دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونه کاغذ دیواری نصب کنیم؟

logo
Sakhtemoon
چگونه کاغذ دیواری نصب کنیم؟

ممکن است شما تمایل داشته باشید که خودتان برای خانه کاغذ دیواری نصب کنید در این صورت مطلب زیر می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در این مطلب چگونگی نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارهای گچی یا رنگ روغن آموزش داده شده است. برای سطوحی مانند کاشی و سایر سطوح ناصاف باید ابتدا با بتونه کاری سطح مورد نظر یکنواخت شده و پس از آن کار نصب شروع شود.


نصب کاغذ دیواری

ابتدا نقطه شروع نصب کاغذ دیواری را مشخص کرده و خطی عمود ترسیم کنید. عمود بودن خط را چک کنید. طول کاغذ مورد نیاز را محاسبه کرده و پس از اطمینان از دقیق بودن اندازه ها برش دهید. برای انجام این کار باید ارتفاع دیوار را به صورت دقیق اندازه بگیرید. به طور معمول ارتفاع استاندارد خانه ها 2.7 متر می باشد، با این حال شما از لب قرنیز 10 سانتی متر اضافه تر در نظر گرفته و سپس برش دهید. این 10 سانتی متر اضافی برای همسان کردن بالا و پایین دیوار و نقش کاغذ دیواری می باشد. اولین قواره را به عنوان نمونه داشته و به سراغ نمونه های بعدی بروید. یادتان باشد که برای برش نمونه دوم باید نقش های کاغذ دیواری را با هم تنظیم نمایید تا بعد از نصب، شکل و فرم زیبایی در کنار هم داشته باشند.


نکته مهم در زمان برش دومین نمونه این است که، ممکن است حتی حدود نیم متر از کاغذ دیواری برای جور شدن نقش کاغذ دیواری بلا استفاده بماند، که این امر اجتناب ناپذیری است. جور بودن نقشها یا گلهای کاغذ دیواری بسیار اهمیت دارد و اگر در 2 و 3 قواره اول گل های کاغذ باهم جور شود، برای دیگر قطعات کار راحت تر می شود.

حالا نوبت آماده سازی چسب است. برای شروع، صد گرم پودر چسب را در نیم‌ لیتر آب حل کنید. برای اینکه چسب یکنواختی داشته باشید باید پس از اضافه کردن پودر به آب، دائم آن را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. سپس پشت قطعات کاغذ دیواری را با چسب کاغد دیواری آغشته کنید. چسب را به‌گونه‌ای بزنید که در همه سطح کاغذ و به‌صورت مساوی پخش شود. نکته بسیار مهم که باید در اینجا اشاره کرد این است که در مراحل نصب کاغذ دیواری با جنس نانوون یا پیپر، نباید از چسب مذکور استفاده کرد. در این نوع کاغذ دیواری ها باید چسب را به دیوار بزنید و سپس کاغذ دیواری را نصب کنید زیرا در غیر این صورت کاغذ دیواری خراب می شود.


قطعه اول کاغذ دیواری برش داده شده را در امتداد خط ترسیم شده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که لبه کاغذ دیواری با خط ترسیم شده در یک امتداد قرار گرفته باشد.

2285

سپس با کمک یک برس حباب های هوا را از زیر کاغذ دیواری خارج می کنیم تا سطحی هموار و یک دست داشته باشیم.

2287

در قسمت های پایین کاغذ دیواری، از برس برای خوابیدن کاغذ دیواری بالای سطح قرنیز استفاده کنید. با فشار دادن برس بر کاغذ دیواری، کاملا آن را در موقعیت مدنظر محکم کنید.

2289

همین کار را برای قسمت بالایی کاغذ دیواری یعنی محل اتصال کاغذ دیواری به سقف نیز تکرار کنید.

2291

محل تا شده را با مداد مشخص کنید و با کمک قیچی از روی خط ببرید.سپس با استفاده از برس کاغذ را در محل اتصال سقف و دیوار ثابت کنید.

2293

وقتی در مراحل نصب به درب ورودی نزدیک می شویم، کافیست طول و عرض رول کاغذ دیواری را تا حد قاب در برش دهیم. سپس با استفاده از کاتر گوشه های کار را تمیز کنیم.

2295

یک برش قطری به کاغذ دیواری جهت قرار گرفتن کاغذ در گوشه درب می دهیم. در نهایت نیز با کمک برس لبه های کاغذ دیواری را در جای خود ثابت می کنیم.

2297

نکاتی مهم در ارتباط با انتخاب و نصب کاغذ دیواری

نخستین نکته در رابطه با نصب کاغذ دیواری، انتخاب محل مناسب برای نصب این نوع دیوارپوش است. باید توجه داشته باشید اگر در مناطقی با رطوبت و شرجی بالا زندگی می کنید، کاغذ دیواری گزینه مناسبی برای پوشش دیوار منزل یا محل کار شما نخواهد بود. همچنین کاغذ دیواری در مناطق خیلی سرد که به طور طبیعی نم دیوارها بالا می رود قابل نصب نیست.
پس از اطمینان از انتخاب کاغذ دیواری به عنوان دیوار پوشی مناسب برای محل زندگی یا محل کارتان
نوبت به انتخاب طرح و جنس مناسب کاغذ دیواری می رسد.


دو نکته کلیدی در انتخاب جنس مرغوب کاغذ دیواری عبارتند ازعرض کاغذ دیواری و قابلیت شستشوی آن. عرض یک کاغذ دیواری نباید کمتر از 50 سانتی متر باشد. البته کاغذ دیواری هایی با عرض 90 سانتیمتر بر سایر کاغذ دیواری ها ارجحیت دارند. این نوع کاغذ دیواری ها عمدتا تولید کشورهای اروپایی به ویژه هلند و ایتالیا هستند.

اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند، بادوام ترین انواع کاغذ دیواری محسوب می شوند. این نوع از کاغذ دیواری ها قابل شست و شو هستند. کاغذ دیواری های ونیلی به دو نوع تقسیم می شود؛ نوع اول در قسمت پشت کاغذ دیواری دارای لایه ای از وینیل است و نوع دوم دارای لایه ای از وینیل در قسمت روی کاغذ دیواری است که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد.


اما آخرین نکته در ارتباط با انتخاب کاغذ دیواری مناسب، تناسب رنگ کاغذ دیواری با کلیه دکوراسیون داخلی است. زیرا عدم هماهنگی رنگی در دکوراسیون داخلی باعث آشفتگی فضا و آشفتگی روحیات افراد می شود. بهتر است ابتدا رنگ کاغذ دیواری را متناسب با کفپوش، مبلمان منزل و سایر اجزای خانه انتخاب کنید. همچنین در انتخاب طرح کاغذ دیواری باید، کاربری فضای به کار رفته اعم از اداری یا مسکونی بودن محل، کوچک بودن یا بزرگ بودن فضا، نور موجود در فضا و … مورد توجه قرار گیرد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای