مختلف  در کنار یکدیگر نیز دارای اهمیت می باشد و اگر این هماهنگی نباشد باعث می شود تاثیری که مورد نظر ماست بر فضا گذاشته نشود.

6147

پترن ها در فصل بهار

فصل بهار فصل رنگ ها و زیبایی های طبیعت است اگر دکوراسیون داخلی طوری است که می توانید از رنگ های گرم استفاده کنید قرمز و نارنجی را برای ایجاد طرح های خال دار فراموش نکنید. شما می توانید با صرف هزینه ای اندک و اجرای پترن ها روی اسباب و وسایلی که قیمت مناسب دارند دکوراسیون خانه تان را متحول کنید. مثلا در همین فصل بهار می توان با استفاده از پترن های گل دار حال و هوای بهاری را به خانه آورد به شرط آن که همه نکات گفته شده رعایت شود.

پترن ها زیبا هستند و اگر به درستی در دکوراسیون داخلی منزل پیاده شوند می توانند تاثیر چشم گیری بر جذابیت و زیبایی فضا بگذارند. اما آن چه مسلم است سلیقه افراد در انتخاب طرح ها، ابعاد و رنگ های پترن ها تاثیر زیادی دارد و همین موضوع سبب می شود نمونه های مختلفی از اجرای الگو ها مشاهده شود که شاید برخی از آن ها زیبایی لازم را نداشته باشند. برای همین مهم است که نکات گفته شده به ترتیب رعایت شود و در همه ی مراحل اجرا با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت شود.

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع مدل های سقف کاذب، پرده زبرا، پرده کرکره، کفپوش های مختلف و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کم تری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6148
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای