دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

مزایا و معایب استفاده از کفپوش های بامبو و انواع آن ها

logo
Sakhtemoon
مزایا و معایب استفاده از کفپوش های بامبو و انواع آن ها

کفپوش بامبو، کفپوش مدرنی است که از گیاه بامبو ساخته می شود و دارای زیبایی منحصر به فرد و دوام بالایی است. کفپوش بامبو جایگزینی مناسب برای کفپوش چوبی است.


سلایق مختلف، تنوع زیاد را هم می طلبد و همین سبب شده برای پوشاندن کف خانه ها دیگر آن موزاییک های قدیمی و یا حتی سرامیک های ساده جوابگو نباشد و طراحان و معماران هر روز به فکر ایده های تازه و خلاقانه برای پوشاندن کف اتاق ها باشند. یکی از کفپوش های جدیدی که مورد استفاده قرار می گیرد کفپوش بامبو است. گیاه بامبو استحکام بالایی دارد و در عین حال می توان آن را به شکل های مختلف درآورد. از سوی دیگر رشد این گیاه هم بسیار خوبی است و به آسانی قابل پرورش است. این ویژگی و دوام بالای این گیاه باعث شده ورق هایی از آن برای پوشاندن کف خانه تولید شود و کف پوش های بامبو به یکی از انواع پرطرفدار تبدیل شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی انواع مختلف این محصول و مزایا و معایبش می پردازیم.

5498

مزایای استفاده از کفپوش های بامبو

کف پوش های بامبو رنگ های متنوعی دارند. در خانواده قهوه ای از تیره تا روشن می توانید در بین آن ها رنگ مورد نظر تان را انتخاب کنید. بنابراین به راحتی می توانید آن را با دکوراسیون داخلی و رنگ وسایل خانه هماهنگ کنید. البته اگر این کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) در معرض مستقیم تابش نور آفتاب مداوم قرار گیرند رنگ شان رفته رفته روشن می شود. این روشن شدن به صورت هماهنگ نخواهد بود و قطعا شکل ظاهر زیبای خود را از دست می دهد. لذا محلی که در آن از کف پوش های بامبو استفاده می کنید باید در سایه باشد. مثلا استفاده از یک پرده (پرده زبرا، پرده کرکره) مناسب و ضخیم که نور آفتاب را می گیرد راه حل مناسبی است.

کفپوش های بامبو تجدید پذیر هستند و از این رو مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به محیط زیست قرار گرفته اند. البته عمر آن ها هم به تنهایی زیاد است و به این زودی ها نیاز به تعویض ندارند. اگر برای قسمتی از کف پوش مشکلی پیش بیاید و دچار آسیب شود می توان به راحتی آن قسمت را تعویض و ترمیم کرد.
تمیزی پوشش کف خانه یک نکته بسیار مهم در زیبایی خانه است و خوبی کف پوش های بامبو این است که همچون سنگ و سرامیک نیاز به مواد شوینده ندارند بلکه اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند و از آن ها مراقبت شوند تنها با یک دستمال آغشته به آب ولرم می توان آلودگی هایشان را پاک کرد. تمیز کردن کفپوش های بامبو هم مقرون به صرفه و هم آسان است.

5499

معایب کفپوش های بامبو

این محصول در برابر رطوبت آسیب پذیر است لذا هنگام استفاده از آن باید مراقبت و نگهداری را چند برابر کرد چرا که ماندن رطوبت در این کفپوش ها باعث کپک زدگی می شود و دردسر های زیادی به دنبال خواهد داشت.

یکی دیگر از ایراد های بزرگ این کفپوش ها آن است که شرکت های تولید کننده آن ها گواهینامه FSC ندارند و نمی شود اطمینان پیدا کرد که این محصولات بر اساس مسائل محیط زیستی به شیوه های پایدار تولید می شوند.

در ساخت کفپوش های بامبو ترکیباتی از فرمالدهید استفاده می شود. که هرچه نوع کفپوش بی کیفیت تر باشد درصد ترکیبات به کار رفته بیشتر است. از آن جایی که به دلیل فرار بودن این ترکیبات امکان پخش آن ها در خانه وجود دارد لذا اگر از کفپوش های با کیفیت بالا و مرغوب استفاده نشود سلامتی ساکنین خانه در خطر خواهد بود. هنگام خرید میزان انتشار فرمالدهید مشخص است و می توانید به عنوان یک پارامتر مهم به آن توجه کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که هرچه میزان انتشار کمتر باشد قیمت کف پوش های بامبو هم بیشتر است.

5500

انواع کفپوش های بامبو

کف پوش های بامبو انواع گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی این گونه ها پرداخته ایم.

1-کفپوش های بامبو صلب با رگه های افقی

این مدل همان طور که از نام شان پیداست دارای رگه های افقی هستند و رنگ های روشن شان برای محیط ها و فضا های کوچک بسیار مناسب می باشد.

2-کفپوش های بامبو صلب با رگه های عمودی

مدل های عمودی که دارای رگه های عمودی هستند نشان دهنده طرح واقعی بامبو هستند وقتی مورد استفاده قرار می گیرند که تاکیدمان روی طول باشد. به همین روی در اتاق های و سالن هایی که طویل هستند استفاده از این محصول کاربرد بیشتری دارد.

3-کفپوش های بامبو صلب که بافت درشت دارند

این نوع کفپوش ها متنوع تر هستند و با خرده چوب هایی از بامبو که معمولا رنگ دیگری هم دارد تزیین شده اند.

4-کفپوش های بامبو مهندسی شده

مدل های مهندسی شده اندکی با انواع طبیعی آن ها متفاوت هستند. در این نوع ها سعی شده است به شیوه مهندسی عیب و ایراد های انواع طبیعی برطرف شود. کفپوش های بامبو در واقع یک لایه ای هستند اما انواع مهندسی شده چند لایه دارند و با همین شیوه برخی از معایب نظیر آسیب پذیری در برابر رطوبت تا اندازه زیادی برطرف شده است.

5501
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای