دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

طرح های خاص در دکوراسیون داخلی با استفاده از مصالح جدید

logo
Sakhtemoon
طرح های خاص در دکوراسیون داخلی با استفاده از مصالح جدید

صنعت طراحی دکوراسیون داخلی امروزه پیشرفت شایانی کرده است. از این رو مصالح و متریال های جدیدی برای انواع طراحی های شیک و مدرن نیز به بازار ارائه شده است.


هرچه جلوتر می رویم تمایل مردم به استفاده از مصالح قدیمی و همیشگی کمتر می شود و همه دوست دارند از اشیا و متریالی خاص در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شان استفاده کنند. مسلما هر کسی دوست دارد خانه اش زیبایی منحصر به فرد داشته باشد. همین نیاز باعث شده طراحان هم به سمت مواد خاص برای طراحی هایشان بروند چون بازار آن ها داغ تر است. طراحی منزل نشان دهنده سلیقه شماست و هر چه قدر که این طراحی خاص تر و زیبا تر باشد حس بهتری را به بیننده منتقل خواهد کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون چند تا از مصالح جدید و خاص را برای طراحی منزل توصیه می کنیم و شما می توانید بسته به سبک دکوراسیون داخلی منزل تان از بین آن ها انتخاب کنید.

5366

پنل های سه بعدی برای پوشاندن دیوار ها

پنل های دیواری دکوراتیو که در جنس های مختلف نظیر MDF، چوب، پلاستیک، پارچه و... ساخته می شوند را می توان برای همه یا بخشی از دیوار استفاده کرد و زیبایی خاص بخشید. این پنل ها در جنس های گچی و رزین کاربرد فراوانی دارند. رزین های بافته شده که در انواع و اقسام رنگ ها طراحی شده اند پیش از این یکی از ابزار مورد استفاده برای طراحی مکان های تجاری بود اما رفته رفته جایش را در منزل مسکونی هم باز کرد و حالا به یکی از المان های پر استفاده برای طراحی دکوراسیون داخلی های خاص تبدیل شده است. 
پنل های گچی هم که به صورت تایل تولید می شوند و در آن ها از فایبرگلاس نیز استفاده شده است یکی دیگر از انواع دیوارپوش های دکوراتیو است که دارای طرح های متنوع است. پنل های گچی سه بعدی را علاوه بر دیوار، برای سقف (سقف کاذب) هم می توان استفاده کرد. این پنل ها رنگ های متنوع هم دارند و اگر زمانی دچار آسیب شوند می توان به راحتی آن ها را تعویض کرد.

5368

استفاده از ورق های استیل و اشیای استیل برای دکوراسیون داخلی منزل

فلزات به دلیل درخشندگی و براقیت زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی فضا می بخشند و همین درخشندگی توجه بینندگان را به خود جلب می کند. امروزه ورق های استیل را برای تزیین در قسمت های مختلف خانه استفاده می کنند. از چسباندن این ورق ها به قسمت هایی از دیوار در راهرو ها و سایر بخش های دکور خانه بگیرید تا ورق های فولادی که برای کنار پلکان (پله گرد ها) استفاده شده است.

5370

رزین لمینت جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی

رزین لمینت ها هم روز به روز به کاربرد شان اضافه می شود و ایجاد طرح های خاص و خارق العاده آن ها را پرکاربرد تر از قبل کرده است. این متریال که در طرح های متنوع در بازار وجود دارد را می توان برای قسمت هایی که می خواهیم حریمی امن و دور از دید داشته باشیم استفاده کرد و یا زمانی که جلوگیری از ورود نور مد نظر است. درست است که رزین لمینت در گذشته استفاده محدودی نظیر شید آباژور یا صفحه های کابینت داشت ولی همین ویژگی جلوگیری از ورود نور و طرح های زیبا، دست طراحان را برای کاربردش بیشتر کرد.

5373

دکوراسیون داخلی زیبا با سطوح شیشه ای بافت دار

این سطوح که در ضخامت های مخالف (تا 10 سانتی متر) تولید می شوند، لایه های لمینت شده شیشه هستند و برای بافت های لایه زیرین طیف متنوعی از طرح ها وجود دارد. از این سطوح برای ساختن کانتر های منحصر به فرد استفاده می شود. برخی از موارد آن استفاده برای کانتر ظرفشویی یا روشویی سرویس های بهداشتی است. اگر نمونه هایی از این کانتر ها را دیده باشید حتما شما هم درگیر زیبایی حیرت انگیز و خاص آن ها شده اید. تابش نور روی این کانتر های شیشه ای بسیار زیباست. پس اگر هدف شما استفاده از این کانتر هاست حتما در قسمت بالای آن ها نور ها وچراغ های کوچک مخصوص تابش نور را هم فراموش نکنید.

5372

ستفاده از چرم مصنوعی در دکوراسیون داخلی

چرم مصنوعی که در رنگ های مشکی، شکلاتی و طبیعی در بازار عرضه می شود امروزه برای تزیین قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد استفاده آن کابینت های آشپزخانه است. چرم شکلاتی به راحتی با اشیای چوبی ست می شود و به همین جهت کاربرد بیشتری دارد. علاه بر آشپزخانه برای درب کمد های کوچکی که در سرویس های بهداشتی هم وجود دارد می توان از چرم مصنوعی استفاد کرد ولی نباید فراموش کنیم که بایستی حتما هماهنگی بین کاشی و سرامیک ها با این متریال هم فراهم شود و صرفا با هدف استفاده از چرم، ترکیب بی ربطی ایجاد نکنیم. کفپوش های چرمی (کفپوش اپوکسی) نیز امروزه در بازار وجود دارد که می توان برای ساخت نمایی زیبا تر وخاص تر در دکوراسیون داخلی و ست کردن با سایر اجزای چرمی دیگر، از آن ها استفاده نمود.

برای کسانی که به چرم علاقه مند هستند یک کاربرد دیگر هم در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد و آن استفاده از دیوارپوش های از جنس چرم مصنوعی است. این دیوار پوش ها که اغلب در مکان های اداری و هتل ها استفاده می شوند برای خلق طرح های خاص در منزل نیز کاربرد دارند که می توانید از آن ها برای اتاق خواب یا حتی قسمتی از اتاق نشیمن، یا راهرو خانه استفاده کنید. دیوار پوش های چرم عایق خوبی برای صدا می باشند و همین ویژگی هم یک دلیل قانع کننده برای استفاده از آن ها شده است.

5376
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای