دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با مبلمان آینه ایی و نقش آن ها در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با مبلمان آینه ایی و نقش آن ها در دکوراسیون داخلی

اگر به آینه کاری در فضای خانه ها علاقه دارید بی شک مبلمان آینه ای با ظاهری خیره کننده و فراموش نشدنی انتخاب عالی برای دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد بود


یکی از تولیدات خلاقانه و تازه ارائه شده در صنعت دکوراسیون داخلی برای به کارگیری متفاوت المان آینه، مبلمان و سرویس آینه ای است. آینه همیشه یکی از المان های موثر در افزایش نور محیطی و بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی بوده است. استفاده از این المان و آینه کاری امری نا آشنا برای ایرانیان نیست و آینه کاری های جذاب و خیره کننده، جزئی از دکوراسیون داخلی و تزیینات خانه های سنتی بوده است. از سوی دیگر، مبلمان ها نیز مثل المان های از قبیل شومینه ها، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی)، پرده (پرده کرکره) و سایر موارد، در دکوراسیون داخلی نقش کلیدی و مهمی دارند و فضای قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند. ترکیب این دو مورد در نهایت به طراحی و تولید مبلمان های آینه ای منجر شده است که طیف متنوع و گسترده ای از طراحی ها و وسایل دکوری و کاربردی را در بر می گیرد. می توان مبلمان آینه ای را به نوعی نسل جدیدی از آینه کاری سنتی در بستر خانه های امروزی دانست که با تغییر ساختار و کاربرد، هنوز جلوه و ویژگی های بصری مثبت خود را حفظ کرده است. در این مقاله وبسایت ساختمون به نقش و تاثیرات استفاده از مبلمان آینه ای در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

5424

دکوراسیون داخلی لوکس با استفاده از مبلمان آینه ای

المان هایی که در دسته مبلمان و ست آینه ای قرار می گیرند، شامل میز های آینه ای، میز های عسلی، میز غذاخوری، دراور های آینه ای، میز آرایش، کمد و در نهایت مبل ها و یا سرویس خواب است که در طراحی بخش کوچک و یا تمام ساختار آن ها، از قطعات یکدست و یا برش داده شده آینه استفاده می شود. این وسایل کاربردی، با ظاهر متفاوت خود، علاوه بر جلوه دهی زیبا به بزرگتر نشان دادن فضای دکوراسیون داخلی کمک زیادی می کنند. هر چه قدر سطح المان آینه ای بزرگتر باشد، این ویژگی تاثیر بیشتری خواهد داشت. استفاده از موارد بزرگ این محصول مانند کمد های سراسری آینه ای، نیاز شما برای به کارگیری آینه به عنوان عنصر مجزا را از بین می برد و با هزینه کردن برای یک وسیله، شما دو کاربرد مختلف از آن را خواهید داشت. انعکاس بازی رنگ و نور در سطح مبلمان و وسایل آینه ای، نمایی منحصر به فرد و پویا ایجاد می کند که هیچ وقت کسل کننده و عادی نخواهد بود. سطح صاف، براق و یکدست این وسایل نمایی لوکس و استثنایی ایجاد می کند و متعاقبا دکوراسیون داخلی خاصی به وجود می آورد که تا مدت ها در ذهن بیننده ماندگار است. علاوه بر این، با انعکاس های مختلف نور در قطعات آن، فضایی روشن تر با همان میزان مصرف نور خواهید داشت.

5425

مبلمان آینه ای مناسب برای انواع سبک های دکوراسیون داخلی

در طراحی مبلمان و ست آینه ای، مهمترین عاملی که بر روی این موضوع تاثیر دارد نحوه برش قطعات و قرار گیری آن ها است. از آنجایی که مبلمان مذکور طرح واضحی بر روی سطح خود ندارند، این برش ها است که به آن ظاهر مدرن و امروزی و یا کلاسیک می دهد. برش های تیز و لبه دار و یا برش های کم و سطح یکدست، طرحی مینیمال و مدرن به این وسایل می دهد و در عوض برش هایی با زاویه کمتر و قطعات ریز تر، تمی کلاسیک و سنتی را به مبلمان می دهد. در کنار این گزینه ها، استفاده از تکنیک کهنه کاری بر روی سطح این آینه ها سبب می شود تم قدیمی به خود بگیرند و مانند یک قطعه آنتیک و خاص در دکوراسیون داخلی شما باشند.

به علت انعکاس نور در قطعات آینه ای این المان ها و بی رنگ بودن سطح آینه، سطح این وسایل رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی را نشان می دهد و می توان گفت که به رنگ هر فضایی که در آن قرار دارد، در می آید. این ویژگی منحصر به فرد در مورد مبلمان های آینه ای باعث می شود بتوان صرف نظر از فرم طراحی و تم سنتی و یا مدرن آن ها، از این محصولات در دکوراسیون های مختلف با هر رنگ دلخواهی استفاده کرد. علاوه بر این، قاب های این وسایل اکثرا با رنگ های زیبای بژ، طلایی و نقره ای و یا از جنس چوب ارائه می شود که گزینه های جذاب و منحصر به فردی برای یک دکوراسیون داخلی شیک هستند. در نهایت می توان گفت استفاده از مبلمان آینه ای، انتخابی منحصر به فرد با نتایج و مزایایی است که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

5426

نکات کاربردی در به کارگیری مبلمان آینه ای

مسلما به علت سطح شیشه ای و آینه مانند این المان ها، امکان لکه دار شدن و به چشم آمدن این لکه ها وجود دارد. هیچ دکوراسیون داخلی، حرفه ای و خاصی با وجود قرار داشتن لکه ها بر روی سطوح مبلمان و سایر المان هایش، جلوه ای ندارد و زیبا نخواهد بود. توجه به این امر و تمیز نگه داشتن سطوح آینه ای، به داشتن نمایی زیبا از فضای موجود کمک می کند. سعی کنید در مورد راهکار های طبیعی و غیر شیمیایی تمیز سازی سطوح این المان ها، با فروشنده ها و ارائه دهندگان محصولات ذکر شده، مشورت داشته باشید.

به علت امکان شکسته شدن این المان ها و ساختار شکننده و حساس آینه، در صورت وجود افراد خردسال در خانه، بهتر است با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و یا موقعیت قرار دهی این وسایل، تصمیم بگیرید.

مانند هر سطحی، سطح شیشه ای و آینه ای مبلمان های شیشه ای در معرض خراش و خش خوردگی هستند. از این رو بهتر است در به کارگیری و یا موقعیت قرار دهی این المان ها، توجه ویژه ای به خرج دهید تا سطح این وسایل آسیب نبیند.

با یک چیدمان هوشمندانه و مجاورت منبع نور با این وسایل آینه ای، می توانید به صورت موثری نور محیطی فضای مورد نظر را افزایش دهید. این ویژگی برای فضا های بسته و فاقد پنجره، مانند معجزه خواهد بود.

از آینه های قدی برای افزایش ارتفاع اتاق استفاده کنید. مواردی مانند کمد های دیواری قدی می توانند به خوبی با ایجاد خطای بصری، ارتفاع اتاق تان را بزرگتر از آن چه که هست نشان دهند.

5427
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای