دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پنجره های آکاردئونی انتخابی مناسب برای ساختمان ها

logo
Sakhtemoon
پنجره های آکاردئونی انتخابی مناسب برای ساختمان ها

پنجره آکاردئونی جای بسیار کمی اشغال می کند و انتخابی عالی برای فضا های کوچک است. در هنگام باز شدن پنجره آکاردئونی تمام اجزای آن به سمت کناره ها جمع می ‌شود.


پنجره ها از دیرباز جزو مهم ترین و کاربردی ترین عناصر در فضا های داخلی به شمار می روند. کاربرد های اصلی آن ها ایجاد ارتباط بین فضای بیرون و داخل، انتقال نور و تبادل هوا بین داخل و خارج ساختمان می باشد. به مرور زمان و به علت شرایط مختلف ساختمان ها، خلاقیت های این صنعت و نیازهای موجود، درب های مختلفی با روش های به کارگیری متنوعی برای پنجره ها طراحی و ارائه شد. یکی از این نمونه ها، پنجره هایی با درب های آکاردئونی و یا اصطلاحا پنجره های آکاردئونی است. در این مقاله وبسایت ساختمون به مزیت های استفاده از پنجره آکاردئونی در ساختمان ها می پردازیم.

پنجره آکاردئونی چیست؟

پنجره های آکاردئونی با نمای زیبا، شیوه متفاوت باز و بسته شدن و کاربرد مناسبی که دارند، جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کرده اند. این نوع با نام اصلی (fold and slide) در خارج از ایران شناخته می شوند. مدل های آکاردئونی معمولا دارای یراق ها و چارچوب های آلمینیومی هستند که در نوع خود از سبک ترین و مقاوم ترین متریال های به کار رفته در صنعت پنجره سازی می باشند. به دلیل متحرک بودن کلیه قاب های این محصول و تغییر موقعیت مداوم آن در راستای عرض و در چارچوب بالایی و پایینی، کیفیت یراق آلات و فلز به کار رفته در مدل آکاردئونی، اهمیت زیادی دارد. در صورت رعایت این نکته، هیچ محدودیت جغرافیایی برای نصب و اجرای این نوع از محصول در نقاط مختلف وجود نخواهد داشت. با توجه به موارد ذکر شده، پنجره آکاردئونی از کاربردی ترین نوع پنجره ها برای اجرا در تمامی نواحی جغرافیایی و تمامی فضا های داخلی (با رعایت ابعاد مناسب) خواهد بود.

5521

مزیت های متمایز کننده پنجره آکاردئونی

اولین و مهم ترین امتیاز این پنجره، کم جا بودن بسیار قابل توجه آن در حین باز بودن پنجره است. این مزیت در خانه های مدرن و آپارتمانی امروزی که اهمیت فضای دو چندان می باشد. به عبارت دیگر، برای باز و بسته کردن این محصول، شما به شعاع محوری کمتری نسبت به عرض درب پنجره در جلوی آن دارید و این کار دست شما را در چیدمان وسایل و استفاده از انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، باز تر خواهد گذاشت.

ویژگی مثبت دیگر این محصول امکان استفاده از آن در فضا هایی است که عرض چارچوب مخصوص پنجره، بسیار زیاد است. با استفاده از مدل آکاردئونی، شما این امکان را دارید که به جای استفاده از بخش های شیشه ای غیر قابل باز شدن و یک پنجره با ابعاد محدود، بتوانید از کل این فضای چارچوب به عنوان پنجره استفاده کنید و در صورت باز کردن کامل آن، از کل حجم باز شده لذت ببرید.

5523

فضا سازی عالی با پنجره آکاردئونی

مدل های آکاردئونی به خوبی می توانند فضا سازی مناسبی برای دو بخش مانند حیاط بیرون از خانه و اتاق و فضای داخلی مجاور آن ایجاد کنند و از این رو، تجربه ای خوشایند و منحصر به فرد به همراه دارند. عدم اشغال چارچوب پنجره توسط این نمونه، به شما نمایی زیبا و بدون عنصر اضافی از حیاط می دهد و در عین حال، می تواند به خوبی در صورت بسته بودن آن، فضا سازی و جدا سازی را ایجاد نماید. این جداسازی برای بخش هایی مانند بالکن و حیاط و ارتباط دهی آن با فضا های داخلی مانند اتاق پذیرایی و آشپزخانه مجاور، انتخاب مناسبی خواهد بود.

وجود نمونه های دوجداره (پنجره دو جداره) از این نوع پنجره، مدل های آکاردئونی را به گزینه مناسبی برای تمامی فصول تبدیل می کند و در صورت بسته بودن آن، محصول بیان شده عایق حرارتی و صوتی قال قبولی برای فضای داخلی ساختمان خواهد بود.

تنوع در شیوه های باز شدن محصول مورد نظر از موارد دیگری است که میزان انعطاف آن برای اجرا در فضا های مختلف را بالا می برد و محدودیت ها را به حداقل می رساند. در صورت استفاده از این محصول، می توانید بنا به تمایل تان و یا بر اساس نیاز تان، بخشی و یا همه پنجره آکاردئونی را باز و بسته کنید و به عبارت دیگر، شما می توانید دقیقا به اندازه مورد نظر تان، پنجره را باز نگه دارید و ببندید.

فضای باز شده توسط مدل آکاردئونی از بخش وسط و میانی شروع شده و در صورت باز تر کردن آن، تا کناره‌ ها ادامه پیدا می کند. در صورتی که این محصول تماما باز شود، دست و پاگیر نخواهد بود و هیچ نمایی از پنجره را اشغال نمی کنند. همچنین در صورت نیمه باز بودن نیز حداقل فضای ممکن را از سمت داخل اشغال می کند.

5526

نکات مهم در خریداری پنجره آکاردئونی

توجه به ارتفاع و عرض قاب مختص پنجره قبل از خریداری مدل های آکاردئونی اهمیت زیادی دارد. زیرا برای اجرای این نوع محصول، اندازه های حداقل و حداکثری برای عرض و ارتفاع وجود دارد. برای عرض 45 الی 120 سانتیمتر و بری ارتفاع ابعاد 60 الی 240 سانتیمتر اعلام شده اند. این میزان برای یک واحد باز شو است و می توان آن را بر روی ریل آکاردئونی با درازای حداکثر 6 متر، تعمیم داد. همچنین حداکثر وزن قابل قبول نهایی برای مدل های آکاردئونی، 100 کیلوگرم است.

کیفیت متریال های به کار رفته در این نمونه به منظور حفظ کارایی و افزایش طول عمر مفید، از موارد دیگری است که باید در نظر داشت.

استخدام افراد مجرب و حرفه ای و مشورت با آن ها برای انتخاب و اجرای این محصول نیز اهمیت ویژه ای دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

5527
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای