دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکاتی جالب و کاربردی برای تمیز کردن و گردگیری خانه ها

logo
Sakhtemoon
نکاتی جالب و کاربردی برای تمیز کردن و گردگیری خانه ها

گردگیری و نظافت منازل همیشه در روز های آخر سال از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. می توان با توجه به نکات خاص و کاربردی، این امر را به بهترین وجه ممکن انجام داد.


کم کم بهار نزدیک می شود و این روز ها بازار گردگیری و خانه تکانی حسابی داغ است. اگرچه تمیز کاری کردن خانه ها کاری دشوار و زمان گیر به نظر می رسد اما چون این خانه تکانی برای آمدن عید و سال جدید است باید با روی خوش آن را پذیرفت. برای خانم های امروزی که اغلب در بیرون منزل هم کار می کنند و شاغل هستند معمولا زمان زیادی برای این کار ها وجود ندارد. به همین دلیل مهم است که اصول مربوط به این کار را بدانند تا بتوانند خانه را همیشه و فارغ از مناسبت ها تمیز نگه دارند. البته باید توجه داشت که گردگیری کردن خانه ها فقط مختص بهار و آمدن نوروز نیست. به دلیل آلودگی هوا و اغلب ساختمان سازی ها همیشه گرد و خاک روی وسایل خانه می نشیند که این موضوع برای خانم های خانه خوشایند نیست و همیشه به فکر راه حل هایی برای گردگیری و تمیز نگه داشتن خانه و از بین بردن این طور آلودگی ها هستند. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکاتی درباره گردگیری کردن خانه ها می پردازیم تا با رعایت آن ها خانه ای همیشه تمیز داشته باشیم.

7559

تمیز کاری کردن کف خانه و از بین بردن خاک ها

امروزه از سنگ ها و کفپوش های مختلف برای پوشاندن کف خانه استفاده می شود. آلودگی و گرد و خاک روی چنین متریالی به وضوح مشخص است و برای همین بایستی مرتب تمیز و گردگیری شوند. اما هر متریالی وسیله مخصوص به خود را برای تمیز کاری دارد. قدیم که کل کف خانه را با فرش می پوشاندیم برای تمیز کردن و آشغال های ریزی که روی زمین افتاده بود از جارو استفاده می کردیم. اما برای سنگ ها وسرامیک ها و پارکت های کف بهترین راه استفاده از تی می باشد. یک تی مرطوب و نمناک می تواند به سرعت بخش اعظمی از کف خانه را از آلودگی پاک کند. این کار خسته کننده هم نبوده و هر کسی می تواند به آسانی انجامش دهد.

تمیز نگه داشتن یخچال و فریزر خانه ها

زمانی که خرید می کنیم معمولا به سرعت خرید ها را در یخچال و فریزر جاساز می کنیم. این موجب می شود که گاه شلختگی و بی نظمی اتفاق بیفتد. بهتر است برای چیدن خوراکی های خریداری شده در یخچال حتما ابتدا یخچال را تمیز کرده و سپس به حوصله و با رعایت نظم مواد غذایی را در آن به بهترین حالت چید. تمیز نکردن به موقع یخچال سبب ایجاد بوی بد می شود که بسیار ناخوشایند خواهد بود.

قرار دادن کفش ها در جاکفشی

امروزه در بسیاری از آپارتمان ها قرار دادن کفش ها پشت درب آپارتمان ممنوع است لذا باید آن ها را به داخل خانه آورد. اما آوردن کفش ها به داخل خانه با خاک های زیادی همراه خواهد بود از این رو تمیز نگه داشتن و گردگیری مداوم جا کفشی امری ضروری و مهم تلقی می شود. از قرار دادن کفش ها روی کف پوش های خانه بدون هیچ محافظی اکیدا خودداری کنید. بهتر است پس از درآوردن کفش ها آن ها را دست گرفته، به داخل بیاورید و در جاکفشی قرار دهید.

7561

تمیزکاری سقف و دیوار های خانه

در نطافت و گردگیری هفتگی اغلب سقف و دیوار های خانه ها نادیده گرفته می شوند. در حالی که گرد و غباری روی آن ها وجود دارد که می تواند نمای خانه را به هم بریزد. امروزه از رنگ ها و یا دیوارپوش هایی برای پوشاندن دیوار ها استفاده می شود که به آسانی قابل تمیز کردن هستند. پس حتما در نظافت هفتگی تمیز کردن این قسمت های خانه را هم در برنامه تان قرار دهید.

مرتب کردن تخت خواب

خیلی از ما صبح ها به دلیل عجله ای که داریم تخت خواب را به همان حالت آشفته و نامرتب رها می کنیم. این تصویر نا زیبا و نا هماهنگ نظم اتاق را حسابی بر هم خواهد زد. باور کنید مرتب کردن تخت حتی می تواند در کمتر از دو دقیقه انجام شود. فقط باید به این موضوع اهمیت دهیم.

شستن رخت ها و ظرف های کثیف در زمان مشخص با استفاده از ماشین لباسشویی و ظرفشویی

حالا که با استفاده از ماشین لباسشویی می توان به آسانی رخت های کثیف را در زمان کوتاهی و با کم ترین دردسر شست، چرا بگذاریم لباس ها روی هم تلنبار شوند؟ بهتر است هر دو سه روز یک بار این کار را برای حفظ نظم و نظافت خانه انجام دهید.

یا مثلا وقتی که می توان با کمک ماشین ظرفشویی همه ی ظرف ها را پس از یک روز شلوغ شست بهتر است از جمع کردن ظرف ها در سینک خودداری کنید و استفاده از ماشین ظرفشویی را به زمان حضور مهمان در خانه محدود نکنید.

7563

نظافت آشپزخانه

شلختی و آشفتگی آشپزخانه تاثیر زیادی بر خانه دارد. آشپزخانه های امروزی همه اپن هستند و در دید قرار دارند. خصوصا کانتر آشپزخانه قسمتی است که اگر تمیز و مرتب نباشد نمای بسیار بدی به خانه خواهد داد. بهتر است که هر شب پیش از آن که چراغ آشپزخانه تان را خاموش کنید ظرف های روی آبچکان را در کابینت ها قرار دهید و روی کانتر را هم تمیز و مرتب کنید. کشیدن یک دستمال نم دار روی سطح کابینت و کانتر باعث می شود آشپزخانه همیشه تمیز و مرتب باشد و در نتیجه حس خیلی خوبی به شما بدهد.

برای نظافت و گردگیری منزل خود اگر قصد پیروی از اصول و قوانین را دارید می توانید به وبسایت ساختمون سری بزنید و از مقاله هایی که در این زمینه و با محوریت موضوع پاکیزگی منازل تهیه شده است استفاده کنید. با پیروی از اصول ارائه شده در این مقالات که کاملا ساده ولی با اهمیت هستند، علاوه بر صرفه جویی در وقت به نتیجه بهتری نیز خواهید رسید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، شومینه های مدرن و فانتزی، پله گرد ها، ساندویچ پانل ها، پنجره های دو جداره و سه جداره و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای