دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات قابل توجه و مهم در طراحی دکوراسیون داخلی تالار های پذیرایی

logo
Sakhtemoon
نکات قابل توجه و مهم در طراحی دکوراسیون داخلی تالار های پذیرایی

امروزه استفاده از تالار های پذیرایی بیشتر از قبل شده است از این رو دکوراسیون داخلی تالار باید در عین راحت بودن، ظاهری چشم گیر و منحصر به فرد داشته باشد.


با گذشت زمان که منازل مسکونی روز به روز کوچک تر شدند و تشریفات و تجملات زندگی ها بیشتر، بازار استفاده از تالار های پذیرایی هم رونق تازه ای گرفت. درست است که روزگاری گاه حتی مراسم عروسی هم در خانه ها برگزار می شد اما امروزه نه تنها جشن های عروسی بلکه بسیاری از مراسم دیگر هم به تالار های پذیرایی نقل مکان کرده است. به همین نسبت تعداد این تالار ها هم در سطح شهر ها افزایش یافته و انتخاب را برای متقاضیان باز گذاشته است. اینجاست که اهمیت زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی منحصر به فرد تالارها مشخص می شود. به همین منظور در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی برخی نکات دکوراسیون داخلی که باید در طراحی تالارها در نظر گرفت پرداخته ایم.

5108

طراحی داخلی و معماری تالار پذیرایی

بسته به سلیقه سازندگان، طراحی داخلی و معماری تالار پذیرایی می تواند انواع مختلفی داشته باشد. از سبک های سنتی گرفته تا مدرن مدل های متفاوت و زیادی وجود دارد ولی آن چه که نباید از توجه دور بماند دلباز بودن دکوراسیون داخلی و محیط تالار است. جمعیت نسبتا زیادی قرار است چندین ساعت را در این فضا سپری کنند پس اهمیت دارد که احساس راحتی و آرامش داشته باشند. رنگ دیوار ها بر دلباز تر نشان دادن محیط تاثیر زیادی می گذارد. بهتر است برای دیوار ها از رنگ سفید استفاده شود. ولی به تنهایی استفاده کردن آن موجب یکنواختی طراحی داخلی سالن خواهد شد. این جاست که برای ایجاد تنوع و تضاد باید از گچبری های مناسب استفاده کرد. طرح گچبری ها هم با توجه به سبک طراحی سالن باید انتخاب شود.

تهویه و هوای مناسب در فضای تالار ها

تعداد زیادی از افراد چند ساعت پیاپی را قرار است در تالار پذیرایی کنار یکدیگر باشند. اگر هوا جریان نداشته باشد و وسیله تهویه مناسب به کار گرفته نشود فضا قابل تحمل نیست و محیط آزار دهنده می شود. استفاده از وسایل تهویه مناسب از نکات ضروری است که باید از همان ابتدا فکری برایش کرد.

5110

نورپردازی مناسب دکوراسیون داخلی تالار پذیرایی

نورپردازی درست یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در دکوراسیون داخلی و طراحی تالار پذیرایی در نظر گرفته شود. برای این منظور می توان از لامپ هایی با رنگ های مختلف استفاده کرد. البته رنگ نور ها باید با وسایلی که در تالار قرار داده می شود نظیر میز و صندلی هارمونی داشته باشد. تاریکی سالن باعث می شود بخش اعظمی از زیبایی آن از نظر دور بماند به همین دلیل باید با استفاده از لامپ ها و لوستر های فاخر محیطی پر نور ایجاد کرد. قرار دادن پروژکتور هایی هم که قابلیت نورپردازی برای مجالس را دارند هم جر لاینفک یک تالار پذیرایی است. محل قرار گرفتن پروژکتور ها هم باید در نزدیکی سن باشد.

زیبا سازی دکوراسیون داخلی تالار با گل آرایی و شمع آرایی

تالار های پذیرایی محل برگزاری مراسم با تشریفات است پس وجود هر چیزی که دکوراسیون داخلی آن فضا را تشریفاتی تر کند جز الزامات است. شمع و گل جز المان های اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشند که برای طراحی و تزیین منزل هم از آن ها زیاد استفاده می کنیم. قرار دادن این دو عنصر روی میز های پذیرایی علاوه بر ایجاد زیبایی باعث انتقال حس مثبت به مهمانان می شود. فرق زیادی بین گل های طبیعی با گل های مصنوعی وجود دارد و تاثیر این دو قابل قیاس نیست. گل های طبیعی خوشبو علاوه بر معطر کردن فضا زیبایی خیره کننده ای هم به سالن خواهند بخشید. استفاده از شمع ها در شمعدانی های بلوری را هم نباید فراموش کرد.

5112

هماهنگی وسایل درون دکوراسیون داخلی تالار

هرچه وسایل و تجهیزات دکوراسیون داخلی سالن ساده تر انتخاب شود قابلیت ایجاد هماهنگی هم بیشتر می شود. اگر قرار است صندلی ها کاور داشته باشند بایستی رنگ کاور متناسب با پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره) انتخاب شود در غیر اینصورت اگر می خواهید صندلی ها را بدون کاور استفاده کنید باید رنگ پشتی و نشیمنگاه آن ها را همرنگ پرده ها انتخاب کنید. در مورد تالار های پذیرایی استفاده از کاور برای صندلی ها پیشنهاد می شود چرا که به راحتی قابل تعویض و شست و شو است.

کفپوش المانی مهم در طراحی داخلی تالار

برای پوشاندن کف تالار های پذیرایی اصولا از سنگ استفاده می شود. کیفیت سنگ مورد استفاده اهمیت بالایی دارد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد سر خوردن روی سنگ هایی که کیفیت نامطلوبی داشته اند یا سنگ هایی که پس از چند بار مورد استفاده قرار گرفتن دچار خش شده اند و زیبایی را بر هم زده اند. یک بار استفاده از کفپوش (کفپوش اپوکسی) و سنگ درجه یک ما را از تعویض دوباره و تحمیل هزینه های مجدد در امان نگه می دارد.

5114

دکوراسیون داخلی زیبا با تزیین دیوار های تالار پذیرایی

در طراحی تالار پذیرایی دست ما بسته است و وسایل زیادی نداریم که بخواهیم از آن ها استفاده کنیم. به همین منظور ممکن است دکوراسیون داخلی فضا دچار یکنواختی شود. برای جلوگیری از آن می توانیم از تابلوهای فاخر که متناسب با سبک طراحی تالار تهیه شده اند برای دیوارها استفاده کنیم. یک دیوار را هم که در تیررس همگان قرار دارد به یک پرده نمایش اختصاص دهید.

جایگاه عروس و داماد در طراحی داخلی تالار پذیرایی

در همه تالارهای پذیرایی قسمتی به عنوان جایگاه عروس در نظر گرفته می شود که به دلیل توجه زیاد، طراحی آن اهمیت بالایی دارد. برای این قسمت معمولا از گل آرایی و یا استفاده خلاقانه از پرده ها استفاده می شود. اما قاعده کلی در این خصوص وجود ندارد و طراحی این جایگاه هم تا اندازه زیادی به تم تالار پذیرایی بستگی دارد. مبلی که در این قسمت برای استفاده عروس و داماد قرار می گیرد باید شیک تر از سایر مبلمان باشد. این جایگاه باید در سمتی از سالن باشد که حضار در تمام نقاط سالن به آن جا اشراف داشته باشند.

5116
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای