دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کفپوش لمینت | مقایسه کفپوش لمینت با سایر انواع رایج کفپوش
article image

کفپوش لمینت | مقایسه کفپوش لمینت با سایر انواع رایج کفپوش

logo
Sakhtemoon
3066

کفپوش ها دارای تنوع بسیاری از لحاظ جنس و طرح هستند. طبیعتا انتخاب نوع کفپوش مناسب برای پوشش خانه یا محل کار شما چالش بزرگی خواهد بود. اخیرا کفپوش لمینت در میان سایر کفپوش‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. از اینرو قصد داریم با مقایسه کفپوش لمینت با سایر کفپوش‌های رایج، دید جامعی نسبت به انواع رایج کفپوش به شما ارائه کنیم. مثل همیشه وب سایت ساختمون در کنار شماست تا جدیدترین و جامع‌ترین مطالب در ارتباط با موضوع کفپوش را در اختیارتان بگذارد، پس برای انتخابی بهینه و بادوام با ما همراه باشید.

تفاوت کفپوش لمینت در مقایسه با پارکت چیست؟

سه فاکتوری که کفپوش لمینت را در مقایسه با سایر کفپوش‌های مشابه آن برجسته کرده است عبارتند از،

1- قیمت مناسب،

2- نصب سریع و آسان و

3- نیاز به نگهداری اندک.

پیشتر در مقاله‌ای تحت عنوان"تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت چیست؟" به بررسی تفاوت‌های پارکت و لمینت پرداخته شد. در اینجا به صورت مختصر و تیتروار به این موارد اشاره می‌کنیم.

  • مزایا و معایب لمینت در مقایسه با پارکت

- کفپوش لمینت بر خلاف پارکت از چوب درختان ساخته نشده و در ساخت آن از الیاف چوب متراکم یا HDF استفاده می‌شود، لذا یک متریال دوست‌دار طبیعت است.

- لمینت به دلیل عدم نیاز به چسب در هنگام نصب، به پوشش موجود کف آسیب نمی‌رساند و به همین دلیل می‌توان چندین بار آن را جمع و در جای دیگری نصب کرد.

- برای اتاق کودک یا اتاق نشیمن که رفت و آمد در آن زیاد است و احتمال کثیفی کف بیشتر از سایر جاها وجود دارد، لمینت به دلیل سهولت نظافت و مقاوم بودن در برابر خراش سطحی گزینه مناسبتری است.

- اگر در مناطق آفتابگیر زندگی می‌کنید، لمینت در مقایسه با پارکت گزینه هوشمندانه‌تری است. زیرا پارکت در مقابل اشعه خورشید رنگ پریده می‌شود.

- پارکت از چوب طبیعی ساخته شده بنابراین لمینت نمی‌تواند با زیبایی آن رقابت کند.

- سطح غیر صاف پارکت در مقایسه با کفپوش لمینت باعث شده در هنگام خیس شدن سطح یا دویدن بر روی آن لیز نخورید در حالی که لمینت دارای چنین خاصیتی نیست.

- کفپوش لمینت به علت بافت تشکیل دهنده آن مانند پارکت قابلیت ساب و سمباده ندارد و در صورت ایجاد خراش قابل ترمیم نیست. هرچند لمینت تا حد زیادی در برابر خراش و فشار مقاوم است.

- راه رفتن روی کفپوش لمینت سرو صدا ایجاد می‌کند، با این حال این عیب نیز با نصب یک لایه فوم قابل برطرف کردن است.

- دوام لمینت در مقایسه با پارکت بسیار کمتر است، پس اگر به دنبال کفپوشی با طول عمر طولانی هستید پارکت گزینه بهتری در مقایسه با لمینت است.

3069

تفاوت کفپوش لمینت در مقایسه با سنگ و سرامیک چیست؟

بزرگترین تفاوت کفپوش‌های لمینت با کفپوش‌های سنگ و سرامیک در نحوه نصب آن‌هاست. برای نصب کفپوش‌های تایل از جمله سنگ و سرامیک باید هزینه و زمان بیشتری صرف کنید. در ادامه به مقایسه مزایا و معایب این دو نوع کفپوش می‌پردازیم.

  • مزایا و معایب کفپوش لمینت در مقایسه با سنگ و سرامیک

- کفپوش‌های لمینت همیشه گرم‌تر از کفپوش‌های سنگ و سرامیک‌ هستند.

- کفپوش‌های لمینت قیمت تمام شده بسیار کمتری در مقایسه با کفپوش‌های تایل دارند.

- نصب و نگهداری به مراتب راحت‌تری نسبت به کفپوش‌های تایل دارند.

- دوام کفپوش‌های تایل (سنگ و سرامیک) به ویژه در نقاط مرطوبی مانند آشپزخانه، حمام یا دستشویی به مراتب بیشتر از کفپوش لمینت است. شاید به همین دلیل است که از این نوع کفپوش در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و از لمینت در سایر جاهای خانه استفاده می‌شود.

- کفپوش‌های تایل مانند کفپوش پارکت قابلیت ترمیم‌پذیری دارند این در حالی است که کفپوش لمینت فاقد چنین خاصیتی است.

3072

تفاوت کفپوش لمینت در مقایسه با موکت چیست؟

وقتی نوبت به تصمیم‌گیری انتخاب کفپوش بین موکت و لمینت می‌رسد، پای دو فاکتور اساسی در میان است، راحتی و نظافت. اگر شما در منزل حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، باید برای تصمیم‌گیری در انتخاب میان این دو نوع کفپوش، مساله نظافت را لحاظ کنید.

  • مزایا و معایب لمینت در مقایسه با موکت

- کفپوش لمینت و موکت از نظر قیمت برابری می‌کنند. حتی در مواردی که شما قصد خرید موکت با جنس اعلا را داشته باشید، شاید هزینه آن با احتساب هزینه نصب، بیشتر از هزینه لمینت شود.

- نظافت لمینت به مراتب آسانتر از نظافت موکت است. به خصوص اگر در خانه حیوان خانگی نگهداری می‌کنید توصیه ما استفاده از کفپوش لمینت است.

- به طور غیر قابل انکاری موکت کفپوش گرم و نرم‌تری نسبت لمینت است.

- موکت تنها کفپوشی است که در مقایسه با سایر انواع کفپوش بحث شده در این مقاله کمترین احتمال سر خوردن بر سطح آن وجود دارد.

- موکت دارای تنوع رنگ و طرح بسیار بیشتری در مقایسه با لمینت است.

3074

با توجه به بیان تمامی مزایا و معایب کفپوش لمینت در مقایسه با انوع رایج کفپوش از جمله، پارکت، کفپوشهای تایل (مانند سنگ و سرامیک) و کفپوش موکت اکنون دید جامعی نسبت به انواع کفپوش دارید. تنها نکته باقی‌مانده در مورد انتخاب میان کفپوش لمینت و سایر کفپوش‌های رایج، بحث گرمایش از کف است. شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که آیا می‌توان کفپوش لمینت را بر روی سیستم‌های گرمایش از کف استفاده کرد؟ ما به این سوال در مقاله " آیا می توان از کفپوش لمینت روی سیستم های گرمایشی کف استفاده نمود؟" پاسخ داده‌ایم. لذا پس از مطالعه موارد فوق، توصیه می‌کنیم به این مقاله نیز مراجعه کنید.

امیدواریم مطالب ذکر شده، برایتان مفید بوده باشد. اگر سوال یا نقطه نظری دارید، یا اگر در مورد موضوع خاصی به دنبال اطلاعات هستید، حتما در قسمت پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی نیازهای شما باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش‌های پارکت و لمینت می‌توانید سایر مقاله‌های ساختمون را نیز مطالعه کنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌های داخلی ساختمان)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع دیوارپوش‌ها (مانند دیوارپوش چوبی، کامپوزیت، سلولوزی و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
Mehdi ۳-۲-۹۷ ساعت ۱۰:۴۱

سلام و وقت بخیر
تشکر فراوان از توضیحات کامل و خوب شما در زمینه های مختلف که البته بنده تا این لحظه صرفا چند مورد را مطالعه کرده ام و بسیااار شفاف و عالی تشریح و دسته بندی شده شده اند.
سوال:
1. آنچه که به صورت عام به عنوان پارکت مصطلح است، همان لمینت پارکت است؟ یعنی آیا پارکت حتما با چسب چسبانده میشود و هیچ لمینتی با چسب چسبانده نمیشود؟
2. عمر کمتر لمینت نسبت به پارکت، لطفا حدودا میفرمایید چند سال عمر دارند هر کدام؟
با تشکر فراوان و مجدد

avatar
ذوالفقارنیا ۴-۱۱-۹۶ ساعت ۲۰:۷

با عرض سلام و خسته نباشید ؛ در طول قطعات لمینیت و در محل اتصال آنها درزهایی به طول ۲-۴ میلیمتر پیدا شده ، چه راهکاری را برای رفع این مشکل پیشنهاد میکنید؟

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای