دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکاتی ضروری و کارگشا که در خرید مسکن باید بدانیم

logo
Sakhtemoon
نکاتی ضروری و کارگشا که در خرید مسکن باید بدانیم

خرید مسکن همیشه یکی از چالش‌های مهم و در عین حال لذت بخش بوده است. قصد داریم در این مطلب به معرفی نکات کلیدی خرید مسکن بپردازیم.


درست است که انتخاب مسکن هم مثل هر خرید دیگری به سلیقه افراد و نظرهایشان وابسته است اما یک سری نکات هستند که رعایت آن ها بر هر سلیقه ای واجب است. در این مقاله ساختمون به عنوان و بررسی این نکات خواهیم پرداخت:

عجله نکنید و هیجان زده نشوید

اولین نکته این است که هرگز در خرید مسکن عجله نکنید. چون در شرایط ضرب الاجل از نواقصی چشم می پوشید که در حالت عادی ممکن است باعث آزار شما باشد. خانه خریدن تان را بگذارید برای موقعی که هم وقت کافی برای جست و جو دارید و هم آرامش خاطر برای فکر کردن. هرگز از دیدن خانه ای که بسیار متناسب با بودجه تان است هیجان زده نشوید. این باعث می شود به مسال دیگر خانه که بسیار با اهمیت هستند، بی توجه باشید. یادتان باشد اگر یک خانه مناسب بودجه تان پیدا کردید، پس حتما خانه های دیگری هم با این قیمت وجود دارند.

استحکام سازه، بنا و ایمنی در خرید مسکن

با وجو بلایای طبیعی یکی از موضوعاتی که هنگام خرید مسکن باید به آن توجه کنید، مقاومت آن بنا در برابر حوادثی چون زلزله می باشد. حتما مطمئن شوید که از مصالح با درجه کیفی مناسب در ساخت آن استفاده شده است. عدم رعایت این امر نه تنها ساختمان را غیر مقاوم خواهد کرد، بلکه هربار درگیر تعمیر قسمتی از آن خواهید بود. ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی و تعبیه حسگرهای هشدار دهنده، ایمنی نصب شیرآلات مربوط به گاز و سیم کشی برق  نیز از الزامات است. شاید وقتی خانه ندارید آزو کنید فقط یک سقف بالای سرتان باشد اما باور کنید هزینه های جانبی که به دلیل خریدن یک خانه غیر استاندارد متحمل خواهید شد کلافه تان خواهد کرد.

متراژ مناسب در خرید مسکن

متراژ خانه تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد ولی نباید تنها برای خانه دار شدن خودتان را در یک فضای کوچک حبس کنید. آپارتمان های با متراژ پایین 60 – 70 متری شاید برای زوجین گزینه خوبی باشد، اما برای خانواده هایی که فرزند دارند آپارتمان هایی مناسب اند که اتاق کافی داشته باشند.

تعداد واحدها و طبقات در آپارتمان

اگر قصد خریدن آپارتمان دارید اهمیت تعداد طبقات و واحدها را فراموش نکنید. معمولا آپارتمان هایی با تعداد واحد 15 تا 30 متداول هستند اما کمتر و بیشتر از این تعداد هم وجود دارد. تعداد زیاد واحدها سبب شلوغی راهروها می شود. حتی الامکان سعی کنید آپارتمان هایی با تعداد واحد کم را انتخاب کنید. نحوه قرارگیری واحدها در هر طبقه هم حائز اهمیت می باشد. اگر واحدها به جای رو به رو بودن، در کنار هم قرار گیرند بهتر است. قرار داشتن هر واحد در هر طبقه هم ایده آل ترین حالت است. اگر انتخاب شما ساختمانی با بیش از 4 طبقه است وجود آسانسور یک الزام خواهد بود که باید در نظر داشته باشید. در مورد ساختمان هایی که می خواهید از طریق پله رفت و آمد کنید، استاندارد بودن پله ها و وجود پاگرد در جای مناسب، مهم و ضروری است.

4008

نور و روشنایی

نور و روشنایی یکی از مهمترین نکات خرید مسکن است. آفتاب گیر بودن خانه علاوه بر آن که نمای داخلی را زیبا می کند  موجب صرفه جویی در مصرف برق هم می شود. حتما دیده اید خانه های تاریکی را که ساکنانشان حتی در روز مجبور هستند از لامپ های روشنایی استفاده کنند. علاوه بر این در زمستان نور خورشید موجب گرم تر شدن خانه خواهد شد. یک باور سنتی هم ما ایرانی ها داریم که معتقدیم نور آفتاب فضای خانه را ضدعفونی می کند. پس با این حساب حتما یک بار روز به دیدن خانه بروید یک بار هم شب تا بتوانید وضعیت نور آن را بررسی کنید.

حرف صرفه جویی شد، اشاره به دو نکته را ضروری دانستم. اول این که حتما هنگام خرید خانه به مشاعاتی نظیر برق، آب و گاز توجه کنید. و دیگر این که پنجره های دوجداره به طرز قابل توجهی از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند و عایق صوتی خوبی می باشند.

4010

پارکینگ و انباری

حتی اگر هنگام خرید خانه اتومبیل شخصی ندارید، وجود پارکینگ را قلم نگیرید. این مورد در شهرهای بزرگ که معضلی به نام جای پارک وجود دارد و رانندگان کوچه ها را برای پارک خودروی شان اتخاب می کنند خیلی بیش تر از آن چه فکرش را کنید اهمیت دارد. داشتن پارکینگ هم خود استانداردی دارد که باید رعایت شود. پارکینگ هایی مناسب هستند که امکان جابه جایی ماشین در آن ها به آسانی فراهم باشد و فضای مناسب برای هر قطعه در نظر گرفته شده باشد. وجود انباری ها هم برای نگهداری اقلام غیر ضروری که در خانه جایی برای آن ها نداریم ضروری است.

بالکن

شاید هنگام خرید مسکن فکر کنید وجود بالکن ضرورتی ندارد اما اگر مدتی در یک خانه بدون بالکن یا حیاط خلوت زندگی کنید به اهمیت آن پی خواهید برد. پس حتی الامکان سعی کنید خانه ای که انتخاب می کنید یک بالکن ولو با متراژ کم داشته باشد. از آن می توانید برای خشک کردن لباس هایتان استفاده کنید. بالکن اگر کنار آشپرخانه تعبیه شده باشد کارایی بیش تری خواهد داشت.

4013

کابینت ها و کمدها

زنان خانه دار می دانند تعداد مناسب کابینت چقدر در نظم آشپزخانه تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر اندازه و تعداد، جنس کابینت ها هم باید به گونه ای باشد که به آسانی قابل تمیز کردن باشد.

کمدهای تعبیه شده در اتاق ها هم در نظم دهی خانه تاثر زیادی دارند. حتما وجود کمدهایی برای قراردادن رخت خواب و کمد لباس را بررسی کنید.

در پایان، یادتان باشد به شرایط قانونی، سند و مبایعه نامه ها هم در هنگام خرید مسکن توجه داشته باشید. اما هرآن چه تا اینجا ذکر شد درباره ساختمان و ضروریات آن بود. در کنار این ها محله ای هم که انتخاب می کنید، اهمیت فراوانی دارد. این که مناسب با روحیات و سطح فرهنگی شما باشد. در غیر این صورت آرامش شما سلب خواهد شد. حتما پیش از خرید درباره محله و ساکنین آن تحقیق کنید.

البته که بسته به روحیات افراد و سطح بودجه نکات زیاد دیگری نیز قابل بررسی است با این حال در این مجال تنها پارامترهای کلی عنوان شد.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی‌های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله انواع کفپوش‌ها مانند کفپوش بتنی یا کفپوش اپوکسی، انواع درب داخلی و خارجی مانند انواع درب ضدسرقت، انواع سقف کاذب، انواع نمای ساختمان مانند نمای کامپوزیت یا نمای اسپایدر، انواع پله گرد یا پله پیش ساخته، انواع دکوراسیون داخلی مانند پرده کرکره، انواع پنجره و توری پنجره مانند پنجره دو جداره و پنجره UPVC و ... و فعالان در این حوزه ها، ارائه شده است. شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت ساختمون با فعالان ساختمانی در شهر یا استان خود ارتباط برقرار کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای