دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

فرش گرد، جلوه ای خاص و بی نظیر در دکوراسیون داخلی خانه

logo
Sakhtemoon
فرش گرد، جلوه ای خاص و بی نظیر در دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از فرش گرد در دکوراسیون داخلی منازل ایده ای جذاب و بی نظیر محسوب می شود که به دکوراسیون خانه ها جلوه ای خاص و منحصر به فرد می دهد.


با وجود این که استفاده از فرش گرد در تزیین و دکوراسیون داخلی خانه ها تاثیر زیادی دارد اما معمولا کم تر خانه ای را می بینیم که در آن از فرش گرد استفاده شده باشد. البته نه این که استفاده نشود، بلکه به نسبت زیبایی و جذابیت این گونه فرش ها، استفاده چندانی از آن ها نمی شود. یکی از دلایل مهجور ماندن این مدل فرش ها نداشتن آگاهی در مورد آن ها و نحوه استفاده شان است. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی فرش های گرد و تاثیر آن ها در دکوراسیون داخلی منزل و زیبایی های شان خواهیم پرداخت.

6817

استفاده کلی فرش گرد در دکوراسیون داخلی

به طور کلی اگر نخواهیم کل فضای خانه را با فرش بپوشانیم، استفاده از فرش های گرد پیشنهاد خوبی است. چرا که به این طریق می توان با پهن کردن یک فرش گرد زیبا که دارای طرح و نقش خاص است، از پنهان کردن زیبایی کفپوش خانه هم جلوگیری کنیم. بهتر است رنگ فرش هم با در نظر گرفتن رنگ کفپوش ها انتخاب شود تا زیبایی دکوراسیون داخلی منزل را چندین برابر کند.

گاهی بعضی قسمت ها هم در خانه وجود دارد که گرد است، یعنی فضا به طوری ساخته شده است که امکان استفاده از فرش های معمولی که مستطیل شکل هستند وجود ندارد. در این صورت باز هم فرش های گرد به کمک ما می آیند تا مکان مورد نظر را پر کنیم.

6818

فرش گرد را در کجای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟

برای استفاده از فرش گرد محدودیتی وجود ندارد. می توان از این گونه فرش ها در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی خانه، بسته به فضای موجود استفاده کرد. در ادامه به استفاده از فرش گرد در برخی قسمت های خانه پرداخته ایم.

استفاده از فرش گرد در طراحی داخلی اتاق پذیرایی مهمان ها

در این قسمت خانه که مبل های مربوط به مهمانان چیده شده اند، می توان با پهن کردن یک فرش گرد وسط مبل ها و چیدن آن ها به زیبایی و ظرافت در اطرافش، جلوه ای زیبا ایجاد کنید. برای این منظور حتما رنگ فرش را متناسب با رنگ مبل ها انتخاب کنید تا هماهنگی ایجاد شده زیبایی دکوراسیون داخلی آن فضا را بیش تر کند.

علاوه بر این قسمت، در بین مبل های راحتی هم که در قسمتی از خانه و برای استفاده خودتان قرار داده اید، می توانید یک فرش گرد اسپرت پهن کنید.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان و نوجوانان

کاربرد فرش گرد در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان و نوجوانان معمولا بیش تر است. اتفاقا طرح های عروسکی و فانتزی زیادی هم در بین فرش های گرد وجود دارد. حتما به این نکته توجه داشته باشید که طرح فرش گرد اتاق کودک را هماهنگ با سایر وسایل و رنگ آمیزی آن انتخاب کنید تا از تاثیر آن کم نشود.

6819

فرش گرد در طراحی داخلی اتاق خواب

یک ویژگی خوب و منحصر به فرد فرش های گرد این است که باعث می شوند فضا بزرگ تر نشان داده بشود. از همین ویژگی می توان برای بزرگ تر نشان دادن فضا های کوچک استفاده کرد. پس اگر در اتاق خواب محدودیت فضا دارید، این باعث نمی شود استفاده از فرش گرد امکان پذیر نباشد بلکه بهتر هم هست. علاوه بر اتاق خواب های کوچک، در راهرو های کوچک هم ایده استفاده از فرش گرد برای دل باز نشان دادن فضا و زیبا تر کردن دکوراسیون داخلی راهرو ها ایده مناسبی است.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

یکی از استفاده های زیاد فرش گرد، قرار گرفتن زیر میز ناهارخوری گرد است. خیلی ها فرش گرد را به همین کاربردش می شناسند. بنابراین اگر از یک میز ناهارخوری گرد استفاده می کنید می توانید با پهن کردن یک فرش گرد که البته بزرگ تر از دایره میز وسط باشد و همه صندلی ها را در هنگام عقب کشیدن پوشش دهد، استفاده کنید و چشم اندازی خاص و بی نظیر در دکوراسیون داخلی آن فضا ایجاد نمایید. اگر میز ناهارخوری گرد را در فضای غیر از آشپزخانه قرار داده اید باز هم محدودیتی برای استفاده از فرش گرد وجود ندارد فقط باید توجه داشت که این فرش به فضای زیادی نیاز دارد.

6820

نکات مهم برای استفاده فرش گرد در دکوراسیون داخلی منازل

درست است که محدودیتی برای استفاده از فرش گرد وجود ندارد اما باید به این نکته هم توجه داشت که اگر اصول طراحی رعایت نشود ممکن است تاثیر و زیبایی مورد انتظار ایجاد نشود. مثلا برای مبل های کلاسیک که به شکل مستطیلی دور هم چیده شده اند، استفاده از یک فرش گرد زیبایی خاصی نخواهد داشت. استفاده از فرش گرد بیش تر برای فضا هایی که دکوراسیون داخلی مدرن و آزاد دارند مناسب است. جایی که اصول خاصی برای چیدن میز و صندلی ها وجود ندارد و می توان از طرح های غیر معمولی و خلاقانه استفاده کرد. همین غیر معمول بودن سبب زیبا تر شدن می شود. برای خانه هایی که بزرگ هستند و فضای کافی برای طراحی دکوراسیون داخلی شیک و دلخواه وجود دارد استفاده ترکیبی از فرش های گرد و مستطیلی، زیبایی خیره کننده ای به فضای خانه خواهد بخشید. فرش گرد با ایجاد تضادی زیبا برای جدا کردن قسمتی از قسمت های دیگر هم استفاده می شود.

6821

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل کرکره های برقی، پنجره های دو جداره (مانند پنجره دوجداره upvcشومینه های مدرن و زیبا، سقف های کاذب، پارتیشن بندی های مختلف و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای