دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ویژگی ها و شرایط لازم برای موکت های دکوراسیون داخلی هتل ها

logo
Sakhtemoon
ویژگی ها و شرایط لازم برای موکت های دکوراسیون داخلی هتل ها

موکت یکی از انواع کفپوش هایی است که برای هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این کفپوش می تواند زیبایی، امنیت و راحتی هتل ها را دو چندان نماید.


هتل ها یکی از فضا های عمومی می باشند که در آن ها، دکوراسیون داخلی حرفه ای و اصولی حرف اول را می زند و تاثیر محوری در جذب مخاطب و ماندگاری مشتری دارد. تاثیر گذاری این مورد به حدی است که می تواند بر روی رضایت مشتری، موفقیت کسب و کار و در نهایت رتبه بندی هتل تاثیر زیادی بگذارد. یکی از المان های مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی هتل ها کفپوش های به کار رفته در آن ها می باشد که رایج ترین و محبوب ترین آن ها موکت است. موکت ها می توانند به خوبی دکوراسیون داخلی را به تناسب و زیبایی بیشتر برسانند، ایمنی محیط را افزایش دهند، نقش عایق صوتی و حرارتی را ایجاد کنند و در نهایت امضای برند هتل باشند. موکت های به کار رفته در هتل ها علاوه بر مسائل عمومی زیبایی شناسی، تناسب و کیفیت، الزامات دیگری دارند که با توجه به فضای کاربرد آن ها تعیین می شود. مهم ترین نکاتی که برای موکت های هتل مانند هر کفپوش دیگری (مثل لمینت ها، کفپوش اپوکسی، پارکت های چوبی و ...) باید در نظر داشت، از جنبه های مختلفی مورد بررسی افراد قرار می گیرد که در نهایت به بهترین انتخاب ممکن ختم می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به موارد مهمی که در انتخاب موکت هتل باید در نظر داشت می پردازیم.

6022

ویژگی ها و نکات مهم موکت ها در دکوراسیون هتل ها

زیبایی موکت هتل

اولین و اساسی ترین فاکتور برای موکت های هتل، زیبایی آن ها است. موکت های به کار رفته باید دارای تناسب با سایر اجزای موجود در محیط داخلی مورد نظر و دکوراسیون و تم غالب در آن فضا باشند. همچنین چون ممکن است کفپوش ها در بازه های کوتاه مدت عوض نشوند، باید طرحی انتخاب شود که خیلی بر پایه ترند ها و مد های زودگذر نباشد و در عین حال با تغییرات جزئی و یا عمومی دکوراسیون، هماهنگ باشد.

الگو های به کار رفته در این محصول که به صورت نقش و یا الگو های برجسته می باشند، باید بتوانند در عین ایجاد نمای زیبا و متفاوت، جلوه ای ایجاد نمایند که به مرور چشم ها را اذیت نکنند و یا اینکه پیچیدگی زیادی به محیط ندهند. طرح ها معمولا دارای الگو های تکراری هستند که به مرور از لحاظ بصری یکنواخت به نظر می رسند و تمرکز بیننده را به المان های دیگر معطوف می کنند. مورد دیگر در انتخاب طرح ها، فضایی از هتل است که این کفپوش در آن جا به کار برده می شود. موکت هایی با جزئیات طرح و نقش بیشتر و جلوه بیشتر عموما در فضا هایی با ترافیک و تردد بیشتر و یا فضا ها و اتاق های درجه بالاتر به کار می روند، در حالی که طرح های یکنواخت بیشتر برای اتاق های متوسط و متداول هتل مورد استفاده قرار می گیرند.

راحتی در حین تردد و عبور و مرور

القای حس راحتی و ملایمت در حین تردد، از مواردی می باشد که برای هر مشتری و فردی که در هتل تردد دارد، دارای اهمیت زیادی است. در مورد اتاق های هتل، افراد ساکن تمایل دارند بر روی سطحی با نرمی متناسب حرکت کنند. موکت انتخاب شده برای این فضا ها باید بتواند به خوبی این نیاز را برآورده کند.

6023

کیفیت و طول عمر موکت هتل

کفپوش های موکتی در ابعاد بسیار گسترده ای در هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند، مبحث کیفیت در مورد مدل های انتخاب شده برای هتل ها اهمیتی بسیار کلیدی دارد. این کفپوش در معرض رفت و آمد بسیار بالا، عبور چرخ های متعدد چمدان های سنگین و کفش ها است. بنابراین از لحاظ محیطی شرایط خاصی را نسبت به موکت های فضا های معمولی دارد.

از سوی دیگر، خرابی زود تر از انتظار موکت های هتل قابل قبول نیست و ضرر و هدر رفت بودجه به حساب می آید. موکت ها باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند که بتوانند در برابر شرایط محیطی ذکر شده مقاومت نشان دهند و دچار تغییر در ظاهر، رنگ و بافت نشوند و در عین حال، طول عمر معقولی تا تعویض بعدی کفپوش داشته باشند.

همچنین کیفیت و جنس موکت انتخابی برای حمام باید به نحوی باشد که لکه پذیری پایین و در عین حال تمیز شوندگی بالایی داشته باشد. الیاف و ساختار محصول بیان شده باید به گونه ای باشد که بتواند در برابر شوینده های صنعتی مختلف مقاومت بالایی داشته و به خوبی پاک شود و نمایی مانند روز اول داشته باشد.

انتخاب رنگ درست در مورد موکت های انتخابی برای هتل

رنگ موکت های به کار رفته در فضا های عمومی هتل ها باید در طیفی باشد که کمترین میزان لک روی موکت را به نمایش بگذارد. استفاده از رنگ های بیش از حد روشن ریسک بالایی دارد و ممکن است به شدت در معرض لک پذیری و تغییر رنگ قرار بگیرند. معمولا از رنگ هایی با طیف رنگی گرم برای موکت های فضا های عمومی هتل ها استفاده می شود که میزان نمایش دهی لک را کاهش می دهد. معمولا و به صورت رایج، از موکت هایی با رنگ و یا ترکیب رنگی با رنگ غالب خنثی نه چندان روشن برای هتل ها استفاده می شود که هم میزان نمایش لک را کاهش می دهد و هم با پالت های رنگی متنوع تری قابل ترکیب شدن و به کارگیری باشد. همچنین می توان رنگ این کفپوش ها را با رنگ سایر المان های موجود در فضا از قبیل دیوارپوش ها، مبلمان، پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، اکسسوری ها و موارد دیگر ست نمود تا جلوه ای خاص و فراموش نشدنی برای آن قسمت از هتل ایجاد نماید.

6024

ارتفاع پرز های موکت

موکت های مورد استفاده در هتل ها نباید ارتفاع زیادی داشته باشند چرا که در وهله اول امکان گیر کردن پای افراد و یا چرخ چمدان شان در حین تردد و در نهایت آسیب دیدگی وجود دارد و در وهله دوم، تمیز سازی آن دشوار خواهد بود. موکت هایی با پرزهای بلند گرد و خاک بسیاری را در خود نگه می دارند و پاک کردن لکه از روی آن ها دشوار است. علاوه بر این، پرز های بلند موکت ها فضا را کمی شلوغ تر و نامنظم تر نشان می دهد که برای فضای عمومی و رسمی هتل ها ویژگی مناسبی نخواهد بود. با توجه به این موارد، انتخاب موکت های با پرزهای بلند برای فضاهای بزرگی مانند هتل که در معرض تردد بالا، کثیف شدن و لکه پذیری است و الزام حفظ پاکیزگی بالا و تمیز سازی دوره ای آن بالا می باشد، گزینه مناسبی نخواهد بود.

6025
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای