دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شیشه دکوراتیو | انواع شیشه دکوراتیو و کاربرد آن ها
article image

شیشه دکوراتیو | انواع شیشه دکوراتیو و کاربرد آن ها

logo
Sakhtemoon
2990

آیا برای تعمیر خانه یا دفتر کار خود به دنبال سبک مدرن‌تری هستید؟ شاید هم مشغول ساخت خانه یا ویلای جدیدی هستید و می‌خواهید همه‌ی اطرافیان از زیبایی خارق‌العاده‌ی آن شوکه شوند؟ اگر بخواهید طراحی داخلی منحصربفرد و بی‌نظیری داشته باشید، ما استفاده از شیشه‌ دکوراتیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله‌، سایت ساختمون سعی دارد که تعریفی از شیشه‌ دکوراتیو، انواع آن‌ها و کاربردشان ارائه دهد. امیدواریم با خواندن این مقاله ایده‌ی جذابی برای طرحی داخلی به ذهنتان خطور کند. برای راهنمایی و کمک‌های بعدی هم می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

شیشه دکوراتیو چیست؟

امروزه شیشه دکوراتیو را همه‌جا می‌توانید ببینید. آن‌ها در پنجره‌ها، قفسه‌بندی، پارتیشن‌، حمام، سرویس بهداشتی، چیدمان اتاق خواب، میزهای شیشه‌ای، دکوراسیون فروشگاهی، دیوار‌پوش‌ها، کف، کمد دیواری، لابی، کابینت‌ آشپزخانه و حتی به عنوان جداکننده‌ی فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از شیشه دکوراتیو می‌تواند یک نقطه کانونی عالی در هر فضایی باشد و رنگ‌های زنده‌ای که در دکوراسیون داخلی مورد نیاز است را خلق کند. به طور کلی، تنوع رنگ و نقش و طرح آن‌ها دست طراحان داخلی را بسیار باز می‌گذارد تا به راحتی بتوانند با کمک‌شان با رنگ، طرح، برش و نور بازی کنند و فضا را دل‌انگیزتر کنند.

اما استفاده از شیشه دکوراتیو تنها محدود به فضاهای داخلی نمی‌شود. آن‌ها به راحتی در فضاهای خارجی هم قابل استفاده‌اند. زیرا آن‌ها بسیار در مقابل گرما، سرما، رطوبت، اشعه‌ یو وی، نور خورشید، باد، باران، برف و آلودگی مقاومند. بنابراین در هر شرایط آب و هوایی از مناطق گرم و پر آفتاب جنوب کشور تا سرزمین‌های پر باران و مرطوب شمال و حتی در ابرشهرهای بسیار آلوده قابل استفاده‌اند. علاوه‌ براین ویژگی‌های فنی، آن‌ها بسیار مدرن، شیک و متمایزند. اگر در نما یا ورودی ساختمان از شیشه دکوراتیو استفاده شود، آن را شاخص می کند، به‌ طوری که هر رهگذری وسوسه شود تا دوباره برگردد و به ساختمان شما نگاهی بیندازد. حتی شاید وسوسه شود از آن عکس بگیرد و به عنوان یک طراحی زیبا به دیگران نشان دهد. اگر در پنجره‌ها بکار رود، می‌تواند حس امنیت و محفوظیتِ زیبایی را القا کند.

توجه کنید، شیشه دکوراتیو تنها یک عنصر طراحی بی‌ روح نیست. با کمک آن‌ها می‌توان به ساختمان و فضاهای داخلی شخصیت داد. مثلا با کمی بازی با رنگ‌ها و طرح‌ها می‌توان آن‌ها را به معماری اصیل و سنتی ایرانی نزدیک کرد. اینگونه حس اصالت و شکوه را القا می‌کنند. با نصب شیشه دکوراتیو در حالی که نور خورشید یا نورهای محیطی را به شکل دلخواه بازتاب دهد یا رنگ آمیزی کند، زیبایی نفس‌گیر و طبیعی به فضاهای داخلی و خارجی اضافه می‌شود. می‌توانیم با کمک شیشه دکوراتیو داستانی را نقل کنیم؛ منظره‌ی ناپسندی را پنهان کنیم و یا زیبایی را چند برابر منعکس کنیم. در یک کلام، شیشه دکوراتیو الهام‌بخش‌ترین و رهاترین ابزار و امکانات برای طراحی را در اختیار ما می‌گذارد.

در ادامه با برخی از انواع شیشه دکوراتیو آشنا خواهید شد.

شیشه های متلوکس

شیشه دکوراتیو متلوکس یا مات با استفاده از تکنولوژی جدید مات کردن شیشه با کمک اسید ساخته می‌شوند. در نتیجه، این شیشه‌ها لک را نشان نمی‌دهند، نور را عبور نمی‌دهند و در فضا حس محرمیت ایجاد می‌کنند. آن‌ها را در پارتیشن‌ بندی، حمام، مبلمان، دربها، کابینت و فضاهای مشابه بکار می‌برند. اضافه کردن یک لایه لمینت به آن‌ها باعث می‌شود که در هنگام شکستن خرد نشوند. می‌توان این شیشه‌ها را در رنگ‌بندی‌های مختلف ارائه داد و حتی طرح‌های متنوعی در آن‌ها ایجاد کرد و مشبک‌شان کرد. برش شیشه به هر شکل دلخواه امکان‌پذیر است و در قطرهای متنوع قابل ارائه است. حتی می‌توان آن‌ها را سوراخ کرد.

2904

شیشه های لاکوبل

شیشه دکوراتیو لاکوبل رنگی است. این شیشه ها رنگ‌های درخشان و کاربرد بسیاری دارند. در مقابل رطوبت و دما رنگ آن‌ها ثابت است و مانع نفوذ رطوبت به دیوارها می‌شوند. پس به عنوان یک لایه محافظ زیبا هم قابل استفاده هستند. هیچ آلودگی بصری و شیمیایی تولید نمی‌کنند. اگر از پلی پروپیلن در آن‌ها استفاده شود، تبدیل به شیشه‌های نشکن می‌شوند، و یا در صورت شکستن خرد نمی‌شوند. نور را تشدید و رنگارنک می‌کنند. بنابراین شما را از بکار بردن لامپ‌های رنگی و یا استفاده‌ از رنگ در مبلمان منزل بی‌نیاز می‌کنند. آن‌ها در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند، اما معمولا نوعی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد بین چهار تا هشت میلی متر ضخامت دارد. آن‌ها در هرجایی که بخواهید قابل نصب هستند. همچنین، گاهی آن‌ها را با یک سطح آنتی‌باکتریال می‌پوشانند، پس انتخاب مناسبی برای بیمارستان‌ها و رستوران‌ها به شمار می‌روند. یکی از امکاناتی که این شیشه‌ها در اختیار طراحان قرار می‌دهند، امکان ترکیب چند رنگ در کنار هم، در برش‌ها و اندازه‌های متفاوت است. شیشه دکوراتیو لاکوبل برای آن‌هایی که عاشق فضاهای خلوت و مینیمال هستند بسیار انتخاب درستی است.

2905

شیشه‌ دکوراتیو طرح سنگ

اگر می‌خواهید در دکوراسیون از شیشه استفاده کنید، اما تمایل دارید که آن جلوه‌ی طبیعی‌تری به دکور شما بدهد، بهترین انتخاب شیشه‌ دکوراتیو سنگی است. این شیشه‌ها الگوی انواع سنگ‌ها، بویژه سنگ مرمر، را دارند. فناوری‌های جدید پیچیده به کمک انسان آمده‌اند تا بتوان این شیشه‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید کند. اشیشه های طرح سنگ برای دیوار، حمام، آشپزخانه، فضای داخل ویلا، نرده پله‌، استفاده در حیاط و محوطه سازی، کف و فضاهای روستیک و حتی فضاهایی روحانی گزینه‌ی بسیار خوبی هستند. شفافیت و بازتاب نور فوق‌العاده‌ای دارند و به راحتی قابل نصب هستند. مانند دیگر شیشه‌ها در برابر آب، گرما، سرما، رطوبت، و دیگر مظاهر طبیعی مقاوم هستند. رنگ‌شان ثابت است و قابلیت برش در ابعاد و ضخامت‌های مختلف، حتی کوچکترین سایزها، را هم دارند.

2906

اگر مطالب عنوان شده مفید و جوابگوی سوالات شما بوده یا اگر سوال و نقطه نظری در مورد شیشه های دکوراتیو دارید، با ما در میان بگذارید.

همچنین شما می‌توانید با انواع شیشه دکوراتیو و شیشه ساختمانی مانند شیشه سکوریت، شیشه سند بلاست و ... در سایت ساختمون آشنا شوید و با فعالان در این حوزه ارتباط برقرار کنید. برای اینکار وارد منوی مصالح ساختمانی شوید یا کلمات مورد نظرتان را در قسمت جستجوی این سایت، تایپ کنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان: پله گرد، انواع درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دو جداره، انواع درهای داخلی و خارجی، پنجره UPVC، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش های بتنی، پله پیش ساخته، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت نام برد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
مژگان صیادی ۱۱-۴-۹۷ ساعت ۲۱:۴۹

با عرض سلام
برای آشنایی و آموزش در نحوه ساخت شیشه های دکوراتیوهای طرح دار اساتیدی هستند که به آنها مراجعه کرد؟

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای