دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

فرش در دکوراسیون داخلی اتاق کودک چه شرایطی باید داشته باشد؟

logo
Sakhtemoon
 فرش در دکوراسیون داخلی اتاق کودک چه شرایطی باید داشته باشد؟

با استفاده از فرش ها با طرح های مختلف علاوه بر زیبا سازی دکوراسیون داخلی اتاق کودک، می توانیم فضای ایمن را برای بازی و فعالیت کودکان به وجود بیاوریم.


فرش یکی از رایج ترین پوشاننده های کف برای ایرانیان محسوب می شود و نقش مهمی در دکوراسیون داخلی فضا های مختلفی دارد که می توان آن را در هر اتاقی مانند پذیرایی، هال و اتاق خواب به کار برد. انتخاب فرش برای هر کدام از این فضا ها، نیازمند رعایت نکات خاص خود می باشد. یکی از این مکان ها، اتاق خواب کودکان است. برای انتخاب فرش اتاق کودک متناسب با دکوراسیون داخلی آن رعایت موارد زیر می تواند راهنمای مناسبی باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به شرایطی که باید برای انتخاب فرش اتاق کودکان رعایت گردد و موضوعات پیرامون آن می پردازیم.

4679

ارتفاع و تراکم مناسب برای فرش دکوراسیون داخلی اتاق کوک

هر چه قدر ارتفاع نخ های سطح فرش کمتر و تراکم آن بالا تر باشد، امکان نفوذ گرد و غبار در آن کاهش می یابد و کار شما برای تمیز نگه داشتن آن راحت تر می شود. سعی کنید تا جای ممکن از فرش های بدون ریشه استفاده کنید، ریشه ها علاوه بر اینکه ممکن است باعث گیر کردن پای کودکان تان به آن و افتادن شان گردند، محلی با پتانسیل بالا برای تجمع آلودگی محسوب می شوند. همچنین پرز دار نبودن فرش ها را نیز در نظر داشته باشید. بافت نخ فرش نباید به گونه ای باشد که باز شود و پرز ها و الیاف آن در هوا پراکنده شود. این نکته به خصوص برای کودکانی که به گرد و غبار حساس می باشند و یا حساسیت های ریوی دارند، اهمیت زیادی دارد. در کل انتخاب فرشی که احتمال ایجاد و یا افزایش آلرژی و حساسیت توسط آن وجود نداشته باشد، به مراتب انتخاب بهتری نسبت به موارد دیگر است.

4681

استفاده از فرش لطیف در دکوراسیون داخلی اتاق کودک

کودک شما مدت زیادی بر روی فرش قرار می گیرد و با آن در تماس است، از این رو بهتر است فرشی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبا تر کردن دکوراسیون داخلی اتاق، نخ های آن کمترین آسیب را به پوست در تماس کودک با فرش برساند. در صورتی که نخ ها دارای لطافت کافی نباشند، ممکن است سر زانو ها، دست ها و آرنج کودک شما در اثر تماس و سایش با سطح فرش، دچار آسیب شوند. هر چه تراکم و تعداد الیاف به کار رفته در ساختار فرش بالا تر باشد، ظراف آن بیشتر و در نهایت، برای کودک شما مناسب تر خواهد بود.

4683

اانتخاب فرشی با جنس مناسب برای طراحی داخلی اتاق کودک

کیفیت بالای فرش برای اتاق خواب کودکان، اهمیت دو چندانی دارد. یکی از مهم ترین موارد متاثر از کیفیت فرش، قابل شستشو بودن فرش و لکه پذیری پایین آن است. اتاق کودکان بیشتر از محیط های دیگر در معرض کثیف شدن قرار می گیرد و از سوی دیگر، اهمیت تمیز بودن این فضا علاوه بر داشتن جلوه ای بهتر در دکوراسیون داخلی آن، برای حفظ سلامت کودکان نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین از بین گزینه های متنوع موجود، مواردی را انتخاب کنید که بتوانید آن ها را به راحتی بشویید و تمیز کنید. همچنین لکه بری راحتی داشته باشند و بر اثر شست و شو، زیبایی و کیفیت خود را از دست ندهند. این نکته با توجه به اینکه فرش های اتاق خواب کودکان را باید حدودا هر دو ماه یک بار شست و تمیز کرد، اهمیت زیادی دارد.

4685

تناسب طرح و رنگ فرش با روحیات کودکان

سعی کنید انتخاب شما از بین گزینه های موجود از رنگ های شاد با تاثیر گذاری مثبت و بالا باشد. کودک شما زمان زیادی را بر روی فرش و در محیط اتاق خود می گذراند و رعایت این نکته اهمیت زیادی دارد. از بین طرح های موجود، در صورت تمایل می توانید سراغ طرح های کارتونی مورد علاقه فرزند تان بروید و سلیقه او را از این طریق در نظر بگیرید. اگر دنبال طرح هایی بدون المان های کارتونی هستید، می توانید مواردی با نقش و فرم هندسی را در نظر داشته باشید که ثاتیر بسزایی در زیبایی اتاق و طراحی داخلی آن نیز دارند.

4687

تناسب طرح و رنگ با سایر المان های دکوراسیون داخلی اتاق کودک

علاوه بر مورد بالا، باید در نظر داشته باشید انتخاب شما هماهنگی و تعادل کافی را با سایر المان های اتاق کودک و فرم و حجم هندسی آن در طراحی داخلی اتاق داشته باشد. می توانید رنگ های شاد و متناسب با کمد، تخت، سقف کاذب، پرده (پرده زبرا، پرده کرکره) و سایر المان های موجود در اتاق را برای فرش اتاق کودک تان در نظر بگیرید. پیشنهاد می شود رنگ های بسیار روشن با احتمال لکه پذیری و چرک شدگی را انتخاب نکنید. به علاوه رنگ هایی را مد نظر قرار دهید که در صورت به وجود آمدن لکه هایی پر رنگ آن ها را شدید تر از آنچه که هستند نمایش ندهند.

4688

استفاده از فرش هایی با طرح های خلاقانه در دکوراسیون داخلی

امروزه تنوع طرح های فرش های اتاق خواب کودکان بسیار بالا است و از بین این موارد، طرح هایی وجود دارد که علاوه بر زیبایی ظاهری، می تواند خلاقیت و تحرک کودکان شما را افزایش دهند. طرح هایی مانند لی لی و موارد دیگر، از این قبیل هستند که فرش شما را کاربردی و خاص می کنند. طرح های هندسی با هم پوشانی طرح ها نیز می تواند روحیه خلاقانه کودک شما را افزایش دهد. می توانید در صورت تمایل طرح مورد نظر خود را به کارخانه ها و یا کارگاه هایی که فرش سفارشی می بافند بدهید. این مراکز طرح های و فرم های متنوعی از فرش ها را اجرا و ارائه می دهند که می تواند برای هر سلیقه ای پاسخ گو باشد. از این رو، شما طرحی منحصر به فرد، طبق نظر خود و کودک دلبند تان را خواهید داشت.

4690

ایمن سازی فرش با توجه به سطح زیر آن

معمولا فرش های روی موکت کمترین میزان لیز خوردن را دارند، اما در مورد فرش های روی کفپوش هایی نظیر پارکت و سرامیک، این گونه نیست. ممکن است کودک شما در حین بازی و جنب و جوش بر روی فرش باشد و فرش از زیر پای او لیز بخورد و یا اینکه پای کودک شما به لبه فرش گیر کند. هر انتخابی که برای فرش دارید، در مرحله آخر برای افزایش ایمنی حتما از محصولاتی که مانع لیز خوردن فرش می شود استفاده کنید. این محصولات در زیر فرش و در لبه ها قرار گرفته و ایمنی اتاق کودک را افزایش می دهند. سعی کنید حداقل یک وجه فرش را در زیر پایه تخت قرار دهید تا از این طریق، احتمال جابجایی ناخواسته فرش را کاهش دهید. رعایت این موارد به منظور کاهش حوادث ناگوار برای فرزند شما و افزایش ایمنی اتاق خواب و اتاق بازی او است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای