دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

فرش دیوارکوب در فضای داخلی و نحوه آویختن آن

فرش دیوارکوب در فضای داخلی و نحوه آویختن آن

logo
Sakhtemoon
فرش دیوارکوب در فضای داخلی و نحوه آویختن آن

فرش دیوارکوب یکی از اجزای سنتی و چشم نواز در دکوراسیون داخلی سنتی و ایرانی است. در این مقاله قصد داریم با این نوع فرش و نحوه اتصال ان به دیوار صحبت کنیم.


از گذشته تا کنون ما ایرانیان برای کفپوش خانه‌های خود از فرش و گلیم و جاجیم استفاده می‌کنیم و با وجود نفوذ دکوراسیون داخلی مدرن به فضای خانه‌های ما، هنوز فرش‌های پر نقش و نگار ایرانی جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. با این حال یادمان باشد فرش یک اثر هنری دوبعدی نیست و میتوان با انتقال انواع خاص و منحصر به فرد آن به دیوار خانه، طراحی خیره کننده و اصیل ایرانی را به فضای داخلی دعوت کرد. با این کار می توان از فرش‌های بسیار نفیس و گران بها محافظت کرد و در عین حال فضای داخلی را با مزین کردن به این نوع فرش، غنی تر ساخت. در این مقاله ساختمون قصد داریم به سراغ فرش های دیوارکوب برویم و با این تابلوهای زیبا و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون داخلی امروزی آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

فرش دیوارکوب و تفاوت آن با تابلو فرش

دیوارپوش و دیوارکوب ها یکی از موارد جالب  و جذاب برای تزیین و زینت دادن دیوارها محسوب می شود. تنوع بالای آن ها درکنار نمایی که ایجاد می کنند، آن ها را به گزینه های جذاب برای دکوراسیون داخلی تبدیل می کنند.
فرش دیوارکوب، یکی از گزینه های جالب و منحصر به فرد در بین دیوار کوب ها است. استفاده از قدیمی ترین روش یعنی بافت فرش در کنار طرح های متنوع و مدرن و به روز و به منظور تزیین دیوار، فرش های دیوارکوب را مطرح می کند. البته از قدیم تا به الان، از تابلو فرش های نفسی برای تزیین دیوار ها استفاده می شد، اما عمده تفاوت فرش دیوارکوب با تابلو فرش، تنوع فرم و طرح آن است. فرش دیوارکوب بر خلاف تابلو فرش فرم واحد مربعی و مستطیلی ندارد و علاوه بر این تنوع طرح های آن که فرم های انتزاعی را نیز در بر می گیرد فرم آن می تواند مربعی، مستطیلی، دایره ای و با به فرم های هندسی دیگر نیز باشد. ابعاد فرش دیوارکوب می تواند خیلی محدود و در حد 20 سانتی متر مربع تا ابعاد بزرگتر بنا بر طرح موجود باشد، علاوه بر این، تفاوت ارتفاع تارو پود این نوع فرش نیز نکته حائز اهمیتی است. تارو پود این نوع دیوارکوب خود می تواند دارای تفاوت هایی باشد و همین تنوع و تفاوت می تواند خلاقیت کار نهایی را افزایش دهد. این تنوع ابعاد، رنگ و فرم می تواند دست شما را در انتخاب و ترکیب نمونه های مختلف برای تزیین دیوار خانه تان باز بگذارد. می توان به نوعی فرش دیوار کوب را نسخه مدرن و کاربردی تر شده تابلو فرش در نظر گرفت.

4133

علاوه بر این، طرح های مدرن این نوع دیوارکوب، آن را برای خانه هایی با تم غیر سنتی ومدرن نیز مناسب می کند، به این ترتیب می توانید با خیال راحت اثر هنری با ریشه تاریخی فرهنگی را با سبک و سیاقی مدرن در اختیار داشته باشید. دیوارکوب ها می توانند مانند فرش معمولی دارای ریشه باشند و یا متناسب با فرم مدرن شان فاقد آن باشند.

بافت متفاوت فرش دیوار کوب، می تواند نمای منحصر به فردی به محیط مورد نظر شما بدهد. می توانید از نمونه های سراسری در یک وجه کوچک دیوار استفاده کنید و گرما و صمیمیت را در دکوراسیون خود جای دهید. این نوع دیوار کوب برای ایجاد فضایی با بافت ها و متریال های متنوع گزینه ای مناسب است و دکوراسیون وطراحی داخلی خارق العاده ای به وجود می آورد.

متریال به کار رفته در فرش دیوارکوب آن را به مقاوم ترین گزینه از بین دیوارکوب های موجود در برابر ضربه و برخورد اشیا تبدیل می کند چرا که خطر شکستگی ویا خراش خوردگی در این نوع دیوارکوب تعریف نشده است. به علت جنس و بافت این نوع دیوارکوب، می توان برای آن خاصیت عایق حرارتی بودن را نیز در نظر گرفت.

فرش های دیوارکوب با رنگ ها، فرم ها و طرح های مدرن و شادی که دارند می توانند گزینه مناسبی برای تزیین اتاق کودکان و خردسالان نیز به شمار بیاید زیرا علاوه بر زیبایی  خود، کمترین احتمال خطر و ایجاد آسیب را دارند.

روش های نصب فرش دیوار کوب

یکی از مهمترین دغدغه ها در به ارتباط با فرش های نفیس، دوام و آسیب نرساندن به این فرش‌ها است. همین مساله در مورد فرش دیوارکوب نیز صدق می کند. برای نصب فرش دیوار کوب راه‌های متفاوتی وجود دارد که بتوان بدون آسیب رساندن به فرش، از زیبایی آن بر روی دیوار لذت برد.

نخستین روش چسباندن فرش ابریشمی سبک یا گلیم به دیوار است برای این کار چسب با عرض مناسب را به لبه های فرش یا گلیم می دوزیم و قسمت دیگر چسب را به محل آویزان کردن فرش به دیوار وصل می کنیم. نمونه ای از روش نصب با چسب در تصویر ذیل قابل مشاهده است.

4125

روش دیگر اتصال فرش دیوار کوب استفاده از قلاب است که نمونه آن در تصویر نشان داده شده است.

4127

روش دیگر آویزان کردن دیوار کوب، قاب گرفتن آن است که نمونه آن در تصویر دیده می‌شود.

4129

همچنین می توان با استفاده از یک تخته چوب و اتصال ان به بالای فرش به راحتی فرش دیوار کوب را، همانند تصویر، به دیوار متصل کرد.

4131

در آخر از هر روشی که برای نصب فرش دیوار کوب استفاده کنید، در نهایت توانسته اید با ایجاد تغییر کوچکی در کاربرد یک عنصر سنتی در دکوراسیون داخلی، فضایی جدید و خاص خلق کنید. پس در خلق ایده هایتان کوتاهی نکنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده مانند پرده کرکره ای)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
فريده ۹-۴-۹۸ ساعت ۱۱:۲۳

سلام
وقت به خير.مي خواستم خواهش كنم شماره تلفن مركزي كه فرش را به ديوار مي آويزند را به اينجانب بدهيد.
با تشكر فراوان

avatar
تبريزي ۱۸-۳-۹۸ ساعت ۱۰:۳۷

سلام
آدرس سايتي كه اينكار را (آويزان كردن فرش) را انجام ميدهند را لطفا بفرماييد.
با تشكر

avatar
فرشواره ۷-۸-۹۷ ساعت ۰:۴۷

جالب بود، کلا این مقاله دید خیلی خوبی در مورد فرش‌های دیواری میده؛ از آموزش‌هاتون هم ممنونم.

avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۸:۱

از لطف شما ممنونیم

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۴ رای