دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

باید ها و نباید های طراحی داخلی منازل برای افراد دارای آلزایمر

logo
Sakhtemoon
باید ها و نباید های طراحی داخلی منازل برای افراد دارای آلزایمر

طراحی داخلی منازل برای افرادی که بیماری آلزایمر دارند باید ها و نباید های مخصوصی دارد که بهتراست رعایت گردند تا شرایط بهتری برای این افراد مهیا گردد.


بیماری آلزایمر یا همان فراموشی که این روز ها گریبان خیلی از افراد مسن و حتی میانسال را هم گرفته از آن دست بیماری هایی است که می توان با رعایت برخی نکات و اصول از ایجاد آن جلوگیری و حتی سرعت روند پیشرفت اش را کاهش داد. بیماری آلزایمر ابتدا خیلی ساده شروع می شود و با فراموش کردن مسائل پیش پا افتاده به ما هشدار می دهد. تشخیص به موقع و شناختن بیماری می تواند در روند بهبود و متوقف کردن آن تاثیر گذار باشد. پس مهم است عوامل مهم در این بیماری شناسایی شود. شاید به نظرتان عجیب بیاید اما واقعیت این است که طراحی دکوراسیون داخلی منازل می تواند تاثیر زیادی روی روند پیشرفت این بیماری داشته باشد. پس دانستن برخی نکات در این باره برای هر شخصی الزامی است و به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی باید ها و نباید های طراحی داخلی منازل برای کسانی که فراموشی دارند، پرداخته ایم.

6877

استفاده از رنگ های مناسب و ایجاد تضاد

در دوران سالخوردگی افراد برای پیدا کردن وسایل مورد نظرشان نیاز به تشخیص تفاوت ها دارند که این نیاز چند برابر دوران جوانی است. رنگ ها در ایجاد تفاوت و ایجاد تضاد ها درون طراحی داخلی بسیار تاثیر گذار هستند. البته اگر به درستی به کار گرفته شوند. مثلا خانه ای را تصور کنید که در آن فقط از رنگ های خنثی استفاده شده است. حتی افراد معمولی هم برای پیدا کردن اشیا مورد نظرشان ممکن است سردرگم شوند چه برسد به افرادی که آلزایمر دارند. حالا این آلزایمر را چاشنی سالخوردگی هم کنید، ببینید چقدر شرایط سخت و طاقت فرسا می شود. به همین دلیل است که باید با ترکیب مناسب رنگ های تیره و روشن تفاوت ها را آشکار کنید و تضاد های در عین حال زیبا ایجاد کنید. به کار گیری رنگ های ملایم و روشن درون طراحی داخلی منازل می تواند تشخیص اشیا را از یکدیگر بسیار ساده تر کند.

6878

اتاقی مختص خاطرات و وسایل قدیمی

برای افرادی که به فراموشی مبتلا شده اند یادآوری خاطرات گذشته و دیدن ابزار و وسایل قدیمی می تواند بسیار مفید باشد. اما این کار نیاز به فراهم آمدن بستر مناسب دارد. اگر فضای خانه تان آن قدر بزرگ هست که بشود اتاقی را برای این هدف اختصاص دهید که چه بهتر در غیر این صورت می توانید قسمتی از یک اتاق را برای این کار اختصاص دهید. می توان برای بهتر شدن طراحی داخلی اتاق مورد نظر عکس ها و تصاویر قدیمی که فرد را به گذشته ها می برد قرار دهید. دیوار ها را با استفاده از پوستر های فیلم های قدیمی و یا عکس های شخصی آن فرد تزیین کنید. هر وسیله ای که یادآور خاطره ای مشخص برای آن فرد است در دسترس اش قرار دهید بلکه بتواند تلنگری برای یادآوری خاطرات باشد. خیلی از ما گاه با دیدن یک صحنه، یک عکس، شنیدن یک موسیقی و یا حتی استشمام بوی عطری خاص یاد خاطرات قدیمی مان می افتیم. پس این کار حتما تاثیر خودش را خواهد داشت.

6879

نور کافی و البته مناسب

نور کافی برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند مهم است. این نور اگر روشنایی طبیعی باشد خیلی موثر تر خواهد بود. از نور های رنگی و اضافی و تزیینی که درخشندگی های عجیب و غیر طبیعی دارند برای استفاده در طراحی داخلی فضایی که افراد مبتلا به آلزایمر در آن جا زندگی می کنند پرهیز کنید.

آینه ها

تجویز پزشکان برای بیماران مبتلا به فراموشی این است که از نگاه کردن به آینه حتی المقدور پرهیز کنند. به این دلیل که فرد ممکن است هنگان دیدن تصویر خود در آینه، چهره اش را نشناسد و در نتیجه دچار اضطراب و نگرانی شود. پس بهتر است در طراحی داخلی منازل و یا فضا های دیگر از این المان تزیینی حتی الامکان استفاده نکنید تا آرامش شخص مبتلا به آلزایمر به هم نریزد.

6880

مبلمان مناسب

مبلمان را حتما باید سعی کنید از راحت ترین انواع انتخاب کنید. یعنی برای زندگی آسوده و راحت افراد آلزایمری در کنار بقیه اعضای خانواده نیاز است که بیش از توجه به زیبایی، راحتی مبلمان در نظر گرفته بشود. ایجاد فضایی راحت و مناسب برای افراد مبتلا به فراموشی اهمیت زیادی دارد. اما علاوه بر راحتی مبلمان و صندلی ها باید به طرح و رنگ آن ها هم دقت شود و اصول لازم رعایت گردد. اول این که رنگ مبلمان به گونه ای انتخاب شود که با رنگ پس زمینه و دیوار ها متفاوت باشد. لازم نیست به سراغ رنگ های خیلی شاد بروید. همین که بشود مبلمان را از فضا به آسانی تشخیص داد کفایت می کند. بهتر است از طرح های خیلی شلوغ هم استفاده نکنید که حس ترس و اضطراب را به افراد مبتلا منتقل کند. رنگ های روشن و ملایم معمولا آرامش بخش هستند پس در این طراحی داخلی خاص هم می توانند به ما کمک زیادی کنند. مبلمان را از رنگ های ملایم انتخاب کنید و حتی بهتر است پارچه ای انتخاب شود که به آسانی قابل شست و شو باشد تا برای تمیز کاری مشکل زیادی نداشته باشید.

6882

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول و ...)، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها، شومینه های مدرن و فانتزی و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی داخلی نیز می باشد. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای