دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونگی استفاده از مبلمان L شکل در دکوراسیون داخلی منازل

logo
Sakhtemoon
چگونگی استفاده از مبلمان L شکل در دکوراسیون داخلی منازل

مبلمان L نوعی از مبل های مدرن هستند که شکل ظاهری شان شبیه به حرف L است و برای استفاده در انواع سبک های دکوراسیون داخلی انتخابی بی نظیر هستند.


مبلمان یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی هستند که از گذشته تا حال حاضر نمونه های مختلفی از آن ها ارائه شده و هر یک از این مدل ها دارای طرفداران زیادی می باشد و محبوبیت خاص خود را دارد. یکی از این مدل ها، مبلمان L شکل است. مبل های L در دسته مبلمان های مدرن قرار می گیرند. این محصول دارای مدل های مختلفی است که می توان از آن ها در دکوراسیون های مختلف استفاده کرد. همچنین این محصول دارای رنگ ها و طرح های مختلفی است که می توان آن را با سایر المان های موجود درون دکوراسیون داخلی از قبیل فرش ها، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی)، پرده ها (پرده زبرا) و موارد دیگر به سادگی ست نمود. اما بهترین حالات چیدمان برای دکوراسیونی با مبل های L شکل چیست؟ راه ها و حالات چیدمان مختلفی وجود دارند و هر کدام استایل و فضا سازی خاص خود را دارند. دراین مقاله وبسایت ساختمون می توانید انواع مدل های و حالات چیدن مبلمان L را مشاهده کنید.

5319

مبلمان L جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی

ساختار این مبلمان خاص و زیبا متشکل از چند بخش مدولار جدا از هم و یا یکپارچه است که می توان آن ها را در بخش های مختلف، کنار هم قرار داد و چیدمان های مختلفی ایجاد کرد. فرم نهایی این مبلمان با زاویه 90 درجه نسبت به خودش خواهد بود و فرمی مشابه با حرف L در انگلیسی ایجاد خواهد کرد. البته فرم نهایی می تواند چیدمانی با زاویه نود درجه و فرمی مشابه با L باشد که یک بخش بلند تر از دیگری است و یا اینکه دو بخش دقیقا هم اندازه باشند که به نسبت، به تعداد نفر ست مبل بستگی دارد.

سبک و ساختار مینیمال مبلمان L، فضای کمتری اشغال می کند و فضای مفید بیشتری از محیط داخلی مورد نظر را در دسترس می گذارد. این ویژگی در کنار حجم بالایی که برای نشستن و لم دادن در اختیار افراد قرار می دهد، این سبک مبلمان را به محبوب ترین گزینه برای دکوراسیون داخلی خانه های امروزی و مدرن تبدیل کرده است.

فرم چیدمان مبلمان های L شکل، فضا های پرت کنج ها را پر می کند و یک یا دو فضای کنار دیوار را به خود تخصیص می دهد. به علت ساختار یکدست این مبل، می توان به راحتی در هر بخشی از آن نشست. همچنین محدود به تعداد خاصی از افراد در موقعیت های خاصی برای نشستن نیست. مبلمان مذکور به خوبی می تواند در تفکیک بخش ها و فضا سازی درون دکوراسیون داخلی ساختمان ها کمک زیادی کند که این موضوع مزیت بزرگی به شمار می رود. فرم این مبلمان تعادل و تقارن طراحی داخلی اتاق را از بین می برد و از این رو توصیه می شود همراه با یک یا دو دست مبل های هماهنگ در محل مورد نظر به کار برده شود.

5321

مبلمان L شکل در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ

بهترین نوع چیدمان برای دکوراسیون داخلی این فضا در صورتی که قصد استفاده از چند دست مبلمان و فضا سازی های زیادی ندارید بهتر است که مبلمان L شکل در فضای وسطی قرار داده شود. با این اقدام می توانید جا را برای قرار دادن نیم ست های نشیمن فراهم کنید. همچنین این کار عبور و مرور را برای افراد به راحتی فراهم می کند و در عین حال، فضای اتاق نشیمن بیش از حد خلوت نشان داده نمی شود. نکته ای که باید به آن توجه داشت، این است که نباید برای فضا های بزرگ با وسایل کم، مبلمان را به گوشه هدایت کرد و باید سعی شود که محصول مورد نظر به نقطه محوری در دکوراسیون داخلی تبدیل گردد. همچنین نباید بخش های مبل از هم جدا شود و به صورت تکه هایی مجزا در فضا قرار گیرد، این اصل را باید برای همه چیدمان های مبلمان L در هر فضایی رعایت شود.

5323

مبلمان L شکل در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک

برای دکوراسیون داخلی این فضا، بهترین حالت چیدن بخش بزرگ تر مبلمان در کناری ترین دیوار و باقی مبلمان در گوشه کناری همین دیوار و یا موقعیت مجاور آن است. این نوع چیدمان به شما فضای در دسترس بیشتری می دهد و در عین حال به فضا سازی شما نیز کمک شایانی می کند. دیوار رو به روی بخش بزرگ تر مبل، محل مناسبی برای قرار دادن میز تلویزیون و یا عنصر محوری مورد علاقه تان خواهد بود. مهم ترین نکته در چیدن مبلمان L در گوشه، انتخاب دیوار مناسب برای چیدن بخش اصلی مبل است. این دیوار می تواند بزرگ ترین و کم رفت و آمد ترین بخش و یا دیواری مقابل با شومینه یا دیوار تلویزیون باشد.

5325

المانی برای مشخص تر کردن نقطه محوری در دکوراسیون داخلی

نقطه محوری شما در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان می تواند محل قرار گیری تلویزیون، شومینه و یا هر نقطه مناسب دیگر برای اجتماع و گردهمایی تان باشد. قرار دادن مبلمان L حول این المان ها می تواند این محوریت و هدایت بصری و فیزیکی افراد به این بخش را آسان تر کند. همچنین این کار فضای آزاد بیشتری در اختیار تان قرار می دهد.

5327

مبلمان L در کنار دیگر مبلمان ها

در صورت وجود فضای کافی اگر علاوه بر مبلمان L، ست و یا نیم ست هایی نیز  دارید، می توانید با جدا سازی این موارد و یا ترکیب اصولی آن ها، یک و یا چند فضای مجزای دیگر را ایجاد کنید که این امر به کاربردی تر کردن فضای موجود کمک زیادی می کند. مبلمان L شکل شما می تواند بسته به نوع کاربرد اتاق تان در مرکزیت و یا گوشه آن قرار بگیرد.

5329

استفاده از فرم های امروزی تر مبلمان L در طراحی داخلی

امروزه مبلمان های L شکل دارای نمونه هایی به فرم U نیز هستند. این فرم جدید علاوه بر کمک به ایجاد فضا سازی و جدا سازی بیشتر، تفکیک سازی را برای شما آسان تر می کند و کاربردی تر نیز خواهد بود. استفاده از این فرم فضای دنج تری را برای شما به وجود می آورد. علاوه بر این، نمونه هایی وجود دارند که برای بخش های بیرونی تر دسته تعبیه دیده اند و راحتی بیشتری فراهم کرده اند که انتخاب آن ها می تواند جذاب و کاربردی باشد.

5331

استفاده از موارد جانبی را فراموش نکنید

مبلمان های L شکل فضای نشستن عریض تری دارند، این فضا می تواند برای لم دادن و یا دراز کشیدن مناسب باشد اما برای نشستن عادی، ممکن است کمر شما را اذیت کند. از این رو استفاده از کوسن و بالشتک هایی با ضخامت کافی، می تواند این مشکل را به خوبی برطرف نماید.

5333

اندازه فضای دکوراسیون داخلی را در نظر داشته باشید

این محصول مانند هر مبل دیگری ابعاد مختلفی دارد و باید قبل از خرید، به تناسب ابعاد آن با مساحت فضای موجود توجه داشته باشید. اگر اندازه مبلمان بیش از حد بزرگ باشد، کل فضای مفید را می گیرد و اگر بیش از حد کوچک باشد، فضا را به اندازه کافی پر نمی کند و فضایی خالی و بدون تناسب در طراحی داخلی شما به وجود می آورد.

5335
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای