دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

مبل شزلون، جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی خانه شما

logo
Sakhtemoon
مبل شزلون، جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی خانه شما

مبل شزلون با طراحی متفاوت و زیبایی که دارد، قابل استفاده در انواع سبک های دکوراسیون داخلی است و می تواند جلوه ای بی نظیر و جذاب به دکوراسیون منازل بدهد.


وجود مبلمان در خانه علاوه بر تامین هدف راحتی در نشتن و برخاستن، یک هدف مهم دیگر را هم دنبال می کند و آن چیزی جز زیبا تر شدن دکوراسیون داخلی نیست. بله امروزه علاوه بر مهم بودن کاربرد مبلمان، زیبایی آن ها است که اهمیت دارد چرا که این المان باعث می شود فضای دکوراسیون داخلی خانه، بهتر به نظر برسد. به دنبال همین هدف مبلمان راحتی کم کم جای خود را به انواع تزیینی داده اند. یکی از این مبلمان های تزیینی، مبل شزلون است. اگرچه پیدایش و ساخت این نوع مبل سلطنتی به دو یا سه قرن پیش برمی گردد ولی تا به امروز و با گذشت زمان مبل شزلون همواره پر طرفدار بوده و هنوز به اصطلاح از دور خارج نشده است. هنوز هم مدل های جدید و مدرن آن ساخته می شود و زینت بخش انواع دکوراسیون داخلی مدرن و سلطنتی است. در این مقاله وبسایت ساختمون به تاثیر و کاربرد مبل شزلون در دکوراسیون داخلی خانه پرداخته ایم و انواع متفاوت آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

6786

مبل شزلون چیست؟

مبل شزلون در واقع یک صندلی کشیده است که دارای پشتی کوتاه تر است و یک طرف آن دسته دارد. البته برخی از انواع مبل شزلون هم هست که بدون پشتی بوده و دو طرف آن دسته دارد.

کاربرد مبل شزلون

مبل شزلون را می توان در کنار مبلمان قرار داد و دکوراسیون داخلی فضا را زیبا تر کرد. علاوه بر این می توان این مبل را به صورت تکی هم به کار برد. در قسمت های مختلف خانه امکان استفاده از مبل شزلون وجود دارد. بسته به هدف شما این مکان تعریف می شود. اگر مبل شزلون را برای استراحت می خواهید می توانید در یک گوشه دنج کنار چند گلدان قرارش دهید برای زمان هایی که می خواهید چند دقیقه ای روی مبل استراحت کنید و یا مثلا کتاب و مجله بخوانید.

مبل شزلون را می توان در دکوراسیون داخلی اتاق خواب هم قرار دارد. کنار سرویس خواب تان جای مناسبی برای این مبل زیبا است.

یکی دیگر از کاربردهای مبل شزلون قرار دادن آن کنار میز تلفن است. کنار شومینه، گوشه ی دنج سالن پذیرایی، اتاق خواب، استخر و یا هر جای دیگری فرقی ندارد. به طور کلی محدودیتی برای قرار دادن مبل شزلون وجود ندارد. فقط توجه داشته باشید که قرار دادن عناصر تزیینی در کنار آن زیبایی اش را چندین برابر می کند. اگر هدف شما استفاده طولانی مدت از مبل شزلون است حتما هنگام خرید راحتی آن را بسنجید. برخی از انواع مدل های این مبل که سلطنتی و تزیینی هستند راحتی کافی برای نشستن طولانی را ندارند. علاوه بر خانه های مسکونی، مبل شزلون به دلیل زیبایی خاص خودش در آتلیه های عکاسی و مزون ها هم کاربرد فراوانی دارد.

6787

انواع مبل شزلون

شزلون کلاسیک

این نوع مبل شزلون در واقع همان مدل های سلطنتی هستند که دسته های چوبی کنده کاری شده دارند. خیلی از ما شزلون را به این مدل می شناسیم. پارچه های به کار رفته در شزلون های سلطنتی عموما ساتن و مخمل است. یکی از انواع شزلون های سلنتی، شزلون تاجدار است که بهتر است این مدل در کنار سایر مبل های سلطنتی و استیل به کار برده شود و استفاده تکی آن چندان مرسوم نیست.

شزلون ویکتوریا

بدنه و قسمت های چوبی این مدل که بسیار هم گران قیمت است دارای نقش ها و طرح های زیادی است.

صندلی های کشیده

این مدل همان طور که از نامش پیداست، صندلی معمولی ولی با نشیمن گاه درازتر است. در نتیجه پایه های بیش تری هم باید نسبت به صندلی معمولی داشته باشد. تعداد پایه ها در این نوع شزلون 6 تا 8 عدد است.

6788

شزلون فرانسوی

در طراحی مدل های فرانسونی علاوه بر راحتی دراز کردن پا، راحتی دست ها را هم در نظر گفته اند و در دو طرف پشتی آن ها دسته هایی ساخته شده است.

شزلون سه قسمتی

این شزلون از دو مبل تک نفره ساخته شده است که ارتفاع پشتی یکی از آن ها باید کوچک تر از آن یکی باشد. یک عثمانی هم در وسط آن دو قرار می گیرد.

شزلون رکامیر

قسمت های چوبی شزلون رکامیر را به گونه ای می سازند که برای قرار دادن گردن مناسب باشد. معمولا روی نشیمن گاه این شزلون ها یک بالشتک کوچک هم قرار دارد.

شزلون ترکی

این شزلون ها طوری طراحی شده اند که بهترین انواع شزلون برای استراحت می باشند. اندازه آن ها معمولا بزرگ است تا بتوان به راحتی روی شان لم داد و از پارچه های چین دار برای تزیین شان استفاده شده است.

6789

مبل شزلون با طراحی خاص در دکوراسیون داخلی

امروزه شزلون هایی که مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است در هیچ کدام از دسته بندی های ذکر شده قرار نگیرد. چرا که شزلون های مدرن مطابق با سلیقه و نیاز مصرف کنندگان طراحی و ساخته می شوند. ممکن است دارای پشتی یا بدون پشتی باشند. دو طرفه یا یک طرفه باشند. در طراحی شزلون های مدرن محدودیتی وجود ندارد و همین سبب شده طرح های بسیار خلاقانه و زیبایی از آن ها وارد بازار شود که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. صرف هزینه برای خریدن این شزلون ها و قرار دادن آن ها کنار مبلمان و یا در اتاق خواب خانه به زیبایی شان می ارزد. اگر به فکر ایجاد تغییری زیبا در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خود هستید پیشنهاد می شود به خرید یک شزلون متناسب با سبک مبلمان منزل تان به طور جدی فکر کنید.

6790

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل پارتیشن بندی های گوناگون، پنجره های دوجداره و سه جداره، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای