دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چوب پلاست ایده ای نو برای استفاده در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
چوب پلاست ایده ای نو برای استفاده در دکوراسیون داخلی

چوب پلاست نوعی کامپوزیت است و عایق خوبی در برابر حرارت و صداست. می توان از چوب پلاست در نمای ساختمان ها، روف گاردن، کفپوش و ... استفاده نمود.


چوب پلاست (چوب پلاستیک) متریال مدرنی است که همانطور که از اسمش پیدا از ترکیب چوب با مواد دیگر ساخته می شود. این محصول کامپوزیتی کاربرد های فراوانی دارد و بسیار پرطرفدار است. البته قابل ذکر است که چوب به عنوان یکی از مواد مصرفی پر طرفدار در دکوراسیون داخلی شناخته می شود، ترکیبات این متریال هم همواره مورد توجه تعداد زیادی از مردم قرار می گیرد. محصولات چوبی از گذشته تا به امروز جایگاه خوبی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته اند و اتفاقا طراحان هم همیشه از آن استفاده های زیادی کرده اند. زیبایی چوب علاوه بر این که انسان را به یاد طبیعت می اندازد و نوعی ارتباط ایجاد می کند، باعث می شود محصولات ساخته شده از آن هم به آسانی با انواع طرح های دکوراسیون هماهنگ شوند. مثلا چه در دکوراسیون سنتی و چه دکوراسیون سبک مدرن همیشه چوب جز مصالح مهم و اساسی بوده است. خب پس بعید نیست که چوب پلاست هم این روزها طرفداران زیادی پیدا کند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این محصول و ویژگی ها و موارد استفاده از آن پرداخته ایم. اما پیش از آن باید بدانیم چوب پلاست چیست.

6567

چوب پلاست چیست؟

همان طور که از نام اش پیداست منطور از چوب پلاست، کامپوزیت هایی است که از ترکیب چوب، پلاستیک و برخی مواد افزودنی خاص دیگر ساخته شده اند.

ویژگی های چوب پلاستیک چیست؟

چوب پلاستیک از لحاظ ظاهری شبیه به چوب است با این مزیت که سازگار با محیط زیست بوده و استفاده از آن به نسبت چوب بسیار مقرون به صرفه است. این ویژگی که چوب پلاست ظاهری شبیه به چوب دارد باعث می شود بتوان در خیلی از طراحی های دکوراسیون داخلی از این متریال ارزان قیمت به جای چوب استفاده کرد.

چوب پلاست به آسانی و در مدت زمان کوتاهی در محل مورد نظر نصب و اجرا می شود. البته بسته به کاربرد این محصول، زمان اجرا متفاوت خواهد بود. نگهداری پس از نصب آن هم کار آسان و بدون دردسری است و همچنین عمری طولانی دارد.

چوب پلاستیک در برابر حشرات موزی و قارچ بسیار مقاوم است. علاوه بر این، مقاومت بالایی هم در برابر رطوبت دارد که موجب می شود برای استفاده در شرایط جوی خاص هم مناسب باشد.

چوب پلاست ها عایق خوبی برای حرارت و صوت می باشند و در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. این محصولات مقاومت خوبی هم در برابر آتش دارند و البته از ویژگی های دیگر آن ها می توان به خاصیت نفود ناپذیری بالای شان در برابر آب اشاره کرد. به همین دلیل به راحتی می توان آن ها را شست و تمیز کرد و در برابر سرخوردگی نیز مقاومت بالایی دارند. یکی دیگر از ویژگی های مهم چوب پلاست ها این است که ترکیبات سمی در آن ها وجود ندارد و قابل بازیافت هستند.

6568

موارد کاربرد چوب پلاستیک

به طور کلی استفاده از چوب پلاست را می توان از دو حیث استفاده در فضای باز و استفاده در فضای بسته بررسی کرد.

استفاده از چوب پلاست در فضای باز

از این متریال زیبا و مقرون به صرفه در فضای باز می توان استفاده های زیادی کرد. مثلا برای نمای ساختمان ها، با توجه به این که چوب پلاستیک ها مقاومت و دوام بالایی دارند یک گزینه مناسب برای زیبا کردن نمای ساختمان به حساب می آیند. یا مثلا در ساختن روف گاردن می توان از محصول مذکور به عنوان کفپوش استفاده کرد. هم چنین در طراحی و ساخت فضا های سبز، چوب پلاست نقش پر رنگی دارد.

استفاده از چوب پلاست در فضای بسته

فضای بسته فقط به طراحی دکوراسیون داخلی منزل خلاصه نمی شود. در خیلی از ادارات و اماکن عمومی هم چوب پلاست به عنوان یک محصول پر طرفدار و زیبا کاربرد دارد. اما در فضای دکوراسیون داخلی خانه می توان از این محصول به عنوان کفپوش استفاده کرد. لغزنده نبودن این کفپوش یک ویژگی مهم و با درجه اهمیت بالا خصوصا برای اتاق کودکان است.

چوب پلاست امکان رنگ آمیزی دارد، پس نگرانی بابت این موضوع که با رنگ و شکل و شمایل دکوراسیون داخلی هماهنگ نباشد در مورد آن وجود ندارد. در فضای داخلی خانه برای نرده ها هم چوب پلاست انتخاب هوشمندانه ای به حساب می آید.

6569

چوب پلاست عایقی عالی در برابر صوت و رطوبت

گفتیم که چوب پلاست عایق خوبی برای صوت است و اگر از چوب پلاست به عنوان دیوار پوش استفاد کنیم، می توانیم این ویژگی را برای کنترل سر و صدا به کار برییم. همچنین به دلیل مقاومت بالای این محصول در برابر آب، دیوار هایی از که جنس چوب پلاست هستند را می توان به راحتی تمیز نمود.

همانطور که در قسمت های بالایی این مقاله بیان کردیم چوب پلاستیک در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد لذا از آن معمولا هنگام طراحی استخر ها و برای اطراف آن استفاده می شود. طبیعتا هیچگاه نمی توان چوب را در جایی مثل استخر نصب کرد. اما این متریال به ما کمک می کند زیبایی چوب را در قالب محصولی دیگر در قسمت های مختلف استفاده کنیم.

پارتیشن بندی به کمک چوب پلاستیک

پارتیشن هایی که در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب قرار می گیرند برای قرار دادن وسایل تزیینی یا کتاب و چنین چیزهایی می توان از چوب پلاست استفاده کرد و نمایی خاص و چشم نواز به آن فضا بخشید.
علاوه بر مواردی که گفته شد از چوب پلاست می توان برای ساخت تجهیزات مدارس، باغچه ها، مبلمان شهری، پلکان (پله گرد ها) و خیلی چیزهای دیگر استفاده کرد. هر کدام از ویژگی هایی که این محصول دارد، آن را برای کاربردی خاص آماده کرده است.

6570

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پنجره های دوجداره و سه جداره، سقف های کاذب، کرکره های برقی، انواع کفپوش ها، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6571
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای