دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی با الهام از رنگ های بهاری

logo
Sakhtemoon
طراحی داخلی با الهام از رنگ های بهاری

یکی از بهترین منابع برای ایده گرفتن ترکیب رنگها با هارمونی وهماهنگی در کنار یکدیگر، الهام گرفتن از طبیعت است. در این مقاله به سراغ رنگ‌های بهاری رفته‌ایم.


در آستانۀ بهار، بهترین راه تکاندن و زدودن گرد و غبار، خستگی و رخوت زمستان از خانه‌ و تن و جان خود و اعضای خانواده‌تان، افزودن رنگ‌ها و طرح‌های بهاری به دکوراسیون منزل‌ است. برای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری پیش از دست زدن به هر کاری، پالت رنگی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. البته خوشبختانه دربارۀ رنگ‌های بهاری این کار چندان سخت نیست؛ مادر طبیعت با آراستگی تمام الگوها را در اختیارمان قرار داده است. رنگ‌های بهاری معمولا با هر نوع ترکیبی به راحتی جفت و جور می‌شوند و هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند برای طراحی داخلی فضای منزل خود طرحی با استفاده از این رنگ‌ها خلق کند و  ‌فضای دلپذیر موردعلاقه‌اش را ایجاد کند. در این روزهای خوش بهاری تصمیم گرفتیم در وبسایت ساختمون مطلبی را به طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری اختصاص دهیم.

چند نکته دربارۀ طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری

برای اتاق نشیمن بهتر است از  طیف‌ رنگ‌های خنثی استفاده کنید ، اما برای رنگ و جلا بخشیدن به اتاق نشیمن‌تان، ترکیبی از سبزهای بهاری و سفید را به این مجموعه رنگ‌های خنثی بیافزایید تا تضادی لطیف و زیبا ایجاد شود.

3809

برای اتاق خواب ، رنگ‌هایی مانند صورتی، زرد و آبی ملایم، انتخاب‌های زیبا وآرامش‌بخش هستند.  افرادی که ظاهر پر رنگ لعاب‌تر و درخشان‌تر را برای اتاق خواب‌شان ترجیح می‌دهند، می‌توانند از رنگ‌هایی مانند بنفش ارغوانی یا پامچالی و یا زرد درخشان، با روحیه‌ای با نشاط به فصل تازه خوش‌آمد بگویند.

3811

طرح‌ها و نقش‌ها هم در دکوراسیون بهاری نقش مهمی دارند. برای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری، از  ‌پارچه‌هایی با نقش‌مایه‌‌های طبیعت ،مانند گل‌های رنگارنگ، برگ‌های سبز بهاری، گیاهان و حیوانات استفاده کنید و راحتی همراه با شادی و آرامش را همراه با دکوری با کاراکتر منحصر به فرد در منزل‌تان ایجاد کنید. پرده‌ای که نقش شکوفه‌های درشت را داشته باشد و یا مبلی با نقش دسته‌های گل، توجه‌ها را کاملا به خود جلب ‌می‌کند و می‌‌تواند نقطۀ آغاز کار شما برای اجرای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری مطلوب‌تان باشد.

3813

بهتر است از پارچه‌هایی با رنگ و طرح‌های ملایم برای مبلمان‌تان استفاده کنید تا از این طریق نرمی و لطافت فضا را حفظ کنید. مبلمان سبک مدرن از چوب راش به رنگ سفید یا صدفی، همیشه شیک و به روز هستند. اما اگر خواستار کمی عمق در دکوراسیون‌تان هستید از چوب‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر مانند چوب بلوط برای کف منزل و مبلمان‌تان استفاده کنید.

وسایل زینتی را فراموش نکنید. وسایل زینتی مناسب و با حال و هوای بهاری بهترین کامل‌کنندۀ طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری هستند و بدون آنها دکوراسیون شما قطعا چیزی کم دارد. از وسایل زینتی‌ای استفاده کنید که در تناژ رنگی دکوراسیون‌تان باشند. گل‌های تازه در گلدانی به رنگ سفید یا آبی روشن یکی از بهترین زینت‌ها برای دکوراسیون بهاری هستند و شادابی و طراوت خاصی به فضای منزل‌تان می‌بخشند.

3815

چند ترفند کارآمد برای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری

- استفاده از از گل و گیاه

گیاهان می‌توانند به هر طرح ساده‌ای جان و زندگی ببخشند و بهترین ترفند برای افزودن رنگ‌های بهاری به دکوراسیون‌تان استفاده از گیاهان است. آوردن این موجودات زنده به خانه‌تان از آغاز فصل تازه نوید می‌دهد.  در کنار استفاده از گیاهان، قرار دادن یک تنه بریدۀ درخت به عنوان میز عسلی یا پایه‌ای برای گلدان‌ها، بعد طبیعی فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون‌ داخلی خانه می‌بخشد.

3817

- گل‌گلی‌های دوست داشتنی
یکی از بهترین راه‌ها برای اجرای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری باطراوت در اتاق خواب این‌ست که برای دیوارها کاغذ‌ دیواری با طرح گل‌های درشت انتخاب کنید. البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ برای کامل کردن اتاق و ایجاد فضایی آرامش‌بخش و رویایی، پیشنهاد می‌کنیم برای ملافه‌ها و روتختی از پارچه‌هایی ساده اما با رنگ‌های زنده استفاده کنید. برای مثال اگر کاغذ دیواری با زمینۀ بژ و طرح گل‌های یاسی و بنفش پررنگ انتخاب کرده‌اید، از رنگ صورتی و همنشین خوب آن کرم برای ملافه‌ها غافل نشوید. برای جلوگیری از یکنواخت شدن فضا ،بهتر است از چند تناژ یک رنگ استفاده کنید. برای ایجاد تضاد رنگی می‌توانید وسایل تزیینی و کوسن‌های روی تخت را به رنگی کاملا متفاوت اما هماهنگ با رنگ‌های اتاق تهیه کنید. برای دکوراسیونی با رنگ‌های پیشنهاد شده، آبی لاجوردی و فیروزه‌ای می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

3818

- ایجاد منظرۀ بهاری شخصی با استفاده از نقش‌ها
اگر منزل شما پنجره‌ای رو به منظره‌ای زیبا ندارد و یا در مرکز شهر زندگی می‌کنید و منظرۀ پیش‌رویتان تنها آپارتمان‌های سیمانی و اتوبان‌ها و اتومبیل‌ها هستند، ناامید نباشید؛ با انتخاب پرده‌، شید، کاغذ دیواری با نقش گل‌های رنگارنگ و با کاناپه‌ای با طرح گلدار هم می‌توانید رنگ و بوی بهار را به خانه‌تان مهمان کنید.

- جسارت در انتخاب طرح
طرح و نقش‌های شلوغ و رنگارنگ در نگاه اول ممکن است دافعه ایجاد کنند و نگران هماهنگی آنها با وسایل خانه‌تان باشید. اما فراموش نکنید، برای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری، نقش و طرح‌ها از ملزومات اصلی هستند. می‌توانید دکوراسیون بهاری را بدون گل و برگ سبز تصور کنید؟ البته باید اذعان کرد برای انتخاب طرح‌های رنگارنگ به جسارت و خلاقیت نیاز دارید. اما تصور کنید اگر برای راهروی ورودی خانه کاغذ دیواری به رنگ سبز گلدار انتخاب کنید هر بار هنگام وارد شدن به خانه نسیم خوش یک روز بهاری ملایم را احساس خواهید کرد.

3821

- تغییر وسایل زینتی
گاهی اوقات ممکن است دوست داشته باشیم حال و هوای خانه را تغییر دهیم و رنگ و لعاب فصل بهار را به آن اضافه کنیم اما نمی‌خواهیم متحمل هزینه زیادی شویم و یا تمایل نداریم تغییری کلی در وسایل خانه‌مان صورت دهیم. در این صورت و برای طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری کافی‌ست روی وسایل زینتی متمرکز شویم. برای مثال ،می‌توانید برای آشپزخانه‌تان رومیزی، حوله‌ها و یا دستمال سفره‌هایی با طرح‌های گلدار تهیه کنید. فراموش نکنید این طرح رومیزی و حوله‌ها و دستمال سفره‌ها را با پرده‌تان هماهنگ انتخاب کنید. این روزها ظرف و ظروف با طرح و نقش گل و برگ سبز هم در بازار فراوان هستند و وجود یک ست ظرف غذاخوری با گل‌های رنگی جلوۀ متفاوتی به آشپزخانه می‌بخشد.

3823

- ایجاد توازن
ایجاد توازن در نقش‌ها و رنگ‌ها نقش مهمی در طراحی داخلی با رنگ‌های بهاری دارد. برای ایجاد فضایی بانشاط همیشه لازم نیست از رنگ‌های متنوع استفاده کنیم. گاهی تنها دو رنگ اگر به جا و با رعایت جزئیات استفاده شوند، زیبایی خارق‌العاده‌ای خلق می‌کنند. برای چیدمان بهاری می‌توانیم دو رنگ سبز و آبی را انتخاب کنیم که هر دو یادآور نشاط روزهای بهار هستند. اما فراموش نکنید اگر پارچه گلدار برای مبلمان انتخاب می‌کنید، کاغذ دیواری و پرده هم از همین دو رنگ اما ساده و بدون نقش باشند و یا برعکس. برای ایجاد تعادل و زیبایی بیشتر، از رنگ سفید که بهترین همنشین برای این دو رنگ است، استفاده کنید. وسایل زینتی مانند گلدان‌ها و قاب‌ها و آباژور و غیره را هم به رنگ‌های سبز،آبی و سفید تهیه کنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده و انواع پارتیشن)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای