دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

در هنگام خرید لوستر باید به چه نکاتی توجه داشت؟

logo
Sakhtemoon
در هنگام خرید لوستر باید به چه نکاتی توجه داشت؟

لوستر ها علاوه بر اینکه المانی تاثیر گذار بر نورپردازی فضا هستند، می توانند جلوه ای ویژه و چشم گیر به دکوراسیون داخلی آن فضا نیز بدهند.


اگرچه قدیم لوستر ها استفاده چندان زیادی در دکوراسیون داخلی منازل نداشتند اما امروزه به یکی از المان های تاثیر گذار و مهم تبدیل شده اند. همین اقبال عمومی باعث شده، مدل های خیلی جدید و متنوعی به بازار ارایه شود. اگر خاطر تان باشد لوستر های قدیمی خلاصه می شد به مدل های ساده ای با لامپ هایی شبیه به شمع و کریستال های ریز و درشت. درست است که برای آن دوره، همین سادگی زیبایی به حساب می آمد اما طبیعتا باب سلیقه خیلی از افراد نبودند. ولی حالا مدل های مدرن و جدید در کنار مدل های به روز شده قدیمی، دست مان را برای انتخاب بهترین ها باز گذاشته‌اند. اگر با نزدیک شدن عید نوروز به فکر ایجاد تغییری کوچک و تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی منزل تان هستید و برای این منظور تصمیم گرفته اید لوستر های جدید بخرید، پس این مقاله وبسایت ساختمون را بخوانید. برای انتخاب لوستر مناسب لازم است نکاتی را در نظر داشت که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

7511

لوستر چوبی، لوستر مدرن یا لوستر کریستال ؟ کدامیک انتخاب بهتری است

اگرچه لوستر یک وسیله تزیینی و غیر ضروری به شمار می آید، اما برخی از افراد این وسیله را با هدفی غیر از زیبایی خریداری می کنند. مثلا با لوستر ها می توان از تعداد لامپ های زیادی استفاده کرد و نور بیشتری و البته زیبا تری به فضا بخشید. پس پیش از این که مدل مناسب را انتخاب کنید هدف اصلی تان از خرید لوستر را تعیین کنید.

اگر بخواهید برای اتاق نشیمن خانه مبلمان بخرید مسلما حتما به اندازه اتاق و اندازه مبل هایی که مد نظر تان است توجه خواهید کرد. لوستر هم به همین صورت است. این وسیله در اندازه های متنوعی به بازار ارایه می شود، پس حتما برای فضا های کوچک به سراغ لوستر های کوچک و به اصطلاح جمع و جور بروید و لوستر های بزرگ را برای محیط های خیلی بزرگ بگذارید.

لوستر ها را از متریال متفاوتی می سازند، مثلا برخی از لوستر ها از چوب و برخی دیگر از شیشه و فلز ساخته می شوند. انتخاب نوع لوستر بستگی به دکوراسیون منزل دارد و باید حالا که می توان متریالی هماهنگ با آن انتخاب کرد، سرسری این کار را انجام ندهیم تا زیبایی بیشتری به خانه ببخشیم.

مثلا لوستر چوبی بیشتر مناسب فضای آشپزخانه است. به ویژه اگر آشپزخانه دارای کابینت جزیره یا کانتر باشد، لوستر چوبی انتخاب مناسبی برای نصب در بالای این المان خواهد بود. در مقابل لوسترهای مدرن با اشکال هندسی خاص بیشتر مناسب اتاق خواب یا اتاق کار هستند.

در نهایت لوسترهای کریستالی همیشه زینت بخش فضای نشیمن خانه بوده و هستند و با جلوه چشمگیر خود، موجب نورانی تر و بزرگتر جلوه دادن فضای نشیمن می‌شوند.

7512

جنس لوستر ها عاملی مهم در هنگام خرید

معمولا دسترسی به لوستر ها برای تمیز کاری آن ها امری دشوار است. دلیل این موضوع این است که این تزیینات در ارتفاع قرار دارند پس به اندازه سایر وسایل دم دستی تمیز نمی شوند و معمولا بازه های طولانی تری دارند. به همین دلیل باید متریالی انتخاب کرد که چرک روی آن کمتر بنشیند و بتوان به آسانی آن را تمیز کرد. انتخاب رنگ هایی که چرک تاب می باشند هم پیشنهاد می شود که کثیفی را نشان ندهند. شکل ظاهری لوستر هم بهتر است به گونه ای باشد که بتوان آن را دستمال کشید و تمیز کرد. برخی شکل های خاص و عجیب و غریب به آسانی قابل تمیز شدن نیستند و به اصطلاح اصلا جای دست ندارند.

قرار گرفتن لوستر ها در ارتفاعی مناسب از دیگر نکاتی است که باید هنگام نصب به آن توجه کرد. ارتفاع نه باید خیلی کم  و نه خیلی زیاد باشد. برای این منظور استاندارد هایی تعریف شده است که بایستی از متخصصین نصب خواست که آن را رعایت کنند.

از دیگر مواردی که باید هنگام خرید یا تعویض لوستر های منزل به آن توجه داشته باشید سبک دکوراسیون داخلی منزل است. لوستر ها هم دارای مدل های کلاسیک و مدرن می باشند و زیبایی آن ها وقتی تکمیل خواهد شد که متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب شوند و در نتیجه هماهنگی به وجود بیاورند. نه فقط سبک لوستر ها باید هماهنگ با سبک دکوراسیون باشد بلکه انتخاب رنگ مناسب و هماهنگ هم اهمیت فراوانی دارد. وقتی در طراحی دکوراسیون داخلی از یک رنگ غالب استفاده کرده ایم بهتر است که تزیینات را هم متناسب با آن انتخاب کنیم. شناختن رنگ های مکمل در این جا کمک زیادی به ما خواهد کرد.

7513

خرید لوستر ارزان و با کیفیت

لوستر ها دارای طیف قیمت وسیعی می باشند از قیمت های مناسب گرفته تا قیمت های خیلی بالا در بازار وجود دارد. در ابتدا بودجه ای را که می خواهید برای خریدن این وسیله تزیینی اختصاص دهید، تعیین کنید تا با خیالی آسوده مدل دلخواه تان را کاملا متناسب با بودجه انتخاب کنید. اگر بودجه مشخص نباشد گاه دیدن برخی مدل های خیلی زیبا شما را وسوسه می کند و هزینه بیشتری برای آن پرداخت می کنید که ممکن است پس از گذشت مدتی پشیمان شوید.

اصولا در خانه های امروزی لوستر ها تنها منابع تامین روشنایی مورد نیاز نمی باشند. مثلا آباژور های ایستاده و رومیزی و یا لامپ های هالوژن که در سقف به گونه ای زیبا قرار می گیرند هم در تامین روشنایی سهم دارند. نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که باید میزان نور این منابع را در نظر داشته باشید و لوستر ها را متناسب با میزان نوری که احتیاج است تهیه کنید. خاموش بودن برخی از لامپ های لوستر از زیبایی آن خواهد کاست پس بهتر است از همان ابتدا مدلی با تعداد لامپ مناسب و اندازه انتخاب کنید.

7514

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، کفپوش های گوناگون، سقف های کاذب، پارتیشن بندی های مختلف، شومینه های زیبا، پنجره های دوجداره (پنجره UPVC)، ساندویچ پانل ها و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای