دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پارتیشن پارچه ای، ایده ای جذاب برای جدا سازی فضا های مختلف

logo
Sakhtemoon
پارتیشن پارچه ای، ایده ای جذاب برای جدا سازی فضا های مختلف

پارتیشن ها برای جدا سازی فضا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و دارای مدل ها و جنس های گوناگونی می باشند که یکی از انواع آن ها پارتیشن پارچه ای است.


پارتیشن های جدا کننده یکی از المان های پر کاربرد در فضا های آپارتمانی امروزی است. پارتیشن برای اختصاص یک فضا به فعالیتی خاص مورد استفاده قرار میگیرد. لذا پارتیشن ها علاوه بر فضای اداری، در آپارتمان هایی با متراژ کم کاربرد خیلی زیادی دارند. حتما نمونه های زیادی از پارتیشن های جدا کننده چوبی، شیشه ای و دکوراتیو در خانه ها دیده اید. اما در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی و معرفی یکی دیگر از انواع جدید پارتیشن های جدا کننده به نام پارتیشن های پارچه ای می پردازیم.

7336

استفاده از پرده برای پارتیشن بندی سالن نشیمن و سالن غذا خوری

این نمونه ای از استفاده از جدا کننده های پارچه ای می باشد. زمانی که می خواهیم میز غذا خوری را حاضر کنیم در صورتی که مهمان ها در اتاق نشیمن نشسته باشند این کار سخت خواهد شد. صاحب خانه برای چیدن میز نهار خوری نیاز به فضایی خالی دارد که برای انجام کار ها مزاحم مهمان ها هم نباشد. با استفاده از جدا کننده های پارچه ای به عنوان پارتیشن حریم خوبی ایجاد می شود تا بتوان این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داد و سپس از مهمان ها برای صرف غذا دعوت کرد.

استفاده از پرده های جدا کننده برای ساختن اتاق خواب یا پارتیشن بندی آن

در بعضی خانه های خیلی کوچک که اتاق خواب ندارند و قسمتی از سوییت برای قرار دادن تخت خواب اختصاص داده شده است استفاده از جدا کننده های پارچه ای یعنی همان پرده های تزیینی ایده خوبی خواهد بود. برای این کار قسمتی از سوییت را که تخت خواب در آن قرار گرفته به کمک یک جدا کننده پارچه ای از فضای کلی جدا می کنیم.

برای اتاق خواب یک استفاده دیگر از پارتیشن های پارچه ای وجود دارد و آن هم این است که فضای داخلی اتاق خواب را تفکیک کنیم. مثلا قسمتی را برای تعویض لباس و یا بخش کوچکی از اتاق را برای مطالعه اختصاص دهیم. حتی برای کسانی که به صورت مشترک از یک اتاق استفاده می کنند هم استفاده از پارتیشن های پارچه ای برای ایجاد حریم های خصوصی حسابی کارآمد خواهد بود و می توان به عنوان یک المان تزیینی هم به آن نگاه کرد، البته اگر به سراغ پارچه های خاص و زیبا برویم و مطابق با دکوراسیون داخلی اتاق خواب و رنگ های مورد استفاده آن را انتخاب کنیم.

7337

استفاده از پرده جدا کننده برای پارتیشن بندی آشپرخانه

در خانه های امروزی که اکثریت آشپرخانه ها به صورت اپن ساخته می شوند می توان با نصب یک پارتیشن پارچه ای هم زیبایی به فضا بخشید و هم حریم خوبی در آشپزخانه ایجاد کرد برای وقت هایی که مهمان در خانه است و برای انجام کارهای مان در آشپزخانه معذب می شویم. علاوه بر این باعث می شود بو و سر و صدای کمتری هم از آشپزخانه بیرون برود.

استفاده از پارتیشن های پارچه ای در سرویس بهداشتی

اگر حمام خانه بزرگ باشد می توان برای جدا کردن قسمت وان از سایر فضا از پرده های مخصوص استفاده کرد. گاهی فضای سرویس بهداشتی و حمام خانه به صورت مشترک است. یعنی یک فضای بزرگ داریم که در یک قسمت آن سرویس بهداشتی قرار دارد و در قسمت دیگر حمام، در چنین جایی هم می توان به راحتی با نصب یک پارتیشن پارچه ای از جنس مناسب که ضد آب باشد فضا ها را از یکدیگر جدا کرد. گاهی در بعضی از اتاق خواب ها هم حمام های کوچکی با درب های شیشه ای ساخته شده است. برای چنین مکان هایی هم می توان با نصب یک پرده زیبا فضای حمام را از اتاق خواب به طور کامل مجزا کرد.

7338

پارتیشن های جدا کننده از چه جنسی هستند؟

برای این کار می توانید از جنس های مختلف پرده استفاده کنید ولی همواره باید دو نکته مهم مد نظر باشد. اول این که چه میزان امنیت فضا ها و دیده نشدن فضای پشت پرده اهمیت دارد. خب مسلما هرچه پارتیشن های پارچه ای ضخیم تر باشند امنیت بیشتری ایجاد خواهد شد و پشت آن به آسانی رویت نمی شود.

دومین نکته میزان روشنایی است. انتخاب پارتیشن ها باید به گونه ای باشد که فضای پشت پارتیشن تاریک نشود. جنس های ضخیم نور را از خود عبور نمی دهند و موجب ایجاد فضایی تاریک می شوند. پس حتما باید بر اساس نیاز و کاربری از بین جنس های مختلف انتخاب کرد.

این ها نمونه هایی از کاربرد های عمومی و معمول جدا کننده های پارچه ای بود که عنوان شد ولی استفاده از این پارتیشن ها تنها به این کاربرد ها محدود نمی شود و هر کسی می تواند مطابق با نیاز خود و کاربری منزل و سبک کوراسیون داخلی از این جدا کننده ها استفاده کند. انتخاب طرح های زیبا هم نکته ای حائز اهمیت است که نباید آن را فراموش کرد. هرچه جدا کننده ها زیبا تر باشند تاثیر بیشتری بر زیبای خواهند داشت.

7339

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، شومینه های مدرن، پنجره های دو جداره و سه جداره، سقف های کاذب، کرکره های برقی، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای