دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوان ها

logo
Sakhtemoon
نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوان ها

زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوانان دارای اهمیت بسیار بالایی است اما این نکته فراموش نشود که حتما نظر آن ها برای سبک دکوراسیون اتاق پرسیده شود.


جوان های امروزی وقت زیادی را در اتاق های مختص خودشان سپری می کنند و دکوراسیون داخلی اتاق شان برای آن ها اهمیت زیادی دارد. اگر چه در گذشته خبری از اناق های مجزا و شخصی نبود و همه اعضای خانواده وقت بیشتری را با یکدیگر می گذراندند اما زندگی های مدرن شده امروز و هم چنین کم شدن تعداد فرزندان خانه ایجاب می کند که هر کسی اتاق ای از آن خودش داشته باشد. خب حالا که هر کسی باید اتاق خودش را داشته باشد پس چه بهتر است دکوراسیون داخلی این اتاق مطابق با سلیقه آن فرد باشد تا از بودن در آن احساس خوشایند تری داشته باشد. همان طور که در ابتدا به ساعت های طولانی حضور جوانان در اتاق هایشان اشاره شد پس مهم است که دکوراسیون داخلی اتاق را همان گونه که مد نظرشان است طراحی کنیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی همین موضوع پرداخته ایم.

مناسب بودن دکوراسیون داخلی اتاق

اولین نکته ای که باید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوانان به آن توجه داشت جنسیت است. طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای دختران جوان به مراتب با طراحی برای پسران جوان متفاوت است. دختر های جوان اتاق هایی با طراحی فانتزی و رنگی را بیش تر می پسندند این در حالی است که پسر های جوان اتاق هایی که به سادگی آراسته شده است را بیش تر قبول دارند.

6114

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوانان

رنگ ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های خانه هستند. از این رو انتخاب مناسب رنگ می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی بگذارد. پس حتما پیش از تهیه وسایل، رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. استفاده از رنگ های گرم برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختر های جوان عمومیت بیش تری دارد. از طرف دیگر برای اتاق خواب پسر های جوان معمولا از رنگ های سرد استفاده می شود. فراموش نکنید این فقط یک پیشنهاد است و حتما باید از جوانان در این باره نظر سنجی شود تا رنگی که مورد علاقه آن هاست را انتخاب کنیم. به هر حال این دختر یا پسر جوان است که باید ساعات طولانی را در این اتاق سپری کند. پس بایستی حتما طراحی دکوراسیون داخلی آن را دوست داشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار هم معمولا در اتاق های مدرن و امروزی جوانان کاربرد فراوانی دارد.

نقش تخت خواب در طراحی داخلی اتاق جوان ها

تخت خواب یکی از اصلی ترین وسایل اتاق خواب است. تخت خواب وسیله ای برای فراهم کردن مکان مناسب برای استراحت است و از این رو همیشه به عنوان اولین المان مورد توجه قرار می گیرد. انتخاب تخت خواب سلیقه ای است و حتما باید برای این موضوع نظر جوانان پرسیده شود. اگر استفاده از تخت خواب های رنگی مورد نظر است حتما توجه شود که رنگ آن متناسب با سایر وسایل اتاق و دیوارها و پرده ها انتخاب شود. البته انتخاب تخت خواب های رنگی بیش تر برای اتاق دختران جوان است و پسرها معمولا همان طرح های چوبی ساده و مدرن را می پسندند. اگر اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد و فضای کافی داشته باشید بهتر است کنار تخت خواب یک مبل راحتی هم قرار داده شود.

6116

فضایی برای مطالعه در دکوراسیون داخلی

قرار دادن یک کتاب خانه با اندازه متوسط هم از دیگر وسایلی است که برای دکوراسیون داخلی اتاق جوانان الزامی است. ‌برای کتاب خانه طرح های متنوعی وجود دارد. به صورت یک پارچه یا قفسه قفسه، انتخاب این مدل ها بر عهده شخصی است که صاحب اتاق است. انواع دیگر قفسه های رنگی و فلزی هم وجود دارد که خیلی مورد توجه دختران جوان قرار می گیرد. فقط باید مواظب بود فضای اتاق بیش از اندازه رنگی نشود که باعث بر هم زدن آرامش و تمرکز شود.

خب کنار کتاب خانه یک میز تحریر هم برای مطالعه باید باشد. اندازه میز تحریر به متراژ اتاق خواب بستگی دارد. اگر فضای اتاق کوچک است باید حتی الامکان از اندازه های کوچک تر استفاده کرد و یا حتی مدل هایی که قابلیت جمع شدن و مخفی شدن در کمد را دارند.

دستگاه های پخش موسیقی

علاقه به موسیقی در بین همه جوان ها وجود دارد. هر کسی درخور حال و روحیات اش یک سبک خاص موسیقی را دنبال می کند. پس فراهم کردن وسایل لازم برای پخش موسیقی در اتاق جوانان اهمیت فراوانی دارد. این سیستم ها می توانند در ساده ترین شکل و یا مدل های پیشرفته و خاص باشند. اما در هر صورت الزام وجود یک سیستم پخش و ضبط صدا با کیفیت قابل قبول را باید پذیرفت.

6118

گیاهان و گل ها در طراحی داخلی اتاق خواب جوان ها

گیاهان همواره در هر مکانی که باشند به آن جا انرژی خوب می بخشند. گیاهان خاصیت تصفیه هوا را دارا هستند و علاوه بر مفید بودن زیبایی هم به محیط اطراف می بخشند. جوانان هم که عاشق زیبایی هستند. پس حتما قرار دادن یک یا چند گلدان کوچک را در دکوراسیون داخلی اتاق جوانان فراموش نکنید. خصوصا برای اتاق دختر های جوان که می توانید با استفاده از گلدان های رنگی حسابی حال و هوایی خاص به طراحی داخلی اتاق ببخشید.

تاثیر استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی اتاق جوانان

آینه هم جز وسایل ضروری و با اهمیت بالا برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوانان است. اگر سری به اتاق خواب جوان های اطراف تان بزنید به اهمیت این وسیله و کاربرد فراوانش پی خواهید برد. پس شما هم حتما در طراحی اتاق خواب جوان تان فضایی را برای قرار دادن یک آینه قدی اختصاص دهید. یک میز کوچک زیر آینه هم برای قرار دادن وسایل ضروری  و شخصی فراموش نشود.

6120

نکاتی که اشاره شد همه موارد کلی هستند که در همه اتاق خواب ها وجود دارند. اما چیدمان اتاق خواب تا اندازه زیادی سلیقه ای است و طرز فکر و دیدگاه های افراد تاثیر زیادی روی طرح نهایی آن خواهد گذاشت. اتاق خواب هر کسی به نوعی نشان دهنده شخصیت اوست. شایان ذکر است که موارد دیگری از قبیل نوع پرده ها (مثل پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول ها و ...)، کفپوش ها ( مثل کفپوش اپوکسی، چوبی، لمینت، موکت و ...)، نوع مبلمان و موارد دیگری نیز بر دکوراسیون داخلی اتاق خواب جوانان تاثیر گذار می باشند که بهتر است برای هر کدام از این المان ها حتما نظر شخصی فرزندان خود را بپرسید و براساس نظر آن ها المان های مورد نظر را خریداری فرمایید.

6122
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای