دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با کمد مخفی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با کمد مخفی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

کمد مخفی راه حلی بسیار جذاب و زیبا برای استفاده از فضا های پرت است. کمد های مخفی در عین کاربردی بودن برای خانه های نقلی انتخابی بی نظیر هستند.


دکوراسیون داخلی امروزه بیش از پیش ایده های خلاقانه و کاربردی را به همراه دارد. این ایده ها و راه حل ها با توجه به شرایط و محدودیت های زندگی امروزی و معماری هایی است که به مرور زمان دستخوش تغییرات زیادی شده اند. دراین مقاله وبسایت ساختمون قصد داریم شما را با کمد مخفی که یکی از این ایده‌ های کاربردی است، آشنا کنیم. خانه های مسکونی نسبت به گذشته کوچک تر و محدود تر شده اند و گاها باید در فضایی از پیش ساخته طراحی شوند. این محدودیت طراحی، علاوه بر محدود کردن فضا های قابل استفاده، موجب پدید آمدن فضا هایی بلااستفاده برای چیدمان و یا تردد شده‌اند.

4395

کمد مخفی المانی جذاب در دکوراسیون داخلی

راه حل بسیار کاربردی و جذاب دکوراسیون های مدرن در این زمینه، طراحی و به کار گیری کمد های مخفی و توکار در فضا های بلااستفاده و بدون کاربرد است. فضای آپارتمان های امروزی نیاز به طراحی حرفه ای با حداکثر حالت بهینه برای فعالیت های روزمره، چیدمان وسایل، تردد و در نهایت نما و ظاهری چشم نواز دارد. با توجه به نیاز ها و محدودیت های فضا، این محصول بهترین گزینه برای هر فضای آپارتمانی کوچک، با معماری پیچیده و یا شرایط خاص است.

امکان تطبیق فرم و جایگاه کمد مخفی بر اساس معماری فضای موجود، مهم ترین ویژگی و امتیازی است که برای فضا به همراه دارد. در اصل می توان نقش کمد مخفی در دکوراسیون داخلی را استفاده بهینه و حداکثری از فضا با کمترین تخصیص فضای مفید و قابل استفاده دانست.

علت استفاده از کلمه مخفی برای این کمد دیواری ها به این دلیل است که سعی می شود در طراحی آن کمترین میزان توجه بصری را ایجاد کند و به نحوی حداکثر میزان تطبیق و یکدستی را با محیط اطراف داشته باشد. به این ترتیب در کنار فضای ذخیره سازی این محصول، تغییری بسیار کم و نامحسوس نیز در نمای فضای مورد نظر ایجاد کرده اید. این ویژگی برای کسانی که تمایل به حفظ دکوراسیون و چیدمان فضای مورد نظر شان را دارند مناسب خواهد بود.

4397

کاربرد کمد مخفی

این محصول محل بسیار مناسبی برای نگهداری وسایل مختلف هستند. کمد مخفی می تواند بر اساس جایی که در آن تعبیه شده است، وسایل مختلفی را در خود جای دهد و از این رو محل مناسبی برای نگه داری موارد مختلف و راهکاری برای سازماندهی و نظم دهی به فضای مورد نظر و جلوگیری از شلوغی و به هم ریختگی باشد.

کاربرد کمد مخفی صرفا به ذخیره سازی وسایل و نگه داری آن ها محدود نمی شود، برای مثال اگر فضای مورد نظر حجم مناسبی دارد، می توانید داخل آن را به فضایی برای میز کار خانگی تبدیل کنید و پس از آنکه فعالیت تان تمام شد، درب آن را بسته و بدون نگرانی از به هم ریخته شدن وسایل و حضور افراد دیگر در آن فضا، میز کار مخفی شده خود را رها کنید.

اگر به داشتن کمد مخفی علاقه مند شده باشید، حتما تمایل دارید بدانید که در کجای خانه و آپارتمان می توان آن را اجرا و پیاده سازی کرد.

4399

محل و طراحی مناسب برای اجرای کمد مخفی در دکوراسیون داخلی

این محصول بیشتر در فضا هایی بلا استفاده اما با پتانسیل سازماندهی تعبیه می شود. این فضا می تواند دیوار زیر پله، کل سطح یک دیوار از اتاق، زوایای مختلف فضا و اتاق، فرورفتگی و شکاف های دیوار ها، داخل دیوار هایی که امکان تغییر ساختار شان وجود دارد، ستون های غیر باربر، زیر پنجره ها، فضای اطراف دیواری که درب ورودی در آن تعبیه شده است، زیر تخت خواب، بالای تخت و بسیاری از فضا ها و زوایایی باشد که شاید در نگاه اول کاربردی به نظر نیایند. نکته مهم در انتخاب محل مناسب و طراحی کمد مخفی برای آن، توجه به این نکته است که فضا بتواند فضای ذخیره سازی مناسبی فراهم کند و در کنار آن، نتیجه نهایی و نمای آن، مانند یک بخش از فضا به نظر بیاید نه اینکه به چشم بیننده حجم مازادی باشد که فضای داخل اتاق یا خانه را اشغال کرده باشد.

حتی پشت قفسه بندی نیز می تواند محل مناسبی برای یک کمد مخفی باشد، به شرط آنکه قفسه مورد نظر دارای قاب و چارچوب باشد و فضای پشت آن قابل استفاده باشد.

کمد مخفی می تواند به فرم های مختلفی از یک فضای ساده و طبقه بندی شده تا فضایی کشویی باشد. اندازه این نوع کمد ها هم محدودیت خاصی ندارد، این فضا می تواند به وسعت سطح یک دیوار و یا به اندازه نگهداری وسایل کوچک شما محدود باشد.

4401

کمد مخفی انتخابی مناسب برای هر فضا

البته ساخت کمد مخفی محدود به اتاق های یک آپارتمان نیست، فضا های زیادی در آشپزخانه و سرویس های بهداشتی وجود دارد که می توان با یک طراحی حرفه ای، آن را به محل مناسبی برای اجرای کمد مخفی تبدیل کرد.
برای مثال در آشپزخانه ها، فضای زیر کابینت ها محل مناسبی برای ساخت کمد های مخفی کشویی است. همچنین ستون ها و دیوار هایی که امکان تغییر ساختار آن ها وجود دارد را می توانید به عنوان نقاط طلایی برای طراحی و اجرای کمد های مخفی در نظر بگیرید.
در مورد سرویس های بهداشتی، فضای داخلی دیوار پشت آینه، و شلف بندی آن، یکی از بهترین کاربرد هایی است که می توانید از این فضا داشته باشید. اگر لوله های آب متصل به سینک روشویی سرویس بهداشتی تان معلوم است، می توانید با ایجاد کابینتی متناسب، هم کمدی کاربردی داشته باشید و هم نمای ناخوشایند لوله های آب و فاضلاب را بپوشانید.
گزینه بسیار جذاب در حمام، استفاده از فضای بلااستفاده زیر وان است. می توانید با ایجاد قالب و چارچوبی در اطراف وان، فرم بیرونی آن را تغییر دهید و برای آن درب هایی تعبیه کنید. از فضای داخل این چارچوب می توانید برای نگه داری وسایل مرتبط مانند وسایل شوینده و ... استفاده کنید.

4403

نکات مهم در مورد کمد های مخفی

مهم ترین نکته در مورد کمد مخفی این است که مخفی بماند! برای همین امر بهتر است سطح بیرونی آن و درب آن تا حد ممکن شبیه فضای اطراف آن باشد. برای مثال سطح بیرونی کمد های مخفی که بخشی از سطح دیوار اند، بهتر است کاملا و یا تا حد زیادی مشابه پوششی باشد که در بقیه دیوار وجود دارد. این مورد می تواند رنگ و یا حتی دیوار پوش به کار رفته در آن دیوار باشد.
در مورد ستون ها نیز تشابه نقش و فرم ظاهری و بیرونی کمد مخفی باید مشابه دیگر وجه های ستون باشد
اگر کمد مخفی شما کل سطح یک دیوار است، گزینه های بیشتری پیش رو دارید. می توانید با آن مانند یک دیوار عادی برخورد کنید و رنگ مورد علاقه تان را برای سطح بیرونی آن به کار ببرید و یا اینکه از روکش هایی با بافت و فرم متناسب با سایر فضای اتاق استفاده کنید. نصب آینه بر روی درب کمد مخفی نیز انتخاب جالبی خواهد بود.

4405

در مورد سرویس های بهداشتی و یا آشپزخانه، اگر فضای طراحی شده برای کمد مخفی محدود است، می توانید پوشش بیرونی را دقیقا مشابه باقی فضا در نظر بگیرید، این پوشش می تواند سرامیک، چوب مشابه دیگر بخش های کابینت و هر گزینه ای باشد که در اطراف فضای کمد مخفی به کار رفته است.

مورد قابل توجه دیگر، نحوه باز و بسته شدن کمد و دستگیره های آن است. درب کمد های مخفی می تواند به صورت ریلی، تاشو و یا مانند درب های عادی، به صورت لولایی باشد. در طراحی های دیگر این کمد ها می توانند به صورت کشویی طراحی شوند و مانند یک کشو باز و بسته شوند.

باید توجه داشت دستگیره های این نوع  کمد بهتر است توکار و یا با کمترین میزان ایجاد جلب توجه باشد. می توانید درب را به گونه ای سفارش دهید که به صورت فشاری باز و بسته شود.

گزینه های بسیار متعددی در زمینه نحوه و محل اجرای کمد مخفی، نوع باز و بسته شدن، نوع تقسیم بندی داخلی و ... وجود دارد که این موارد مشورت و به کار گیری افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه را الزامی می کند. شایان ذکر است که شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از امکانات آن در قسمت مشاوره با افراد حرفه ای استفاده نمایید. همچنین می توانید از دیگر محصولات موجود در وبسایت ساختمون از قبیل کرکره برقی، پرده زبرا، پارتیشن، شومینه و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای