دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نورپردازی های خاص و زیبا در خانه با استفاده از آباژور ایستاده

logo
Sakhtemoon
نورپردازی های خاص و زیبا در خانه با استفاده از آباژور ایستاده

برای داشتن نورپردازی خاص و منحصر به فرد کافی است از آباژور های ایستاده غافل نشوید. این آباژور های لوکس می توانند گزینه ای جذاب برای نورپردازی خانه ها باشند.


نورپردازی درست و اصولی یکی از عواملی است که تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه دارد. به همین سبب به کار بردن عناصر مناسب برای ایجاد این نورپردازی هم، در جای خود اهمیت فراوانی دارد. نورپردازی خانه ها با کمک وسایل گوناگون تامین می شود. از لامپ ها و لوستر های خانه بگیرید تا آباژور ها و وسایل تزیینی دیگر همگی وسایلی پر کاربرد برای تامین نور کافی به شمار می آیند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از مدل های آباژور پر کاربرد در دکوراسیون های امروزی پرداخته ایم. آباژور های ایستاده این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و چه در دکوراسیون های دارای سبک سنتی و چه سبک مدرن استفاده می شوند.

6631

مزیت استفاده از آباژور ایستاده در نورپردازی

این آباژور ها نسبت به آباژور های معمولی به دلیل تابش نور از فاصله ای بالاتر، شعاع بیشتری را روشن می کنند. استفاده از این آباژور ها می تواند تا اندازه زیادی در مصرف برق تاثیر بگذارد و باعث کاهش مصرف شود. در سالن ها و اتاق های نشیمن بزرگ اگر برای روشنایی بخواهیم از لامپ های سقف و دیوار استفاده کنیم، همه آن اتاق یا سالن روشن می شود در حالی که گاهی واقعا به این میزان نورپردازی نیازی نیست. صرف نظر از زمان هایی که مهمان داریم و باید روشنایی خانه تامین باشد. پس برای وقت هایی که می خواهیم یک گوشه بنشینیم و تلویزیون تماشا کنیم یا کتاب بخوانیم روشنایی که توسط این آباژور ها ایجاد می شود به اندازه کافی هست و لزومی به اتلاف انرژی در آن سطح وسیع نیست.

خب اولین مزیت این بود که استفاده از آباژور های ایستاده در کنار مبلمان به کاهش مصرف برق کمک می کنند. اما برویم سراغ جنبه زیبایی شناختی که آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. نورپردازی که به وسیله آباژور ها ایجاد می شود جلوه مبلمان و وسایلی که در معرض نور آباژور هستند را چندین برابر می کند. شاید این موضوع را دست کم بگیرید اما واقعیت این است که قرار دادن یک آباژور ایستاده در قسمت نشیمن و پذیرایی خانه تاثیری کاملا چشم گیر دارد که اصلا قابل اغماض نیست. می توانید امتحانش کنید!

6630

انواع آباژور ایستاده کنار مبلی

هر چه که استفاده از آباژور های ایستاده بیشتر می شود به همان نسبت بر طرح ها و مدل های این وسیله تزیینی هم اضافه می شود. علاوه بر این که آباژور های ایستاده قیمت های متفاوت دارند تا هر کسی بتواند متناسب با بودجه خود از بین آن ها انتخاب کند، طرح های متنوع هم باعث شده که بر تعداد خریداران آباژور های ایستاده روز به روز اضافه شود. در ادامه به معرفی چند مدل از این وسیله تزیینی زیبا و پرکاربرد می پردازیم.

آباژور چند تکه

گاهی اوقات به دلیل بزرگ بودن فضای اتاق نشیمن تنها قرار دادن یک آباژور برای نورپردازی آن فضا کفایت نمی کند. آباژور های چند تکه که در یک مدل واحد ولی اندازه های مختلف ساخته می شوند علاوه بر این که نور بیشتری را فراهم می کنند، زیبایی بیشتری هم به فضای اطراف می بخشند.

آباژور با رنگ طلایی و مسی

مس این روز ها در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد. تابلو ها و اشیای مسی به دلیل زیبایی خیره کننده ای که دارند توجه طراحان را به خود جلب کرده اند. علاوه بر این، ظروف آشپزخانه مسی هم کاربردی بیشتر از سال های گذشته البته در اکثر موارد به عنوان وسایل تزیینی دارند. آباژور هایی که دارای رنگ های طلایی و مسی هستند کاربرد فراوانی برای انواع مختلف دکوراسیون دارند. اما در خانه هایی که دارای تم سنتی و قدیمی می باشند استفاده از آن ها برای نورپردازی می تواند ایده ای خارق العاده و درست باشد. خوبی این جنس آباژور ها این است که تنوع زیادی از لحاظ مدل دارند.

6628

آباژور سفید و مشکی

برای نورپردازی دکوراسیون های مدرن استفاده از آباژور هایی با ترکیب رنگ سفید و مشکی و یا حتی سفید یا مشکی تک رنگ انتخاب خوب و به جایی است. فقط هنگام انتخاب رنگ آباژور حتما به رنگ مبلمان دقت داشته باشید که هماهنگی لازم برقرار باشد. مسلما برای خانه ای که با مبل هایی به رنگ گرم و شاد نظیر قرمز و نارنجی آراسته شده است یک آباژور مشکی به کار نمی آید.

آباژور چوبی و طرح چوب

آباژور های چوبی از قدیم هم مورد استفاده بوده اند و هنوز هم مثل دیگر وسایل چوبی جز یکی از مدل های پر طرفدار به حساب می آیند. امروزه آباژور هایی هم که طرح چوب هستند اما با متریالی غیر چوب ساخته می شوند، توانسته اند جای خوبی در دکوراسیون داخلی خانه ها باز کنند. خوبی متریال چوب و یا طرح چوب این است که به آسانی با وسایل دیگر هماهنگ می شود و زیبایی خاصی دارد که معمولا هر سلیقه ای آن را می پسندد.

آباژور سه پایه

حتما شما هم آباژور های سه پایه را دیده اید. این آباژور ها با ظاهر مدرن و منحصر به فردی که دارند می توانند زیبایی نورپردازی منزل شما را چندین برابر کنند. قرار دادن دو یا سه تا از این مدل آباژور هم در فضای اتاق نشیمن ایده خوبی خواهد بود که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

6629

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت از محصولات آن مثب انواع کفپوش ها، سقف های کاذب مختلف، پنجره های دو جداره (پنجره upvc)، پرده های گوناگون (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و....) و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6632
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای